چرا اپل کمپانی AuthenTec را خرید ؟

چند روز پیش با خبر شدیم اپل کمپانی AuthenTec را تحت مالکیت خود درآورده است. اپل ۳۵۵ میلیون دلار بابت خرید این شرکت هزینه کرد. پشت پرده چنین هزینه ای حتما دلایل قانع کننده ای وجود دارد. برخی از این دلایل را با هم مرور می کنیم.

مالکیت AuthenTec، فواید بسیاری برای اپل به همراه خواهد داشت. من جمله می توان به ، شتاب گرفتن ایده ی کیف پول همراه (mobile wallet)، بستر مناسب برای رمزگذاری اطلاعات و محتوا مانند فیلم و حافظت از حق اختراع در بخش های مختلف امنیت سیار اشاره نمود.
بزرگترین سودی که از خرید این کمپانی عاید اپل می شود، استفاده از استاندارد های بیومتریک برای تشخیص هویت است. برای خریدهای آنلاین و سخت افزاری، برای ورود به وب سایت و امضای الکترونیکی می توان از این استانداردها بهره برد.
مالکیت AuthenTec توسط اپل، برای رقبای اپل ویران کننده خواهد بود. این رقبا شامل گوگل و شرکای آندروییدی آن و میکروسافت و شرکای سخت افزاری آن می شود.

 
 

 

چگونه اپل از AuthenTec استفاده می کند؟

همه ما منتظر ابتکار تازه اپل، کیف پول همراه، هستیم. احتمال می رود اپل از Bluetooth 4.0 به عنوان جایگزین NFC و یا در کنار آن، برای پرداخت های سیار استفاده کند.
کمپانی AuthenTec برای ارائه یک سیستم ایمن در این بخش به اپل کمک خواهد نمود. حتی در مورد بلوتوث که ذاتا ناامن است، ایمن سازی، با کمک این کمپانی ۳۵۵ میلیون دلاری قابل دستیابی است. با این حساب، مغازه ای که شما به عنوان مشتری قصد خرید از آن را دارید، هویت شما را تشخیص می دهد و شما هم مطمئن هستید پولتان را به حساب آن مغازه واریز کرده اید نه یک کلاه بردار.
به نظر می رسد بحث امنیت برای محتوای دیجیتال (فیلم) ، بخشی از حرکت اپل به سمت هالیود برای شراکت با این غول سینمایی است. اگر اپل بتواند درآمد قابل توجهی را روانه هالیود کند و در عین حال تضمین کند که دزدان آثار هنری قادر نخواهند بود فیلم های با کیفیت بالا را بدون پرداخت هزینه از iTunes دانلود کنند، کمپانی اپل در جایگاهی قرار می گیرد که می تواند این صنعت را برای حضور در بخش ویدیویی iTunes، با به روز ترین و بهترین فیلم ها و برنامه های تلویزیونی های هالیود، ترقیب کند.
یکی از وظایف شبکه های اجتماعی ایجاد بستری است که در آن کاربران به معرفی شخصیت خود می پردازند. اما مردم چگونه می توانند از حقیقی بودن هویت یک کاربر مطمئن باشند؟ به همین دلیل است که این شبکه ها از شما می خواهند از اسم های حقیقی استفاده کنید و حساب کاربری خود را قبل از استفاده، تایید کنید.
اما اپل با استفاده از AuthenTec روش بهتری را ارائه می کند. برای مثال، اثر انگشت شما با Apple ID یا آیفون شما لینک می شود. این روش حتی در مقایسه با نشان دادن گواهینامه هنگام پاس کردن چک امنیت بیشتری دارد.
اپل به تازگی Passbook را معرفی کرد که بخش جدیدی در iOS 6 خواهد بود. این سرویس بسیار عالی است اما هم به رمزنگاری و هم تشخیص هویت قوی نیاز دارد. این بخش تخصص AuthenTec است.
اخیرا اپل پیشرفت زیادی در زمینه بازار شرکت های بزرگ و سرمایه گذاری نموده است. اما امنیت این حرکت در سطح کاربران و مشتریان است و نه بیشتر. اکنون با وجود AuthenTec اپل می تواند، شرکت های بزرگ را برای استفاده از محصولات iOS متقاعد کند.

چرا رقبای اپل احساس ناامنی می کنند؟

دو هفته قبل از اینکه اپل AuthenTec را تحت مالکیت خود درآورد، سامسونگ اعلام کرد از انتخاب رسمی QuickSec VPS security این شرکت برای تمام محصولات آندروییدی سامسونگ خبر داد.
رقبای اپل، مانند Acer،Dell،Lenovo،ASUS،Samsung،Toshiba از سنسورهای اثر انگشت AuthenTec استفاده می کنند.
AuthenTec ارتباط نزدیکی با HP دارد یا بهتر است بگوییم داشت. یکی از محصولات مشترک این دو HP SimplePass است. این محصول در تمام لپ تاپ های HP که دارای اثر انگشت هستند، وجود دارد و شامل سخت افزار، نرم افزار و سرویس رمزگذاری است.
یکی دیگر از محصولات موسوم به DataDefender است که برای پسوردگذاری روی هر اپلیکشن در دیوایس های آندروییدی استفاده می شود و به نظر می رسد میلیون ها نفر از این محصول استفاده می کنند.
Truesuit از دیگر محصولات این شرکت، نرم افزار خواندن اثر انگشت برای پلتفرم Windows است. این نرم افزار از “کشیدن انگشت” به جای پسورد استفاده می کند.
همه موارد بالا برای شرکت های نامبرده بسیار دردناک خواهد بود و زمان و هزینه زیادی را برای یافتن فروشندگان جدید به این شرکت ها تحمیل می کند.
در نهایت باید گفت خرید AuthenTec برای اپل یک برد شیرین به حساب می آید.

خبرهای مرتبط:
اپل کمپانی AuthenTec را خرید

منبع خبر : 

لطفا منبع خبر را ذکر نمایید.

من

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights