بررسی تاریخچه iOS از آغاز تا کنون

یکی از بزرگترین رونمایی های تاریخ که تا به حال دیده ایم، شاید معرفی iOS در تاریخ ۲۰۰۷، دهم ژانویه، از سوی استیو جابز باشد، ، سیستم عاملی که به همراه محصول جدیدی با نام آیفون، توانست مسیر گوشی های بازار را به خاستگاه اصلی خود سوق دهد. مسیری که واقعاً یک گوشی تبدیل به کوشی هوشمند می شود. در طول پنچ سال از عرضه iOS, آی دیوایس ها اپل شکل کاملتری به خود گرفت، iPod Touch , iPad, iPhone. لمس این تکنولوژی، به معناوی واقعی کلمه می تواند تعریفی از دنیای گوشی های هوشمند باشد. در حال حاضر سیستم عامل iOS در میان سیستم عامل های قدیمی تر به سرعت رو به پیشرفت و توسعه است. این ها به معنای بزرگ نمایی این سیستم عامل نیست، اگر کمی بهتر نگاه کنیم، پیشرفت این سیستم عامل را در طول سال کاملاً قابل لمس است. 

iOS 5، سیستم عاملی که امروزه در آی دیوایس های اپل وجود دارد. سیستم عاملی که کاربران تازه وارد در زمینه اسمارت فون ها را بهتر و زیباتر به این سیستم ها آشنا می سازد، یک محیط قدرتمند برای برنامه نویسان، در نهایت یک تجربه متفاوت در مقایسه با دیگر پلتفرم ها.
شاید قابل برجسته ترین نکته موجود در iOS, شباهت آن به OS X باشد، و با رشد iOS ویژگی هایی در آن پدید آمد که امروزه شاهد آن در OS X هستیم، واقعا زیباست.

چگونه یک پلتفرم بدون داشتن برنامه جانبی، مولتیتسکینگ، کپی پیست و … اکنون به جایی سیده است که در دنیا حرف اول را می زد؟ حال بیایید نگاهی به رخداد های این ۵ سال بیندازیم.

در اوایل عرضه آیفون، این محصول iPhone OS نامیده می شد، همچنین تا قبل از عرضه iOS 4، این سیستم عامل را با نام OS می شناختند. این نام ها تا حد زیادی می توانست ما را به این نتیجه برساند که وجه مشترکی بین OS X و iOS وجود دارد، که امروزه به وضوح شاهد آن هستیم.

OS 1.0: تولّد آیفون

آیفون ۲G و OS 1.0 همزمان توسط اپل معرفی شد. شاید تصور آن سخت باشد که وقتی از اولین آیفون رونمایی شد، بتوان آن را با دیگر پلتفرم ها مقایسه کرد. Windows Mobile, Palm OS, Symbian و حتی BlackBerry در آن زمان یعنی سال ۲۰۰۷ وجود داشتند شده بود. آیفون با یک سری ویژگی و امکانات متفاوت مورد توجه قرار گرفت ، درحالی که حتی پشتیبانی از ۳G هم نداشت، چیزی به نام مولتیتسکینگ معنایی نداشت، و از همه مهمتر، هیچ برنامه یی بر روی آن نصب نمیشد و فقط و فقط برنامه های پیش فرض در آن وجود داشت. حتی شما نمی توانستید چیزی را کپی یا پیست کنید. حتی هیچ فایلی هم در ایمیل ضمیمه نمیشد. MMS هم چیز ناشناخته ای در این نسخه بود. قابلیت ساده ای که ساده ترین موبایل ها هم داشتند، یعنی انتخاب پس زمینه برای هوم اسکرین، آن هم وجود نداشت.

نداشتن این امکانات باز هم همه را به سمت این گوشی سوق داد، با اینکه کمبودها مهم هم بودند. اما اپل به جای اندیشیدن برای رقابت، مسیری دیگری را در پیش گرفت. افزایش سرعت، انسجام میان برنامه ها و چند ویژگی دیگر که نسبت به آن چیزی که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد بهتر باشد. با این سادگی محض، این سیستم عامل در بدو ورود خود به دنیای تکنولوژی سه چیز مهم را دربر داشت،

Mobile Safari web browser

مرورگر خاصی از که OS X به OS آمد بود، با حداکثر امنیت، شاید نبود فلش یکی دیگر از ویژگی های خاص آن بود. اما باید بدانیم که این مرورگر اولین مرورگری بود که به کاربر احساس کار با یک دسکتاپ قدرتمند می داد، وب گردی بدون هیچ مانعی بسیار همانند وبگردی در کامپیوتر بود. قدرتمند و کامل.

آیپاد عظیم

اپل با استفاده از آیتونز و آیپاد توانست برنامه ای قدرتمند را به OS بیاورد، برنامه ای که نام آن iPod بود، پذیرنده ویدئو و آهنگ بود. که در نهایت تبدیل به یک اکوسیستم عظیمی از رسانه شده بود، شاید آیپاد برای قشر خاصی زیاد چجلوه خاصی نداشت، اما آیفون در کنار آیپاد هر کس را مجذوب خود می ساخت.

هسته و اینترفیس OS

تا قبل از عرضه آیفون، هیچ اسمارتفونی صفحه لمسی نداشت، بلکه فقط با یک شی همانند قلم کار می کرد و هیچ گونه حساسیتی به حرارت دست نداشت. این واقعاص یک تجربه جدیدی برای عموم بود، قدرت در نوک انگشتان شما بود. بیش از نرم افزار، شاید اپل به سخت افزار خود یعنی آیفون پرداخته بود و این می تواند دلیل اصلی مجذوب شدن کاربران به سمت آیفون باشد. زوم و اسکرول با دست احساس بهتری به کاربر می داد. و همه این ها نشانگر یک انقلاب در تکنولوژی بود.

 

OS 1 برنامه هایی با خود به ارمغان آورد که برای یک پلتفرم عظیم و انقلابی لازم بود، هرچند که جلوتر از زمان خود بودند.

Google Mapsشوکی عظیم از طرف آیفون به دیگر پلتفرم ها بود. زوم با انگشتان دست حس بهتر و جدیدی را به کاربر انتقال می داد، واقعاً شگفت انگیز است، زوم با دستان خود بر روی نقشه جهان. طبیعی تر بودن استفاده از ابزار در آیفون قدرت خاصی را به همه چیز بخشیده بود. حتی از دسکتاپ هم قدرتمند تر و بهتر بود.

iTunes Sync هم دیگر از تجربه های جدید بود، این ویژگی شاید آغاز امنیت فوق العاده از طرف شرکت اپل برای کاربران آیفون بود، تنها و تنها اطلاعات گوشی را می توان از iTunes گرفت و ا ذحیره کرد.

کیبورد, تایپ با انگشتان دست، باز هم یک ویژیگ جدید و خارق العاده، تجربه ای که پیش از آن به فکر هیچ کس نرسیده بود. تمام سیستم هایی که کیبورد فیزیکی نداشتند تنها قابلیت تایپ با قلم را داشتند، اما آیفون همه چیز را تغییر داد.

با ویژگی های فوق تا حدی به بزرگی این سیستم عامل در بدو تولدش پی بردیم. اما با این همه خوبی کاستی هایی در کنارش بود. حال به آپدیت های این نسخه نگاهی می اندازیم.

IOS 1 UPDATES

سه ماه بعد از معرفی آیفون، اپل اولین آیدیت عظیم خود را برای OS 1 عرضه کرد، ارتقا به OS 1.1.1. این آپدیت از چند لحاظ مورد توجه بود. یکی از این ویژگی ها، مشترک بودن سیستم عامل با دستگاه های جدید بود، iPod Touch نسل اول، همچنین به روز رسانی های متداول باعث از بین رفتن باگ ها و به وجود آمدن ویژگی های جدید می شد، حال دیگر دو دستگاه از این سیستم عامل بهره می برد و شکل گسترده تری به خود گرفت.

لیست کامل تغییرات


=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=–=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

OS 2: برنامه ها

  

و سرانجام آپدیتی دیگر از سیستم هامل OS, به طور رسمی اپل از نسخه خود که همراه با تغییرات خاصی بود رونمایی کرد، OS 2.0. بزرگترین ویژگی این نسخه، وجود AppStore بود، این بدان معنا بود که آیفون توانایی اجرای برنامه ها را داشت. فروشگاه اپ استور هم محیط امنی برای عرضه برنامه ها بود.

AppStore, ورود این فروشگاه به طور رسمی به آیفون و آیتونز. که به راحتی امکان نصب برنامه ها را داشتیم. همزمان با رونمایی از AppStore, برنامه نویسی از اهمیت ویژه ای برخوردار شد و در میان عموم محبوبیت خاصی را پیدا کرد، به وجود آمدن برنامه های سه بعدی، با گرافیک های خارق العاده که تا حد زیادی فراموش می کنیم این بازی ها در یک اسمارتفون اجرا می شود. گسترده شدن برنامه ، کنسول های بازی را به طور جدی تحدید کرد.

البته رونمایی از AppStore و برنامه های موجود در آن همراه با جدال هایی بود.

MobileMe, اپل همچنین از سرویس جدید خود که بر اساس سیستم های ابر بود معرفی کرد. ذخیره سازی فایل های تقویم، دفترچه تلفن و ایمیل در این سیستم ابری با پرداخت سالیانه ۹۹ دلار.

OS 2.0 در کنار یک آیفون جدید به نام آیفون ۳G عرضه شد. آیفونی سریع تر، قوی تر و با دوربین بهتر.

IOS 2 UPDATES

متاسفانه OS 2.0 برای اپل زیاد پادار نبود، عمر کمتر باتری، کرش کردن برنامه ها و … . در این بین ۲.۰.۱ و ۲.۰.۲ هم عرضه شد. ۲.۱ در سپتامبر ۲۰۰۸ عرضه شد که باین مشکلات ا کمرنگ تر کرد. همچنین ۲.۲ در نوابر این سال آمد که آپدیت بزرگی برای Googel Maps بود، آیپاد تاچ نسل دوم هم همزمان با نسخه ۲.۱ عرضه شد.

ایست کامل تغییرات در بروزرسانی ها


=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

OS 3.0: امکانات

OS 3.0 هم زمان با آیفون ۳GS در تاریخ ژوئن ۲۰۰۹ عرضه شد. بدون هیچ تغییری در ظاهر آن. در عوض اپل تغییرات برجسته ای را به این سیستم عامل افزود. کات، کپی پیست، و قوی تر ساختن محیط OS, از ویژگی های این نسخه بود.

Spotlight search شاید یکی از کمبودهای آیفون بود که در این نسخه به آیفون افزوده شد، یعنی قابلیت جست و جو. با کشاندن صفحه به سمت راست صفحه ای جدید ظاهر می شود که محتوای موجود در آیفون را به راحتی می توان یافت.

نوتیفیکیشن برای برنامه ها
هرچند که وعده این ویژگی در OS 2.0 داده شده بود، اما بالاخره در OS 3.0 ظاهر شد، این قابلیت به راحتی اطلاع رسانی ها را انجام می داد، به شکل یک پنجره Pop-up.

اپل همچنین MMS را به این نسخه آورد، ظبط ویدئو در دوربین، کیبورد سازگار با لنداسکیپ، برنامه ظبط صدا و … به آیفون افزود. Voice Control هم که یکی از کمبودها بود خود را به آیفون رساند، توانایی زنگ زدن به افراد، توقف و پخش موسیقی و … از قابلیت های این سیستم بود.

ویگی های دیگری نیز به دنبال OS 3.0 عرضه شد که به کامل تر کردن این نسخه کمک به سزایی کرد.

✔ ضربه زدن بر روی صفحه نمایش در اپلیکیشن دوربین برای فکوس

✔ توانایی خرید ویدئو در آیتونز، تی وی شوها و کتاب از فروشگاه آیتونز

✔ Find My iPhone

✔ Autofill در سافاری

✔ اپلیکیشن قطب نما ( Compass )

✔ افزودن AIPهای فراوان به SDK

✔ ساپورت پخش موسیقی ها iPod در دیگر برنامه های نصب شده

✔ ظهور بلوتوث و پشتیبانی از لوازم جانبی

IOS 3 UPDATES

چند ماه بعد، اپل نسخه ۳.۱ را منتشر کرد که امکانات بیشتری به آن افزوده شد. ۳.۱.۳ هم در فوریه ۲۰۱۰ عرضه شد، این نسخه آخرین ساپورت نرم افزاری از آیپاد تاچ نسل ۱ و آیفون ۲G بود.

 

iOS 3.2: رسیدن iPad

همزمان با عرضه این نسخه از OS, استیو جابز باز هم یک محصول انقلابی به دنیای تکنولوژی هدیه کرد، تولد تبلت. وسیله ای که در اولین روز عرضه آن کمی عجیب و رویایی به نظر می رسید. تجربه سیستم عامل OS در یک صفحه بسیار بزرگ به رویایی تر بودن این دستگاه می افزود. هدف اصلی از عرضه این نسخه، هماهنگ سازی iPad با این سیستم عامل بود.

 

بهینه سازی OS برای صفحه نمایش بزرگ تر

نه تنها این سیستم عامل برای صفحه نمایش بزرگی همانند آیپد بهینه سازی شده بود، بلکه بعضی از ویژگی ها و گرافیک منحصر به فرد بود. صفحه نمایش بزرگ تر پذیرنده ریزه کاری های بیشتر است.

طراحی جدید نرم افزارها

اپل همچنین تغییرات اساسی ای را در بعضی برنامه ها به وجود آورد که مختص آیپد بود. به طور مثال محیط سافاری کاملاً متفاوت با آن چیزی بود که در آیفون دیده بودیم. برنامه Photo که بیشتر به حرکت های Gesture نزدیک شده بود، محیط برنامه iPod هم کاملاً بازسازی شده و شبیه به آیتونز بود. AppStore هم از این تغییرات بی بهره نماند.

برنامه Contact شکلی همانند یک دفتر به خود گرفته بود و برنامه Calendar هم با طراحی شیک بسان یک دفترچه زیبا بود. با توجه به ویژگی های به وجود آمده حدس هایی می شد درباره آیپد و مک زد، این دو بسیار شبیه به هم شده بودند. به خصوص از لحاظ گرافیکی و طراحی. وسعت صفحه نمایش به سیستم عامل این امکان را می داد تا کار با نرم افزارها بسیار روان تر شود.

۳.۲ آخرین آپدیت برای این سری بود.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

iOS 4: Multitasking

در ماه ژوئن ۲۰۱۰ عرضه شد، iOS 4 یک چیز به همراه خود داشت، افزودن امکانات برای قدرت کاربر. مولتیتسکینگ، فولدرسازی برای برنامه ها، Wi-Fi tethering، دریافت ایمیل ها در یک صندوق پستی، شخصی سازی جست و جو در spotlight و دیگر ویژگی ها، همه این امکانات آیفون را قادر ساخت تا با دیگر رقبا به طور جدی رقابت کند.

✔ امکان Spell Check مانند آیپد

✔ امکان خاموش کردن موقعیت مکانی برای برنامه ها

✔ انتخاب پس زمینه در هوم اسکرین

✔ فولدر بندی

✔ مولتیتسکینگ

✔ زوم در دوربین

 

همراه با این ویژگی ها، برنامه نویسان باید برنامه های خود را با امکاناتی مانند مولتیتسکینگ هماهنگ می کردند. دوبار ضربه زدن بر روی دکمه هوم تصویر هوم اسکرین را به بالا برده و برنامه های باز بوده را به شما نشان می دهد، همچنین اگر در این قسمت، دست را به طرف راست بکشیم امکان کنترل حالت لنداسکیپ و کنترل iPod مهیا می شود.

.FaceTime
همزمان با معرفی iOS 4, اپل آیفون ۴ را هم عرضه کرد، یکی از ویژگی های آیفون ۴ بهرگیری از دوربین جلو بود و امکان چت را با Facetime مهیا می ساخت، این قابلیت تنها برای آیفون ۴ , آیپد ۲ و مک وجود داشت.

فولدرها.
با iOS 4, سرانجام امکان فولدربندی برنامه ها در هوم اسکرین مهیا شد، به سادگی میتوان برنامه دلخواه را به داخل برنامه دیگر کشانده تا فولدر مورد نظر ساخته شود،

Retina Display.آیفون ۴ با داشتن پردازنده قوی تر، دوربین بهتر وطراحی منحصر به فرد شگفتی ساز شد، اما Retina ویژگی ناشناخته ای بود، آیفون ۴ اولین دستگاه اپل بود که دارای این ویژگی در صفحه نمایش بود، افزایش رزولوشن آیفون ۴ همه را شگفت زده کرد. به طور دقیق رزولوشن دو برابر شده بود. برنامه نویسان هم برنامه های خود را با این ویژگی وفق دادند تا محیط آیفون کاملاً زیبا شود.

iOS 4 Updates

مشکل بزرگ آیفون در این دوره، ضعیف بودن سیگنال آنتن بود، چیزی که آیفون ۴ را به زیر سوال برده بود. به طوری که با دست چپ نگه داشتن آیفون ۴, باعث می شد تا سیگنال به طور کامل قطع شود.

سیستم عامل ۴.۰.۱ برای آیفون و ۳.۲.۱ برای آیپد در جولای ۲۰۱۰ منتشر شد. اپل چهار بار دگر این نسنه را آپدیت کرد و در هر آپدیت ویژگی هایی افزود.

در این میان Game Centre هم عرضه شد، مکانی برای دیدن رکورد و اطلاعات دیگری بازی ها. همچنین مولتیتسکینگ فولدربندی به آیپد آمد.

لیست کامل تغییرات به وجود آمده:

==-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-=
iOS 5: سیری و دیگر امکانات

بدون شک بزرگ ترین آپدیت از نظر به وجود آمدن امکانات، به iOS 5 اختصاص دارد. 

همانند OS 3.0, آیفونی همراه با S عرضه شد, آیفون ۴s با قدرت بیشتر نسبت به آیفون ۴. از مهمترین ویژگی آیفون ۴s می توان از منشی دوست داشتی یعنی Siri نام برد.

Siri : که تنها در آیفون ۴s در دسترس بود، توسط سیری هر آنچه را که به ذهن شما می رسد می توان پرسید و جواب را در اسرع وقت هم به صورت توشتاری و هم گفتاری دریافت کنید. این منشی به سرور WolframAlpha متصل است.
البته اپل سیری را در مرحله بتا عرضه کرد، سرویسی که در برابر همه رقیبان بی همتا بود،

Notification Center: یک ویژگی عالی برای مشاهده تمام رخدادهای آیفون، ظاهر شدن صفحه ای جدید با اسکرول به سمت پایین. مشاهده آب و هوا و سهام و اطلاعیه ها از کاربردهای این بخش جدید است.

 

iMessage: سیستم جدیدی از سوی اپل، ارسال بی نهایت پیام به آیفون یا آیپاد یا آیپد، بدون شک این ویژگی در رقابت با BlackBerry Messenger بود، ارسال عکس، ویدئو و صدا هم تویط سیستم iMessage امکان پذیر است، این سیستم همچنین تاثیر به سزایی در کمبود استفاده از SMS داشت. سیستم iMessage می تواند توسط شماره تلفن و یا Apple ID فعال شود،

WiFi Sync: بدون هیچ سیمی امکان سینک iDevice ها فراهم شد.

Software Update: بدون نیاز به دانلود کامل سیستم عامل و کامپیوتر، به راحتی امکان آپدیت آیفون مهیا شد.

iCloud: سرانجام این سرویس به iOS 5 افزوده شد، توسط این حافظه ابری، شما می توانید فایل های خود را تا ۱۰۰GB ذخیره کنید، اطلاعات بیشتر

توییتر: در این نسخه، توییتر با آیفون ادغام و ارسال توییت و عکس ها به توییتر بسیار ساده شد.

✔ امکان گرفتن عکس با دگمه صدا

✔ اضافه شدن برنامه های جدیدی به نام Reminder و newsstand

✔ اضافه شده قابلیت Reader در سافاری

✔ امکان ویرایش عکس ها در برنامه Photo

✔ حرکت های Gesture در آیپد

✔ ادغام توییتر

✔ امکان دسترسی به دوربین در لاک اسکرین

بزرگترین نقص این نسخه، می تواند مربوط به عمر باتری در آیفون ۴s باشد. که سرانجام با عرضه آپدیت هایی از سوی اپل این مشکل برطرف شد.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
iOS 6: Goodbye, Google Maps

امسال در تاریخ ۱۱ ژوئن ، اپل در کنفرانس خود از نسخه جدید iOS 6 رونمایی کرد. با ویژگی های فراوان که تا کنون بتا ۲ آن منتشر شده است.

نقشه: اپل در این نسخه تصمیم گرفت برای همیشه با نقشه های گوکل خداحافظی کند. با این کار، اپل نقشه ی اختصاصی خود را با قابلیت سه بعدی جایگزین کرد، با محیطی زیبا و جدید.

فیس بوک: فیس بوک سرانجام به آیفون پیوست، پس از مشکلاتی که در سال ۲۰۱۰ فیس بوک با سرویس Ping پیدا کرد، نهایاتاً فیس بوک در کنار توییتر به آیفون پیوست.

Siri: هم در این نسخه آپدیت شد. به طوری که می تواند به سوال های جزئی تر هم پاسخ دهد. 

Remind me: این قابلیت میتواند از تماس هایی که نمی توانیم به آن پاسخ دهید مارا یاری کند، به این صورت که یادآور یک تماس از دست رفته می شود.

 

✔ تغییرات گرافیکی در محیط iOS

✔ قابلیت تماس با Facetime تحت ۳G

✔ افزوده شدن Do Not Disturb, که با فعال کردن آن دیگر شاهد نوتیفیکیشن ها نیستیم

✔ افزوده شدن VipMail به برنامه Mail

✔ افزوده شدن برنامه ای جدید به نام PassBook

✔ اضافه شدن برنامه Clock برای آیپد

✔ افزودن Siri برای آیپد

✔ والپیپرهای جدید

✔ iCloud Tabs

 

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

و سرانجام پایان بررسی تاریخچه آیفون در طول ۵ سال. با توجه به این تاریخچه آینده iOS را چه چیزی تصور می کنید؟

نظرات خود را در تاپیک زیر با ما در میان بگذارید.

بررسی تاریخچه iOS از آغاز تا کنون ، نظر شما

 

منبع خبر : i-phone.ir و TheVerge

ترجمه: i-phone.ir

لطفا منبع خبر حفظ شود

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱۴

  1. shayan

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۳:۳۱ ب٫ظ

    اولا خیلی ممنون. بعد اینکه آبفون از اول یک سری کمبود ها داشت که همونطور که اشاره شد با وجود این کمبود ها باز هم مردم جزبش شدن. خیلی برام عجیبه که چرا ؟ ولی با گذشت زمان خیلی خیلی کامل تر شد. و یه سوال دارم اینه که آیا این یه سیاسته که از اول همه چیز رو نده که برای آپدیت های بعدیش چیزی داشته باشه ؟

    • علی

      ۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۵:۱۱ ب٫ظ

      چه سیاستی؟ تک تک امکاناتی که قرار داده میشه ماه ها روش باید کار بشه. درست مثل یک نقاش صورت که اول باید مداد بزنه بعد… . یا مانند تولید کننده های خودرو. اولین بنز رو که ببینی خندت میگیره که این ماشینه یا گاری!

  2. Mr.Geo22

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۳:۳۸ ب٫ظ

    خسته نباشید

    فوق العاده بود

  3. Sajjaad

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۷:۲۵ ب٫ظ

    خلاصه خیلی خوبی از ios بود … به نظر من نداشتن بعضی امکانات حتما به خاطر این نیست که بعدا در update ها چیزی داشته باشند . مثلا همین facetime که فقط با wifi کار میکنه و قراره در ios 6 با cellular data هم فعال شه چیزیه که اپل باد مدتی روش کار میکرد تا بتونه ارتباط ویدیویی را برای این سرعت اینترنت هم بهینه سازی کنه ولی با wifi از اولش بهینه سازی شده بود . فقط کافیه facetime رو با video chat yahoo messengerمقایسه کنید تا بهینه سازی اپل رو درک کنید…. خیلی از ایده ها هم که به مرور زمان وبا نیاز های مردم در update ها قرار میگیره مثل ادغام facebook و twitter و یا notification center

  4. امید

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۷:۲۷ ب٫ظ

    شایان جان شک نکن، تو هر آپدیتش یک سری از برنامه های سیدیا رو هم اضافه میکنه اگه دقت کردی. بحرحال باید چیزی برای رقابت با دیگر سیستم عامل ها داشته باشه یا نه :دی

  5. امین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱ ۱:۳۷ ق٫ظ

    عالی بود. اپل هیچوقت خسته کننده نیست و کار کردن با اپل همیشه لذت داره و اون حس تازگی رو بهت میده.
    send from my iPad

  6. رضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱ ۷:۵۱ ق٫ظ

    سلام خیلی ممنون واقعا عالی بود
    ایشالا به زودی هم دلیوری رو هم تو آپدیت میبینیم
    در مجموع اطلاعات جامع و خوبی بود

  7. علی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

    سلام
    شیر مادرت حلالت
    همین و بس

  8. مرتضی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

    امیدوارم ios10 رو هم بتونم ببینم

  9. اشکان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

    ببخشیدمیخواستم بدونم که اینIos 6 برای ۴s هم اومده؟؟؟

    • Arianismmm

      ۱۵ تیر ۱۳۹۱ ۹:۴۰ ق٫ظ

      بله !

  10. shayan

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

    دوستان خیلی ممنون. ملتفت شدم :دی

  11. مرتضی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

    خسته نباشید . این آخرین عکسی که گذاشتید سران اپل هستند آیا؟

  12. saeid

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ ۳:۵۲ ق٫ظ

    mc khyli ali bod

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights