آیا رویای ساخت iCar توسط اپل محقق خواهد شد؟

آیا رویای ساخت iCar توسط اپل محقق خواهد شد؟

Icar
 
 
در سالهای اخیر شاهد شایعاتی در مورد ساخت یک خودرو توسط اپل با طراحی و خلاقیت خود استیو جابز بوده ایم ، و حتی شنیده هایی از اینکه اپل با چند خودرو ساز بزرگ دنیا به صورت محرمانه وارد مذاکره گردیده است به گوش رسیده بود ، حال در غیاب استیو جابز آیا این طرح بزرگ به بهره برداری خواهد رسید و اینکه اصولا ورود اپل به این حوزه از صنعت ایده خوبی است؟
نیک بیلتون به نقل از نیویورک تایمز اخیراً در این زمینه بیان میکند : 
قبلا میکی درکسلر (عضو سابق هیت مدیره اپل) به ما گفته بود: استیو جابز میخواست یک وسیله نقلیه به نام iCar بسازد.
اغلب مردم تمایلی نشان ندادند چون به نظر آنها یک ایده کاملا واهی و ناامید کننده بود. در واقع iCar نه تنها این یک ایده بسیار بزرگ و خلاقانه است ، بلکه با سابقه درخشان اپل در صنعت ، دقیقا در راستای اهداف این شرکت میباشد.
حال اپل چگونه باید اینکار را به سرانجام برساند؟
از نظر من این خودرو ، باید دارای چند فاکتور اصلی باشه ، اولین و مهمترین آن این است : یک دستگاه با یک موتور و چهار چرخ که بتواند انسان ، مایحتاج روزمره ، وسایل تفریحی و ورزشی شخصی رو به هرکجا که تمایل داشت جابجا کند.
دوماَ ماشین دستگاهی برای استفاده های مختلف است ،پس شما باید بتوانید به رادیو ، موسیقی دیجیتال ، کتابهای صوتی و … گوش بدهید ، یا با موبایل چت کنین در حالی که داخل ماشین هستید.
این مشخصات کلی یک ماشین است ، حال اپل چه کاری میتواند در این زمینه انجام بدهد؟
مردم فکر میکنند که اپل یک شرکت کامپیوتری یا یک شرکت تولید تجهیزات الکترونیکی است ، اما واقعا این گونه نیست و این شرکت نمیخواهد که بدینصورت دیده شود.
اپل خود را شرکتی میداند که آمده است تا جهان را از کالای مصرفی غیر اصولی و ناگوار نجات دهد.
این شرکت به صنعت های مختلف نگاه میکند و میبیند که میلیون ها و یا میلیاردها نفر مردم از وسایل و امکانات غیراصولی با ظاهری ناخوشایند رنج برده و هیچ کمکی به آنها نمیدهد ، اپل در این راه قدم نهاده است تا راه و روشهای بهتری برای طراحی مجدد بکار گیرد.
هنگامی که مردم جهان باسیستم عاملهای DOS یا IBM PC که از طریق خط فرمان با صفحه ای سیاه کار میکردند ، اپل بین lisa و mac که سیستم عاملهای با رابط گرافیکی زیبا در نوع خود بود، برای انتخاب و عرضه دچار تردید بود.
هنگامی که طرفداران موسیقی از دستگاههای Clunky با ظاهر وحشتناک و موزیک پلیرهای ضعیف رنج میبردند ، اپل با رونمایی iPod دنیای موسیقی را نجات داد.
هنگامیکه مردم با موبایلهای بلکبری و قدیمی و کهنه کار میکردند ، اپل با iPhone صنعت تلفن همراه را دگرگون کرد.
هنگامیکه مایکروسافت و اینتل می خواستند تبلت های ضعیف مبتنی بر ویندوز را به سرعت عرضه کنند ، اپل با iPad مردم جهان را شگفت زده کرد.
من و خیلی از مردم بر این باورند که تجربه جدید بعدی اپل تغییر طراحی تلویزیونهای کنونی است که قصد دارد این صنعت را به یک نمونه عالی و بکر تبدیل کند.
بنابراین بعد از کامپیوتر ، نرم افزار پخش موسیقی ، موبایل ، تبلت و تلویزیون ، بزرگترین تجربه بعدی اپل برای شما چه میتواند باشد؟
درست حدس زدید : ماشین شما (iCar)

اما این تجربه جدید در صنعت خودرو سازی ، نیاز به طراح متخصص صنعتی ، متخصص کامپیوتر ، مهندس مواد و … دارد ، البته تخصص ها به راحتی قابل خریداری و دستیابی هستند ، اما اپل با توجه به انکه بیشتر در صنعت الکترونیک سابقه داشته است ، باید وارد حوزه های صنعتی دیگر پای نهاده تا بتواند در این زمینه موفق شود ، مثلاَ اپل میتواند کمپانی های فورد ، کرایسلر و جنرال موتورز را خریداری کند ، از توانمندیها و تجربیات این شرکتها استفاده نموده و هم بیش از هجده میلیارد دلار ذخیره ارزی پس انداز داشته باشد ، البته منظور من این نیست که اپل میتواند هر کدام از کمپانی های فوق را بخرد ، منظورم این است با پولی که در دست مردم از طریق خرید کالای داخل بازار دارد میتواند دست همچین کاری بزند.
اپل یک شرکت قدرتمندی است که با هر خودروساز امریکایی قابل مقایسه و توانای رقابت دارد ، بنابراین یکی از راههای کسب و کار تجاری اپل در حوزه خودرو سازی ، خرید یکی از کمپانی های این صنعت خواهد بود.
اما کدام یک از کمپانی ها؟
من فکر میکنم که خیلی واضح است : شرکت Tesla Motors
با خرید این شرکت ، تمام تخصص ، توانایی تولید و هر انچه که اپل نیاز به ساخت خودرو را دارد را بدست آورده است.
شرکت تسلا هم اکنون با نام تجاری Luxury به تولید خودرو های الکتریکی گران قیمتی که ساخت این خودروها غیر ممکن است مشهور میباشد ، این شرکت در حال برنامه ریزی و کار برای ساخت خودرویی با هزینه پایین تر از ۳۰۰۰۰ دلار است.
اپل میتواند برای طرح های آینده خود شرکت تسلا را تحت تاثیر قرار داده و از این فرصت استفاده نماید ، مخصوصاَ در زمان کنونی که تسلا تمام تمرکز خود را بر روی یک صفحه نمایش ۱۷ اینچی (داشبورد) گذاشته و فعالیت میکند و به شدت نیاز به تکنولوژی لمسی اپل را دارد.
اپل خلاق ترین شرکت جهان با خرید یک شرکت تولید خودروهای الکتریکی ،به آنچه در سر میپروراند خواهد رسید و همچنان اپل باقی خواهد ماند ، با همان شعارهای قبلی خود مبنی بر سرمایه گذاری در فنآوریهای جدید برای آینده .
اپل میتواند تحولی بزرگ در رابط کاربری برای صنعت خودروسازی را پدید آورد یا طراحی و ساخت یک داشبورد مدیریتی خودرو هوشمند و عالی را انجام دهد و مثل گذشته به عنوان شرکت خلاق و نوآور به کار خود ادامه دهد.
رویای ساخت iCar استیو جابز نه تنها چیزی نیست که اپل میتواند انجام دهد ، بلکه دقیقا چیزی است که باید انجام دهد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. علی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ۷:۰۵ ب٫ظ

    عکس واقعی icar به بیرون درز کرد:
    http://cdn.funkyspacemonkey.com/wp-content/uploads/2012/05/steve-jobs-icar-FSMdotCOM.jpg

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights