۱۰ دلیل برای مهاجرت از ویندوز به شیرکوهی

این روز ها که بحث داغ تکنولوژی در مورد شیرکوهی مطرح است, بد نیست به ۱۰ دلیل برای مهاجرت از ویندوز به سمت شیرکوهی به شما بگوییم

۱. iCloud فایل های شما را در همه جا نگه می دارد

این قابلیت بسیار جالب و همچنین مهم است. به طور مثال: شما در خانه برروی یک فایل در برنامه pages کار می کنید و وقتی که به محل کار خود می رسید همان فایل برای شما آماده است. همچنین می توانید آن را برروی iPad یا iPhone خود ببینید و ویرایش کنید. ممکن است پیش خود بگویید که همه جا به مک نیاز داریم. پاسخ شما معلوم است. اپل برنامه iCloud برای ویندوز را هم آپدیت کرده که از این قابلیت استفاده کند . iCloud همچنین فایل های numbers و keynote شما را ذخیره می کند و اجازه دسترسی به آن ها را در همه جا می دهد. ممکن است بگویید نصب نرم افزار iCloud در ویندوز کمی وقت گیر است. اینجاست که سایت iCloud.com به کمک شما می آیند. در هر کجا با هر سیستم عاملی می توانید به آخرین نسخه فایلتان دسترسی پیدا کنید

۲. Reminders از مکان شما استفاده می کند

ممکن است شما بخواهید کاری را وقتی به جایی رسیدید انجام دهید. برنامه Reminders در مک به شما اطلاع رسانی می کند. کافی است که در تنظیمات بگویید که در جایی به شما خبر دهد. این اطلاع رسانی ها توسط iCloud بین تمامی دستگاه های شما ذخیره می شود و اگر حتی مک شما پیشتان نباشد iPhone یا iPad شما اطلاع رسانی می کند.

۳. AirPlay Mirroring صفحه شما را بدون سیم در تلوزیون نشان می دهد

ممکن است بخواهید فیلمی یا تصاویری یا حتی کنفرانسی به چند نفر از دوستان خود نشان بدهید. با این قابلیت با تنها یک Apple TV می توانید بدون هیچ سیمی با کیفیت HD صفحه را برروی تلوزیون نشان دهید. می توانید وبگردی کنید و بقیه نشان بدهید. بهتر از این ها هم بازی کردن برروی تلوزیون می باشد. می توانید صفحه را برروی تلویزیون بیندازید و با استفاده از یک کیبورد وایرلس بازی را از روی تلوزیون انجام دهید.

۴. حرف بزنید, مک تایپ می کند

یکی از قدرتمند ترین قابلیت های شیرکوهی dictation می باشد. قابلیتی که در هیچ سیستم عامل دیگری نمی توانید پیدا کنید. می توانید یک نامه کامل را تایپ کنید بدون استفاده از دست. این قابلیت بسیار قوی می باشد, شما می توانید تمامی علامت ها را با گفتار تایپ کنید و حتی خط جدید یا پاراگراف جدید ایجاد کنید.

۵. دریافت و ارسال iMessage برروی کامپیوتر

این روزها یکی از پراستفاده ترین سیستم های چت iMessage می باشد. از این پس می توانید پیام هایتان را هم برروی مک دریافت کنید و هم برروی دستگاه های دیگرتان. هر پیامی که ارسال کنید در تمامی دستگاه ها نشان داده می شود و این یکی از قوی ترین امکانات شیرکوهی می باشد.

۶. بازی آنلاین با Game Center

احتمالا با Game Center آشنا هستید. این قابلیت در شیرکوهی اضافه شده است و شما می توانید با ساده ترین روش به بازی آنلاین با دوستانتان بپردازید. مهم تر از این هم قابلیت بازی بین iPhone و iPad می باشد. شما می توانید از روی مک بازی کنید و دوستتان با استفاده از iPad.

۷.وبگردی سریع با استفاده از Safari

زمانی که tab های بسیار زیادی است قابلیت tab view به کمک شما می آید. می توانید به راحتی بین tab های باز جابجا شوید و هر کدام را ببنید. یکی دیگر از قابلیت ها هم وجود یک address bar هوشمند می باشد. هم می توانید به جستجو بپردازید و هم به لینک های مختلف بروید.

۸. تمامی پیغام ها در notification center

ویندوز ۸ هم قابلیت notification را دارد. اما سرویس اپل بسیار هوشمند تر عمل می کند. شما می توانید تمامی پیغام ها در یک مکان بینید و حتی از همین مکان t*wi*tt*er و fa*ce*boo*k خود را آپدیت کنید. به زودی تمامی برنامه ها از این قابلیت استفاده خواهند کرد.

۹. Mail VIPs ایمیل های مهم را نشان می دهد

شما می توانید افراد مهم را انتخاب کنید تا ایمیل های آن ها در یک فولدر جدا بروند و هیچ وقت ایمیل های مهم را از دست ندهید. همچنین شما می توانید تمامی سرویس های ایمیل را در این برنامه اضافه کنید در صورتی که در ویندوز فقط سرویس gmail و live پشتیبانی می شوند.

۱۰. آپدیت شیرکوهی بسیار طبیعی تر است

چند روز پیش Avi Greengart در یک تو*یی*ت اعلام کرد که آپدیت Lion به Mountain Lion بسیار طبیعی تر از آپدیت ویندوز ۷ به ویندوز ۸ بوده است. در آپدیت ویندوز تمامی محیط تغییر کرده است و اگر کسی ویندوز های قبلی را دیده باشد و نداند که ویندوز ۸ یک ویندوز است تشخیص نخواهد داد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۷

  1. علی

    ۹ مرداد ۱۳۹۱ ۰:۴۸ ق٫ظ

    ۱۰ دلیل!
    ۱. آی کلود به درد کسایی می خوره که تمام وقت به اینترنت پر سرعت وصل باشند و در ایران کم استفاده هست.
    ۲. خوبست!
    ۳. حالا کی تو خونش اپل تی وی داره؟!
    ۴. حرف زدن و تایپ کردن به درد فارسی زبانها نمی خوره چون حتی اگه انگلیسی هم صحبت کنیم به خاطر نحوه تلفظ نمیتونه متوجه صحبت ما بشه
    ۵. این هم خوبست
    ۶. گیم سنتر باگ داره. به طور مثال کلی ای بازی ها، نفر اولی که رکورد دار بازی هست با کلک این رکورد رو ثبت کرده. مثلا نفر اول امتیازش هزار هزار هزار میلیارده و نفر دوم صدهزاره!!!ا
    ۷. سافاری رو که تو ویندوز هم میشه نصب کرد
    ۸. بدک نیست
    ۹. این سیستم که تو موزیلا تاندر برد هم هست و میشه رو ویندوز نصب کرد
    ۱۰. تغییر زیاد بده؟ یعنی بده که کلی امکانات یهویی اضافه بشه و رابط کاربری پیشرفت کنه؟

    ولی کلا، ما ایرانی ها چون از نرم افزار کرک شده استفاده می کنیم، مک بوک خیلی به دردمون نمی خوره. فکرشو بکنید، از هر صدتا نرم افزاری که تو اینترنت
    پیدا می کنیم، یکیش ورژن مخصوص مک هم داره! اصلا به درد ما نمی خوره. فقط به درد کسایی می خوره که دنبال یه اسباب بازی بزرگ هستند که توش نقاشی
    بکشند و فیلم ببینند و نامه نگاری بکنند و موسیقی گوش بدند

  2. soheil

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۱:۳۱ ب٫ظ

    ۱. dopbox , skydrive
    ۲.evernote
    ۳.who cares
    ۴.it is in windows since windows vista
    ۵. nobody use imessage including apple fans
    ۶.actully this is good
    ۷.safari seriously ?
    ۸.goof
    ۹.gmail
    ۱۰. metro seems great

    • i-Phone.ir Team

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۲:۲۷ ب٫ظ

      ۱. بله درست است ولی آیکلود بسیار کامل تر است. تمامی فایل ها به صورت native به برنامه اضافه می شوند ولی dropbox حتما به خود برنامه اش نیاز دارد
      ۲. آیا evernote برای یادآوری است یا برنامه note برداری ؟؟؟!!!
      ۳. خیلی ها مثل من اهمیت می دهند !
      ۴. بله. ولی این کجا و آن کجا – فعال کردن dictation ویندوز چند دقیقه وقت می خواهد؟؟ در مک که دوبار کلید fn را فشار می دهیم !
      ۵. خب همون فن های اپل می دونید چند نفر هستند ؟؟!!
      ۶. درست است
      ۷. بله. نکنه اینترنت اکسپلورر بهتره ؟؟!!
      ۸. درست است
      ۹. جیمیل یک سرویس وب است ولی این یک برنامه و ما داریم درمورد ویندوز و مک حرف می زنیم, نه گوگل !
      ۱۰. مترو جالب است ولی لطفا با آن به مدت ۱ هفته کار کنید !

  3. me

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ۱:۱۳ ب٫ظ

    تعصب بی جا نصبت به مک و ویندوز ممنوع
    منطقی باشید

    • i-Phone.ir Team

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ۶:۱۹ ب٫ظ

      تمامی این دلایل بدون تعصب هستند

  4. me

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ۱:۱۵ ب٫ظ

    آدم واقغا به خاطر این ۱۰ مورد از یک os به os دیگه مهاجرت می کنه؟!!!
    واقعا که….

    • i-Phone.ir Team

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ۶:۲۰ ب٫ظ

      این ها ۱۰ دلیل جامع بودن, اگرنه که دلایل بسیار زیادی برای مهاجرت از ویندوز به مک هست برای مثال انگشت شمار بودن ویروس های مک !

دیدگاه خود را ارسال کنید.