انتقاد بسیار شدید رسانه های آمریکا از آیفون ۵

انتقاد بسیار شدید رسانه های آمریکا از آیفون ۵

 

در هفته گذشته آیفون ۵ به بازار معرفی شد ولی این محصول به نقل از مجله فوربس خشم مصرف کنندگان اپل را به همراه داشته است. Business Insider امروز اذعان داشت که یکی از مشکلات بزرگ آیفون ۵، و شاید بتوان گفت ” منبع اصلی خشم مصرف کنندگان آن ” این واقعیت است که این آیفون عملا شامل ارتقاء سخت افزاریی است که در حال حاضر بر روی تلفن های آندروید وجود دارد و از ویژگی های آنها به حساب می آید و آیفون ۵ برتری نسبت به گوشی های رقیب ندارد. به عبارت دیگر، اپل، از موفقیت خود را در دادگاه ثبت اختراع و دفاع از آنچه که برخی از آن به عنوان ” نوآوری های بی اهمیت یاد کرده اند ” فاصله گرفته است .
بی بی سی همچنین طی برنامه ایی مطالب نسبتا گسترده ای در مذمت آیفون ۵ نقل کرده است: ” آیا این بهترین محصول سازمانی است که ادعا می شود نوآورانه ترین شرکت در جهان است؟ این ششمین نسخه از آی فون است و ظاهر آن هنوز هم مانند آی فون اصلی در سال ۲۰۰۷ به نظر می رسد!”

فروبس ادامه میدهد : سخت افزار آیفون برای دو سال متوالی ، یعنی سال تولید آیفون ۴ و سال بعدازآن ، هنگام معرفی ۴S تقریبا یکسان بوده است، در حال حاضر و پس از دو سال صرف وقت برای طراحی ظاهری، طراح مشهور اپل  Jonathan ive صفحه نمایش سه و نیم اینچی (۸.۹cm) را با صفحه نمایش چهار اینچی (۱۰.۲cm) ولی کمی باریکترجایگزین کرده است؟ ” فوربس به تمسخر بیان میکند: ” برای این طراحی باید به تخته بزنیم ، Jony با بقیه زمانی که در اختیار داشتی مشغول چه کاری بودی؟ “

 

فوربس اذعان میدارد که حال و هوای طرفداران اپل پس از ارایه آیفون ۵ متغیر شده است و به نظر میرسد که اپل علی رغم شهرت خود ، محبوبیت خود را در فضای مجازی و اخبار انلاین را از دست میدهد ، این درحالیست که انتظار میرود آیفون ۵ در ماههای آتی میلادی به میزان نیم درصد در تولید ناخالص امریکا افزایش ایجاد کند.
این مجله معروف و معتبر در ۱۲ سپتامبر مقاله ی دیگری را به چاپ رساند تحت این عنوان :
” آیفون ۵ به همگان نشان داد که اپل بدون استیو جابز یک شرکت کاملا معمولی است. “

برچسب ها:

دیدگاه ها ۲۸

  1. سینا

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ۷:۵۳ ب٫ظ

    متاسفانه با جمله ی آخر کاملا موافقم….

  2. ace

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ۷:۵۶ ب٫ظ

    دیگه این رو همه میدونند که استیو جابز برنامه های ۱۰سال بعد اپل رو هم چیده. یعنی قطعا میدونته این آیفون چطوریه. اگه ظاهرش رو تغییر بدن میگن چرا اینقدر متحول شد؟ حالا کاربران آیون های نسل قبل چه بککند؟ اپل کار خودش رو بکنه بهتره. این مجله ها به همچین مقالاتی فقط اعتبار خودشون رو خدشه دار میکنند ، چون سهام اپل در بورس بعد از ارائه آیفون ۵ چیز دیگه ای رو نشون میده. خلاطه هر محصولی که از اپل اومده این حرفها واسش بوده و هست،چون سلیقه ها متفاوته.

  3. jigo0li

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ۷:۵۷ ب٫ظ

    دیگه این رو همه میدونند که استیو جابز برنامه های ۱۰سال بعد اپل رو هم چیده. یعنی قطعا میدونته این آیفون چطوریه. اگه ظاهرش رو تغییر بدن میگن چرا اینقدر متحول شد؟ حالا کاربران آیون های نسل قبل چه بککند؟ اپل کار خودش رو بکنه بهتره. این مجله ها به همچین مقالاتی فقط اعتبار خودشون رو خدشه دار میکنند ، چون سهام اپل در بورس بعد از ارائه آیفون ۵ چیز دیگه ای رو نشون میده. خلاصه هر محصولی که از اپل اومده این حرفها واسش بوده و هست.

    • habib

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ۹:۱۰ ق٫ظ

      کاملا با شما موافقم…اگه خواطرتون باشه این انتقادها در مورد ایفون ۴ هم شدت داشت ولی واقعیت عمل چیز دیگه ای رو ثابت کرد.

  4. Reza

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ۹:۴۰ ب٫ظ

    به نظرم همه مردم منتظر یک طراحی جدید بودن
    طراحی هنوز حرف اول رو می زنه
    http://narenji.ir/5341-مراسم-امروز-نوکیا-اهمیت-طراحی

  5. ...

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

    آیفون ۴S حتی ۴ هم خودش خداست، دیگه اینکه بماند..
    ظاهرش ساده کلاسیک شیک هست، فقط بنظرم یذره ضخامتش زیاد بود و سنگین که هردومورد هم تقریباً توی نسخه جدید برطرف شدن
    به هرحال حتی اگه کسی ازظاهرش خوشش نیاد بخاطر iOS و امکاناتش میخره.

    • هادی

      ۲ مهر ۱۳۹۱ ۱:۰۱ ق٫ظ

      ظاهرش !!! شاید بشه گفت ۵۰ درصد دارندگان آیفون بخاطر ظاهرشه. در عین سادگی و بدون ریا وقار و شکوه خودشو داره عزیزم

  6. ایوب نیکپو

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۵۸ ب٫ظ

    به نظر من این سیاست اصلی شرکت اپل شده که کم کم آنجه را در صندوق اختراعات و نوآوری های خود دارد رو کند.
    به نظر من شاید Sir Jonathan ive تا الان آیفون ۸ را هم طراحی کرده باشد ولی به خاطر سیاست های اپل باید کم کم نوآوری ها و ایده های خود را رو کنند.
    اگر تمام آنچه در فکر دارند رو کنند دیگر چه فایده زود تمام شرکت ها مخصوصا سامسونگ تقلید کرده و زود کپی آنرا می سازند.اپل دارد با سیاست جلو می رود.اگر این سیاست ها نبود تا الان تبدیل به ارزشمند ترین شرکت تاریخ بشریت نمیشد.

    • Amir

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ۱:۲۹ ق٫ظ

      Baleh in harfa hamash doroste vali!applie ha saligheie motefaveti daran dige

  7. هادی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ۲:۰۱ ق٫ظ

    محصولات اپل همیشه همین بوده!
    وقتی معرفی می شه همه بد می گن ازش، اما وقتی گرفتی دستت، کار کردی، دیگه دهنت بسته می شه و هیچ چیز نمی تونی بگی.
    اتفاقا یه شکل بودن آیفون از ۲۰۰۷ تا الان ، برای خودش یه مزیته، نه عیب.
    جالبه که همین سایت ها، زمان عرضه آیپد ۱ هم، همین حرفا رو می زدن،‌می گفتن یه مصحول کاملا بی خوده، اما همه دیدیم که بعد از گذشت ۳ سال، تبلت ها و علی الخصوص آیپد جزو جدا نشدنی زندگی اکثر ماها شده، پس اصلا به حرف اینا نمی شه بسنده کرد، من که نسبت به این آیفون خیلی خیلی خوش بینم.

  8. shahin

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

    اتفاقا به نظر من طراحی iphone 5 بسیار هوشمندانست ، تو دنیای امروز طراحی تحول ناگهانی معنی نداره تحول باید نرم و دلچسب باشه تا اعتماد مشتری قویتر بشه ، شما طراحی غولهای خودرو سازی مثله porsche . bmw , benz هم که ببینی خبری از تحول ناکهانی نیست

  9. هومن

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

    سامسونگ یک شرکت کلاهبرداری هستش که نمی تونه خودش رو هم رده با اپل بدونه من خودم ۴ساله از محصولات اپل استفاده میکنم بسیار هم راضی هستم منوش واقعا جالب وبسیار طبیعی و سامسونگ وقعا کارهاش ضایعه هستش و اینرو با قاطعیت میتونم هیچ کمپانی به محصولات اپل نمیتونه برسونه و اقای جونی که طراح محصولات اپل هستش واقعا طراحی هاش ساده و عالی ولی سامسونگ نزدیک ۶۰ مدل داده طراحی هاش ضایع مخصوصا SIII

  10. علیرضا بهرامی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

    اگر استیو بود سامسونگ شاید اینقدر مانور نمیداد روی آیفون
    واقعا سطحش نسبت به گوشی های سامسونگ و آندروید واقعا پایین هست
    با توجه به گذشته ی این گوشی

  11. امیر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

    این حرفا همش چرت و بیخوده.این همش تبلیغات منفیه که البته به نفع اپل هست.اگر همه انتقاد کردن و همه شاکین چرا پیش فروشش ۲۰ برابر سریعتر از ۴s بوده؟اصلا با عقل جور در میاد؟چرا فروش ۵ باعث رشد سهام اپل شده؟ وای بر این سامسونگ و سامسونگ دوست ها که چه شایعاتی پراکنده میکنن.از i-phone بعیده که این مطالب میزاره

  12. میلاد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

    شما که هی میگین اگه اسنیو بود!!مطمعنن استیو روی ایفون ۵ کار کرده. سامسونگ که باید بره لنگ بندازه با اون گوشی های پلاستیکیش!!

  13. jigo0li

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ۱:۰۷ ب٫ظ

    در ضمن اپل با وفا ترین شرکت نسبت به مشتری هاشه.، چون هم اینکه سال به سال ۱ گوشی میده و همه میتونن تو اون یه سال با گوشیشون حال کنند بدون اینکه ترس داشته باشند که شاید فردا یه گوشی تازه از اپل بیاد، هم اینکه با اومدن گوشی جدیدش و طراحی های نزدیک به هم اون احساس قدیمی بودن گوشی رو به کاربر انتقال نمیده و واسه پولی که میدید ارزش قائل میشه. کاری که سامسونگ و دیگر برند ها نمیکنند مخصوصا در مورد GS II و Note که بعد از ۵ماه نسخه کاملا متفاوت از گوشی اولیه رو بیرون دادند که واقعا واسه کسایی که اون گوشی رو خریدند یه نوع زدحاله.

  14. مسعود

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ۵:۰۸ ب٫ظ

    حرفای شما درست . ولی کاش یه ذره تکنولوژی که توی شبکه های مجازی درباره iphone 5 شایعه بود روی این ورژن هم بوجود می یومد. مثل کیبورد مجازی یا خیلی چیزای دیگه . حلا با اومدن این گوشی بازم به ۳gs ام دل خوشم چون فوقش ۳-۴ تا کار نمیتونم باشه انجام بدم که ۵ میتونه انجام بده . 🙂

  15. hossein

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

    ahga vali iphone5 zafhaee ham dareh ke s3 az oon behtareh

  16. Ali

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

    تنها مشکل اپل اینه که وقتی ازش استفاده میکنی با هیچ گوشی دیگه ای احساس راحتی نمیکنی. سامسونگ هم بهتره بره همون جارو برقی و تلویزیونش رو تولید کنه. سامسونگ میتونه برند شماره ۲ باشه اگر خودشو بیشتر ضایع نکنه.

  17. Abbas

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

    با نظر دوست عزیز jigo0li موافقم
    اگه ظاهرش رو تغییر بدن میگن چرا اینقدر متحول شد؟ حالا کاربران آیفون های نسل قبل چه بکنند؟ اپل کار خودش رو بکنه بهتره.

  18. Abbas

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

    🙂

  19. آرین

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱ ۷:۴۴ ق٫ظ

    یادمه زمانی که ۴s هم اومد همش میگفتن چنان تفاوتی نداره و این حرفا ولی چنان فروش کرد و محبوب شد که فکرشم نمیشه کرد.از این حرفا زیاد میزنن.network,دوربین,چیپ,اندازه ی صفحه نمایش و نوع صفحه نمایش عوض شده.این همه کمه؟البته نمیدونم که آیفون ۴s هم retina داشته یا نه ولی اگه داشته فقط از مثال هایی که زدم باید نوع صفحه نمایش رو کم کرد.

    • Peditx

      ۸ مهر ۱۳۹۱ ۲:۵۸ ق٫ظ

      Lcd که رتینا بود که هست cpu که دوال کر بود که هست دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز سونی روش بود که الان یه فیلتر کلوینی زرد ابی خورد که دیاف دیجیتالی شده انچنان چیز خاصی نیست وبدیش رو توی نور کم احساس می کنی نصبت به ۴اس اما خوب توی نور مساعد بهتره تقریبا و این که یه ردیف ۴ تایی ایکون فقط اضافه شده رفیق!!! با تفاوت فاحش قیمتی که داره و مقدار صبر و حوصله ای که ما برای ۵ به خرج دادیم باید بگم تیم و جانی فقط سرکارمون گذاشتن با اون کیفیت بدنشون که دادن دست مردم!! من سالیانی هست که زنیم اپلیه اما دارم اعتراف می کنم که اگه سامسانگ و نوکیا حریف قدری برای اپل نبودند اپل الان با این عجله این جنس بونجول را با این ایراد فاحش به بازار نمی داد!!!

      اما خب چه میشه کرد اول تا اخر مجبورم این جنس بونجول رو هم به زودی بخرم چون با گوشیه دیگه ای نمی تونم کار کنم!!!

  20. هادی

    ۲ مهر ۱۳۹۱ ۰:۵۵ ق٫ظ

    به نظر من اونهایی که تعصب به اپل و مخصوصا به استیو جابز دارند. با وجود آمدن آیفون ۵ هنوز از مدل قیمی آن یعنی آیفون ۴s استفاده میکنند. چون واقعا اپل با استیو جابز اپل بود.

  21. hrsgroup

    ۸ مهر ۱۳۹۱ ۵:۱۵ ب٫ظ

    برادرا شما واقعا نمی خواید عادلانه فکر کنید؟
    اصلا بحث طرفداری نیست
    اما لطفا طراحی معرکه ی آیفون ۵ رو با SIII مقایسه کنید
    جنسش
    کیفیتش
    براقی
    زیبایی
    اگه کسی با آیفون کار کرده باشه میفهمه چی میگم
    امروزه امکانات سخت افزاری نیستن که باعث میشن یک گوشی خوب به نظر بیاد
    طراحی برتر این کار رو میکنه.
    حسی که ایفون وقتی تو دستت میگیری بهت میده اصلا SIII نمیده
    حالا مهم نیس دعوا کنیم که این تو تست ها یه ذره از اون یکی بهتر بود..!

  22. بهزاد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ۲:۲۲ ق٫ظ

    دوستانی که میگن هیچ گوشی حس iphone رو نمیده… اخه مگه قراراه بده؟ هر گوشی فاز و احساس خاص خودشو داره…دوستانی هم که در مورد اندرید بد میگید… یه بار با nexus کار کنید بعد نظر بدید… یه گوشی اورجینال با سیستم عامل شخصی رو با یه گوشی اورجینال دیگه مقایسه میکنن… نه با برندهایی که اجازه استفادشو میخرن و با هزار و یک دستکاری توش باعث افت کیفی سیستم عاملش میشن. به جرات میگم… هیچ گوشی احساس خوب nexus رو نداره و اونقدر خوبه که عاشقش میشید… تازه با میلیون ها تومن کمتر میشه خریدش.و در زمینه گوشی… اپل هم یه شرکت گوشی ساز نیست… یه شرکت iphone سازه. که البته محصول موفقی تولید میکنه و بازار خاص خودشو داره. ولی وقتی صحبت از تنوع گوشی میشه این عدد برای اپل مساوی ۰ میشه.پس دوستان طرفدار اپل لطف کنن و اپل رو با شرکت های بزرگ گوشی سازی مقایسه نکنن و توجه کنن که از لحاظ حرفه ای اپل لپ تاپ های متنوعی با امکانات و سطوح قیمتی مختلف میسازه و میتونه در این زمینه با شرکت های بزرگ مقایسه بشه و این درسته.

  23. احمد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

    واقعا جمله آخر تکان دهنده اس
    خدا بیامرزد استیو جابز رو که واقعا شگفتی ساز بود
    یادش بخیر

  24. Amir Abbas

    ۲۵ آبان ۱۳۹۱ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

    hrsgroup راست میگه واقعا” حس به دست گرفتن آیفون یه چیزه دیگست .
    در ضمن اپل یه برند مطرح شده است و همه میشناسنش . تنها برتری سامسونگ نسبت به اپل اینه که سامسونگ بخاطر ساخت تلویزیون و تجربه ای که در ساخت صفحه های با کیفیت داره ، از صفحه های با کیفیت تری برا گوشیهاش استاده میکنه .

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights