نسل جدید MacBook Pro ها فاقد درایو نوری خواهد بود

نسل جدید MacBook Pro ها فاقد درایو نوری خواهد بود

هنگامی که اولین نسل مکبوک ایر عرضه شد، اکثر طرف داران اپل از این اقدام که چرا مکبوک ایر را فاقد داریو نوری عرضه کرده است حیرت زده کرد و کاربران از خود پرسیدند که چگونه از DVD و CD های خود استفاده کنیم. و در این جا بود که اولین قدم اپل برای حذف رسانه های فیزیکی در سال ۲۰۰۸ با عرضه اولین نسل مکبوک ایر انجام گرفت. به دنبال این تغییرات به ظاهر کوچک، اپل توانست سرویس هایی نظیر Mac Appstore و Netflix را عرضه و رونق بخشد، و اکنون هم شاهد پیشرفت روز افزون و استقبال مردم از این تکنولوژی ها هستیم.

با توجه به کنفرانس پیشِروی اپل، شایعات درباره نسل جدید MacBook Pro ها رونق گرفته ، شایعاتی نظیر صفحه نمایش رتینا، پردازشگرهای سریع تر، نازک تر شدن بدنه و… . اما موضوع به سیاست های اپل در جهت حذف رسانه های فیزیکی می باشد، بله، طبق شایعات جدید به دست آمده، نسل جدید مکبوک پروها فاقد درایو نوری می باشند ( CD خور نیستند ) با توجه به این ویژگی، نسل جدید مکبوک پروها بسیار سبک، نازک و قدرتمندتر می شود، چرا که با خالی شدن فضا با حذف درایو نوری، باتری، پردازشگرها و .. می توانند بزرگ تر و قدرتمندتر شوند.

اپل در سال ۲۰۱۰ توانست با رونمایی از MacBook Air خود که طراحی منحصر به فردی به ان داده بود، دنیای نوت بوک ها را تغییر دهد، طرحی که شبیه به مخروط می باشد و مورد استقبال همگان قرار گرفت. با وجود اینکه مکبوک ایر بسیار سبک و باریک می باشند، اما بسیار قدرتمند است و به وضوح می توان شاهکار مهندسی را در ساخت آن دید و بدون شک این تکنولوژی و یا بهتر آن، ممکن است در مکبوک پرو نسل جدید در نظر گرفته شود.

باید قبول کرد که دیگر وقت خداحافظی با درایوهای نوری می باشد، چرا که با سرویس های جدید اپل، چیز به درد نخوری بیش نیستند و فقط فضای داخل مکبوک را اِشغال می کند.

با توجه به این تصویر به دست آمده، درایو نوری به طور کامل حدف شده است. که به دنبال آن باتری حدود ۳۰% بزرگ تر شده است.، صفحه نمایش رتینا، پردازشگر قوی تر و … مستلزم وجود یک باتری قوی می باشد که با این تحلیل می توان دریافت که این اتفاق مستعد رخ دادن است. استفاده از SSD هم می تواند در سریع تر بودن مکبوک پروهای جدید نقش به خصوصی داشته باشد.

تصویر سمت راست: مکبوک پرو کنونی، و سمت چپ نسل جدید مکبوک پرو

برچسب ها:

دیدگاه ها ۹

  1. علیرضا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۸:۰۵ ق٫ظ

    البته فکر کنم عکس پایین فوتوشاپه اگه دقت کنید ولی بهتر شد که حذفش کرد … برا من که کاربرد زیادی نداشت و الانم که نیم جونه

  2. امیر

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۹:۰۹ ق٫ظ

    اتفاقا بدترین کار ممکنه مخصوصا با این سرعت عالی اینترنت ما

  3. aka

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۲:۵۰ ب٫ظ

    دوستان یکم قبل از قرار دادن عکس و غیره یکم به عکس که با فوتوشاپ ادیت شده توجه داشته باشید بعد .
    حالت دفورمه شدن باطری بعد از تغییر توجه کنید

  4. i-Phone.ir Team

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۸:۰۷ ب٫ظ

    کسی ادعا نکرده این عکس واقعیه، با فوتوشاپ درست کردن و گفتن اگه حذف بشه مک چه تغییراتی می کنه…

  5. Amir

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱:۲۲ ق٫ظ

    من که فقط یه بار باهاش یه سی دی رایت کردم اونم برای امتحان نحوه کارش.دیگه اگه کسی Adsl داشته باشه تو کامپیوترهای خونگیم همچین استفاده ی خاصی ندارن

  6. بردیـــا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

    انصافا سی دی و دی وی دی دیگه کاربرد سابق رو نداره ..
    اقدام خوبیه از اپل …
    راستی….
    ( CD خور نیستند ) ؟!!!!! این یعنی چی دقیقا!!
    کسایی که مطالب مربوط به مک بوک رو مطالعه می کنن..
    یعنی نمیدونن درابو نوری چیه؟! یا معنی فاقد درایو نوری! رو نمی دونن!!
    ممنون میشم تو ویرایش دقت کنید.

  7. hossein

    ۱ خرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

    برای خودشون خوب شد که حذف شد چون اپستور اونجا خیلی رونق داره ولی برای ما که تو ایرانیم خبر بدیه چون از اپستور خبری نیست و سرعت اینترنتمونم که مثل لاک پشته

  8. Mehdi

    ۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

    واقعاً اپل شورش رو دراورده دیگه از همه چیز نهایت سوء استفاده رو میکنه آخه درایو نوری رو از مکبوک هاش حذف کرده و به جاش درایو نوری اکسترنال اراعه میکنه به بهانه اینکه جا برای بقیه قطعات باز بشه اما کمپانی های دیگه با وجود همین سخت افزار ها درایو نوری رو هم حفظ کرده اند. باید ۳۰۰ تومان بدیم که فقط یه CD رام بگیرییم!

    • آرین درویشی

      ۹ بهمن ۱۳۹۳ ۲:۴۲ ب٫ظ

      عدم وجود درایور نوری ربطی به سخت افزار نداره
      شما باریکی دستگاه رو نگاه کنید. به نظر خودتون با توجه به عقل خودتون توش جا میگیره واقع ؟!

دیدگاه خود را ارسال کنید.