اپل در حال کار بر روی محصولی همانند Google Glass می باشد

به گزارش سازمان ثبت اختراع آمریکا اپل امروز یک patent جدید ثبت کرده است که نشان دهنده ی محصولی چون Google Glass می باشد. یک صفحه نمایش با کیفیت برای قرار گیری در جلوی چشم.
اپل این اختراع را “صفحه نمایشی با قابلیت عقب و جلو کردن” نام گذاری کرده است و در آن نحوه ی کار را توضیح داده است. شماره این اختراع ۸,۲۱۲,۸۵۹ می باشد و در گروه head-mounted displays قرار گرفته است. احتمال می رود اپل در این دستگاه هم مانند آیفونآیپد و مک بوک پرو جدیدش از یک صفحه نمایش با کیفیت رتینا استفاده کند. در توضیحات هم ذکر شده یک صفحه نمایش با قابلیت تراکم پیکسل بسیار بالا که احتمالا منظورش صفحه نمایش رتینا است.

در ادامه نوشته ها, اپل در مورد هزینه و انرژی مورد استفاده برای یک صفحه نمایش با کیفیت برای قرار گرفتن در جلوی چشم توضیح داده است. در این دستگاه از باتری استفاده خواهد شد که البته قدرت باتری ها محدود است. اگر هم بخواهیم از رزولوشن بالا استفاده کنیم قیمت زیاد می شود ولی اگر کیفیت کمتر باشد قطعا قیمت هم کمتر خواهد بود و البته سبک تر هم خواهد بود. همچنین در مورد نحوه عملکرد توضیح داده شده است. این دستگاه پیکسل ها را با توجه به فاصله تا چشم تنظیم می کند تا چشم انسان بتواند بهترین کیفیت را تجربه کند. 

اپل دو روش برای قرار گیری پیکسل ها ارائه داده است. روش اول را بالا توضیح دادیم. روش دوم قرار گیری یک لنز برروی چشم است که البته کیفیت کمتر هم خواهد داشت

گوگل سعی دارد هرچه زودتر Project Glass را به سرانجام برساند تا شرکت های رقیب همچون اپل دستگاهی مشابه را زودتر عرضه نکنند. با این ثبت اختراع در می یابیم که اپل هم برروی چنین پروژه ای کار می کند و حتی ممکن است زودتر از گوگل آن را عرضه کند

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights