شارژر آیفون بیش از آنچه تصور می کنید پیشرفته است

شارژر آیفون بیش از آنچه تصور می کنید پیشرفته است

 

همه ما با شارژر آیفون آشنا هستیم، یک جعبه ساده کوچک و سفید که هر روز در مقابل چشم ماست. اما بد نیست بدانیم که یکی از پیشرفته ترین شارژ گوشی همراه در دنیای تکنولوژی است. محققی به نام Ken Shirriff داخل این شارژر را شکافته و چیزهایی را که تا به حال ندیده ایم را نشان داده است.

نقل قول:
این شارژر مجهز به فناوری پیشرفته flyback است که قادر به سویئچ منبع تغذیه می باشد، جالب است بدانیم که در هیچ شارژر دیگری شاهد این ویژگی نیستیم. این شارژر برای به دست آوردن ولتاژ خروجی مورد نیاز قادر است بیش از ۷۰ هزار بار در ثانیه روشن و خاموش شود، که سر انجام موجب می شود ولتاژ مورد نیاز تدارک دیده شود. طراحی جمع و جور یکی از مزیت های این شارژر است که علاوه بر صرفه جویی در حجم باعث تقویت عملکرد Flyback می شود. یکی دیگر از ویژگی های برجسته، جلوگیری از ورود تداخلات موسوم به EMI می باشد که در صورت ورود این تداخلات صفحه لمسی دچار مشکی می شود، حتما این مشکل را در شارژرهای غیر اصل مشاهده کرده اید.

البته سامسونگ هم دست به ساخت چنین شارژرهایی زده، اما به اندازه شارژرهای آیفون پیشرفته نیست. قیمت شارژر آیفون ۳۰$ دلار می باشد، اما نمومنه مشابه سامسونگ تنها ۶$ قیمت دارد، واضح است که این افزایش قیمت به دلیل تکنولوژی به کار رفته در آن است.

منبع خبر: 

منبع عکس: 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۳

  1. آرمان

    ۳ خرداد ۱۳۹۱ ۶:۱۳ ب٫ظ

    حالا هر چی هست شارژر آیفون ۴ من عین همینیه که توعکسه، الان ۱ ماهه کار نمیکنه 🙁

  2. سهیل خان

    ۴ خرداد ۱۳۹۱ ۱:۳۲ ب٫ظ

    خب الآن شارژر های ما ! بعد از اینکه گوشی ۱۰۰درصد شارژ شد آیا باز هم به شارژ ادامه میدن ؟ و اور شارژ میکنن گوشی رو ؟ یا اینکه باتری از مدار خارج میشه ؟

  3. i-Phone.ir Team

    ۴ خرداد ۱۳۹۱ ۴:۳۵ ب٫ظ

    گفته شده که بعد از اینکه ۱۰۰ درصد شد حد اکثر نیم ساعت صبر کنید چون باتری هنوز شارژ میشه

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights