جریمه ۲۲.۵ میلیون دلاری گوگل برای نقض حریم شخصی کاربران سافاری

جریمه ۲۲.۵ میلیون دلاری گوگل برای نقض حریم شخصی کاربران سافاری

بنابر گزارش اپل اینسایدر، پنجشنبه گذشته گوگل پرداخت جریمه ۲۲.۵ میلیون دلاری را پذیرفت، این جریمه در پی نقض حریم خصوصی و پیگیری فعالیتهای آنلاین کاربران اپل در” مرورگر سافاری ” توسط گوگل درنظر گرفته شده است و نقطه پایانی بر تحقیقات ۶ ماهه کمیسیون تجارت فدرال در خصوص فعالیتهای این شرکت عظیم میباشد. 

این بزرگترین مجازاتی است که تاکنون کمیسیون تجارت فدرال آمریکا برای یک شرکت ، وضع نموده است. اتهامات و جریمه وضع شده از سوی ” کمیسیون تجارت فدرال ” بر اساس گزارشات واصله در ماه فوریه از نقض حریم خصوصی کاربران سافاری اپل و ردیابی فعالیت های آنلاین آنها از سوی گوگل مطرح شد. 

گوگل اعلام کرده است که این ردیابی آنلاین، غیر عمدی بوده است و هیچ حقوقی از کاربران سافاری نقض نشده است. سوال اساسی در این هنگام این است که آیا پس از پرداخت این جریمه آیا گوگل خود را موظف به رعایت قوانین کمیسیون تجارت فدرال خواهد نمود؟ کمیسیون تجارت فدرال همچنین اعلام نموده است که پرونده همچنان باز است و در صورت مشاهده تخلفات بیشتر مبنی بر تعرض به حقوق و حریم کاربران با شدت عمل بیشتری با گوگل برخورد خواهد نمود.

این نقض قانون، توسط دانشجویان دانشگاه استنفورد تشخیص داده شد و از سوی وال استریت ژورنال گزارش داده شد. گوگل در پرداخت جریمه تاریخچه طولانی دارد ، ازجمله در آگوست سال ۲۰۱۱، این شرکت به خاطر تبلیغ داروهای غیر قانونی بر روی سرویسهایش از سوی وزارت دادگستری آمریکا، ملزم به پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار شد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights