شرکت HP و تولد دوباره Web os

شرکت HP و تولد دوباره Web os

شرکت HP در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ با فراز و نشیب های فراوانی روبرو شد . در ۶ جون سال ۲۰۱۰ در کنفرانس Hp ٬ رئیس مایکروسافت با یک اقدام عجیب ٬ تبلت Hp را معرفی کرد . این تلبت که Hp slate نام داشت با قلب تپنده ویندوز ۷ مایکروسافت قرار بود به بازار عرضه شود

اما پس از یک ماه ٬ Hp اعلام کرد که اجرا کردن ویندوز ۷ روی تبلت ٬ ایده جالبی نیست و این پروژه را تمام شده اعلام کرد . این کار ضربه بدی به پیکر Hp و مایکروسافت وارد کرد . در هر حال باید به این نکته توجه داشت که این تلبت توسط رئیس مایکروسافت معرفی شده بود .
شرکت Hp برای بیرون آمدن از این بحران تصمیم به ساخت سیستم عاملی تخصصی خود برای تبلت ها گرفت و در ۲۸ آپریل سال ۲۰۱۰ به طور رسمی در سایت خود اعلام کرد که شرکت palm را به قیمت ۱.۲ میلیارد دلار خریداری کرده است . این بدان معنا بود که سیستم عامل متن باز Web os که در ۶ جون ۲۰۰۹ در شرکت پالم متولد شده بود نیز متعلق به HP خواهد بود . شرکت hp بعد از خرید پالم در سال ۲۰۱۰ بیش از یک سال روی سیستم عامل متن باز Web os کار کرد و سرانجام در ۷ جولای ۲۰۱۱ پس از مدت ها شایعه سازی ٬ Hp اعلام کرد که سیستم عامل web را در حدی آماده سازی کرده که بزودی تبلت ها و تلفن های همراه های Hp بر پایه Web os منتشر خواهد شد .

این خبر اهالی دهکده جهانی تکنولوژی را بسیار خوشحال و امیدوار کرد که یک سیستم عامل جدید با امکانات جدید توسط Hp پایه گذاری شده است که آن می تواند سرعت حرکت و رقابت را بین شرکت ها بالا ببرد .

اما تنها یک ماه بعد از فروش ٬ این شرکت نتوانست جایی در بازار تبلت ها که توسط آیپد اپل قبضه شده بود پیدا کند و تبلت touch pad که با web os عرضه شده بود آنقدر فروش کمی داشت که که خود Hp و بسیاری از فروشگاه ها با تخفیف ۳۰۰ دلاری سعی در فروش تبلت های باقی مانده در انبار ها داشتند .
پس از این اتفاق Hp در یک واکنش غیر قابل پیش بینی پایان کار Web os را برای همیشه اعلام کرد و اعلام کرد که web os دیگر ساپورت نخواهد شد .
این اتفاق ضربه بدی به پیکره Hp زد و سهام این شرکت را با افت وحشتنامی مواجه کرد .
تا حدی که مایکروسافت به خود اجازه داد و از برنامه نویسان web os دعوت کرد که با دریافت یک گوشی مجانی ویندوز فون ۷ ٬ به برنامه نویسان اندک این پلت فرم اضافه شوند و ویندوز فون ۷ را از کمبود برنامه نویس نجات دهند .
و این ترفند این بی اثر نبود و در تنها دو روز بیش از ۱۰۰۰ برنامه نویس web os ٬ به مایکروسافت پاسخ مثبت دادند .
و این تمام ماجرا نبود و مدیر Hp آقای Léo Apotheker از سمت خود بخاطر بی کفایتی اخراج شد و جای خود را به خانوم Meg Whitman مدیر سابق ebay داد .


خانم Meg Whitman مدیر جدید HP

همه امیدوار بودند که با ورود خانم Meg Whitman شرایط بد Hp پایان یابد و همچنین web os این سیستم عامل آینده دار نیز دوباره متولد شود .
با ورود خانم Meg Whitman سیستم عامل web os چند آپدیت دریافت کرد که این نشانگر تمایل دوباره Hp به راه اندازی web os بود .
و سرانجام شرکت Hp دیروز اعلام کرد که دوباره کار خود را بر روی web os ادامه خواهد داد و تبلت جدید را در سال ۲۰۱۳ با web os منتشر خواهد شد . این شرکت تا ۲۰۱۳ وقت آنرا دارد که دوباره جهان رو از تولد یک سیستم عامل نوپا خشنود سازد و البته بخاطر قراردادی که HP با مایکروسافت دارد ٬ اعلام شده که تبلت web os مانع کار Hp بر روی تبلت های مبتنی بر ویندوز ۸ نخواهد بود .
باید تا ۲۰۱۳ صبر کرد که طعم سیستم عامل web را چشید .

منبع:

برخی توضیحات از

برچسب ها:

بدون برچسب

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights