سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری مایکروسافت در Nook

مایکروسافت در روز دوشنبه اعلام کرد که ۳۰۰ میلیون دلار در فروشگاه کتاب الکترونی Barnes & Noble’s Nook سرمایه گذاری کرده است، با این تفاصیر سهم عمده ای در این میان پیدا کرده و مسیر هر دو شرکت شکل جدیدی را به خود می گیرد، این سرمایه گذاری همچنین در بخش دانشگاهی Barnes & Noble می باشد. با این حال، مایکروسافت اکنون ۱۷.۶% از سهام کسب و کار این شرکت را در اختیار دارد. با این سرمایه گذاری، این شرکت شاید نام جدیدی را به خود بگیرد.

یکی از مزیت های یان همکاری دو شرکت این است که کاربران ویندوز ۸ می توانند از کتاب فروشی الکترونی بهره ببرند که در امسال این تکنولوژی بسیار برجسته شد، با این تمهیدات، دستیابی به مجلات، روزنامه ها، کتاب های آموزشی و … در اختیار کاربران ویندوز ۸ قرار می گیرد.

مشمول بودن بخش دانشگاهی کتاب های Barnes & Noble، یکی از اسراتژی های مهم این سرمایه گذاریست، علاوه بر این ها فرهنگ کتاب خوانی به شکل دیجیتال گسترش می یابد.

 

اما نکته مهم اینجاست که هدف اصلی مایکروساف از این سرمایه گذاری چیست؟

بله، افزایش رقابت با رقیباناصلی خود که یکی از مهم ترین آن ها Apple در بخش iBook می باشد، در سال گذشته شرکت اپل با رونمایی از iBook تحولی عظیم در کتاب های دیجیتال ارائه کرد و به دنبال آن محصولاتی مانند iPad فروش بسیار بالایی را داشت. همچنین تبلت آمازون هم در این راستا بی بهره نیست، به هر حال باید شاهد اقدامات بعدی این شرکت ها باشیم. 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights