اپل در طراحی آیفون از طرح “Jony” استفاده نکرده است

در آخرین دادگاه اپل و سامسونگ به نظر می رسید Samsung برای شکست دادن اپل برنامه ی ویژه ای دارد. در عین حال نیم نگاهی هم به پروسه ” الگوبرداری اپل در طراحی ایفون از طرح سونی “، دارد. Apple خلاف این ادعا را عنوان می کند:
در آخرین اسناد و مدارک ارائه شده توسط اپل، پرده از یک نمونه اولیه به نام “Purple” برداشته شد. این Prototype تمام نشانه های iPhone را یدک می کشد و قبل از طرح “Jony” به ثبت رسیده است. (طرح Jony تشابه زیادی به نمونه های سونی دارد و به نظر می رسد ویژگی های سونی در جلسات طوفان ذهن (Brainstorming sessions) اپل تاثیر زیادی داشته است.)
تاریخ طراحی “Purple” به آگوست ۲۰۰۵ بر می گردد. این تاریخ مربوط به ماه ها قبل از طراحی نمونه ی “Jony” است. با توجه به اسناد موجود، طرح Shin Nishibori (خالق نمونه Jony) که بسیار شبیه به سبک سونی است، یک پروژه جانبی لذت بخش بوده و صرفا نمونه ای را که قبلا طراحی شده بود، کمی آراسته است. بر طبق این اسناد می توان ادعا نمود که Purple از الگو های سونی استفاده نکرده و در نهایت در سال ۲۰۰۶، آیفون از این Prototype متولد شده است.( Purple بسیار شبیه آیفون ۴ است.)

در اطلاعات بایگانی که توسط AllThings D منتشر شده، عکس های بیشتری از Prototype اولیه اپل، به دست می آید. بسیاری از طرح هایی که طی هفته پیش در اسناد لو رفته دیدیم، در خبر AllThings D نیز موجود است. AllThings D ۱۰۰ عکس از طرح های اپل را فاش نموده است. با این که دیدن تمام این مجموعه زمان زیادی می برد ولی پس از تماشای عکس ها، سیر تکاملی طرح های اپل را درک خواهیم کرد.

آپدیت: پرونده طرح “Jony” مختومه اعلام شد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights