بررسی و مقایسه ارزش برندهای تجاری همیشه مشکل بوده است، اما با تغییر و تحولات کنونی شاهد چیز دیگری هستیم، امروز نتایج رتبه بندی برترین برند سال ۲۰۱۲ منتشر شد و به طور شگفت انگیزی اپل در صدر جدول قرار گرفت، این درحالیست که در سال گذشته اپل به مقام اول دست یافته بود و با این موفقیت دو سال پیاپی توانسته است از رقیبان خود پیشی بگیرد. به ثمر آمدن این نتیجه همراه با ۱۸۳ میلیارد دلار ارزش این شرکت بوده که در مقایسه با سال گذشته که ۱۵۳ میلیارد بود حدود ۱۹ درصد رشد قاطعانه خود را به رثبت رسانده است.
بد نیست بدانیم که این موفقیت اپل در سال هایی بوده که شاهد شدیدترین رکود اقتصادی دنیا بوده ایم و در این شرایط نا هموار تنها برندی می تواند به مقام اول دست یابد که به فکر رونق محصولات، فناوری قوی تر و جلب توجه مشتریان خود باشد، که بدون شک اپل این موفقیت را کسب نموده است.
در این میان یکی از سر سخت ترین رقبای اپل بر روی کاغذ، در این رتبه بندی به مقام ۵۵ ام دست یافته که دارای ارزش ۱۴ میلیارد دلاری بوده است، حتماً هیچ چیز قابل تطبیقی با اپل در این آمار نمی بینیم. از جمله برندهای دیگر مانند ibm و Google به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کرده اند. رقیب اپل در این جدول شرکت ibm بوده که حدود ۷۴ میلیارد دلار اختلاف ارزشی دارند.
دیدگاه ها ۴
حامد
۳ خرداد ۱۳۹۱ ۱:۳۳ ب٫ظمنبع این خبر از کجاست؟ کی اینو تعیین کرده واسه خودش.
فقط سامسونگ . . .
Arianismmm
۴ خرداد ۱۳۹۱ ۸:۵۵ ق٫ظمنبع خبر : http://www.macrumors.com/2012/05/22/apple-again-ranked-as-worlds-most-valuable-brand/
mehran
۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۵۶ ق٫ظمن به نظر حامد جان احترام میزارم ولی به نظر من سامسونگ یک برند تجاری عمومی-تخصصیه اما اپل یک برند فوق تخصصی و ماوراء هستش.
mahyar
۴ خرداد ۱۳۹۱ ۰:۱۸ ق٫ظباز با این حال اپل هنوز از ۵رونمایی نکرده و چیزهای زیادی هم خواهد داشت برای بالا بردن این رتبه
البته چقدر بدون افکار استیو جابز اپل خاص میمونه اون مهمه
به نظر من اپل در دوران استیو بیشتر از اینکه به تکنولوژی روز فکر کنه به تک بودن محصولات فکر میکرد اما الان اپل داره با بالابردن بی فکر سخت افزاری یعنی رقابت با دیگران خودش رو از اون تک بودن جدا کرده