بیانه موتورلا و سونی اریکسون برای عدم ساپورت کاربران

بیانه موتورلا و سونی اریکسون برای عدم ساپورت کاربران

در بازار رقابتی پلتفرم های موبایل ٬ هر پلتفرم به علت های گوناگون منتقدان زیادی دارد و در مورد آندروید یکی از بزرگ ترین چالش ها عدم ساپورت مناسب کاربران از طرف شرکت های بزرگ سازنده محصولات آندرویدی است . در حالی که پس از ارائه ios 5 برای محصولات اپل ٬ اپل گوشی های دو سال پیش خود را نیز ساپورت کرده است ٬ خبر هایی به گوش می رسد که شرکت هایی مثل سونی اریکسون یا موتورلا فعلا برنامه ای برای آپدیت گوشی هایی که حتی دو یه سه هفته پیش وارد بازار شده اند را به آخرین ورژن آندروید که همان بستنی حصیری هست ندارند !
این دو شرکت در بیانه ای به توضیح دلیل این مسئله پرداختند و شاید در این توضیحات تفاوت اصلی میان اپل و سایر تولید کنندگان مشخص شود .

دو هفته پیش وقتی گوگل ٬ سورس کد نسخه بستنی حصیری آندروید را منتشر کرد شاید همه کاربران آندروید هیجان زده شدند که شاید طعم این بستنی حصیری را بزودی احساس خواهند کرد . همه ما می دانیم که شرکت هایی مثل سامسونگ ٬ موتورلا یا سونی اریکسون از شرکت های اصلی تولید کننده دستگاه های آندرویدی هستند و در نتیجه این شرکت ها ماه ها قبل از ارائه بستنی حصیری بصورت عمومی از جزئیات آن آگاه بودند .
بهرحال ٬ شرکت موتورلا در بلاگ رسمی خودش دلیل اینکه فعلا برنامه ای برای آپدیت اکثر گوشی های خود به بستنی حصیری ندارد را منتشر کرد .

بخش موبایل موتورلا که هم اکنون جزوی از شرکت گوگل است در این بیانیه می گوید :
هر ورژن آندروید نخست روی یک دستگاه تست نصب می شود به این دستگاه GED یا ” Google Experience Device ” می گویند . GED برای نمایش اولیه این آپدیت روی گوشی های شرکت های همراه اصلی است و این تنها اول راه است و باید ماه ها صبر کرد که این نسخه برای بعضی از تلفن های موتورلا آماده شود .
به غیر از شرکت های همراه اصلی ( که این شرکت ها سرکت های بزرگ موبایل سازی مثل سامسونگ ٬ موتورلا ٬ سونی اریکسون یا HTC و … ) بقیه شرکت های کوچک تر که به نوعی از آندروید استفاده می کنند ولی جزو شرکت های همکار گوگل نیستند دسترسی به آندروید را مدتی بعد ٬ با ارائه سورس کد این نسخه را دریافت می کنند .

در لیست دستگاه های که آپدیت بستنی حصیری را دریافت می کنند ٬ در بخش موتورلا تنها نام های Droid RAZR ٬ Droid Bionic و تبلت های موتورلا زوم را می بینیم که بزودی این آپدیت را دریافت می کنند .
ولی گوشی های بسیاری هستند که سال گذشته همراه با آیفون ۴ به بازار معرفی شدند مثل Droid X , Droid 2 یا مدل های سری X2 که هیچکدام از این گوشی ها فعلا برنامه ای برای آپدیت آنها وجود ندارد و آنها فعلا از نسخه قبلی آندروید استفاده می کنند .

براساس آخرین آمار ها
بیشتر دستگاه های آندرویدی از نسخه آندرویدی استفاده می کنند که بیش از یک سال پیش منتشر شده است

و حتی بسیاری از کاربرانی که دستگاه های خود را در سال ۲۰۱۱ خریداری کرده اند باید ماه ها صبر کنند که اجازه آپدیت به آخرین نسخه را پیدا کنند که البته بسیاری از آنها ٬ هرگز این مجوز را دریافت نمی کنند و حتی بسیاری که گوشی های آنها برای اواسط ماه نوامبر ۲۰۱۱ است ( حدود ۲ تا ۳ هفته پیش ) فعلا مجوز آپدیت را ندارند .
بیش از ۴۵ درصد کاربران نیز از نسخه های قدیمی تر از یک سال پیش استفاده می کنند .

سونی اریکسون نیز در سخن مشابه ای با موتورلا در بلاگ در بخش توسعه دهندگان می گوید :

زمانی که سورس کد نسخه بستنی حصیری را دریافت می کنیم تازه زمان بررسی و هماهنگ سازی این نسخه توسط مهندسان سونی اریکسون آغاز می شود که در نهایت بتوانیم این نسخه را برای تلفن های هوشمند Xperia که در سال ۲۰۱۱ منتشر شدند آماده کنیم .
و این نشان می دهد که گوشی Xperia X10 که سال گذشته همراه با آیفون ۴ منتشر شد و فعلا از نسخه نان زنجفیلی استفاده می کند هیج وقت آپدیت نخواهد شد .

راه دراز آماده سازی برای آندروید ۴

موتورلا اضافه می کند که ما باید زمان زیادی را صرف هماهنگ سازی سخت افزار های خاص با سیستم عامل کنیم که این به ویژه در مورد پردازنده ها و چیپ هایی است که بطور دیفالت در بیس آندروید پیشتیبانی نمی شود و همچنین ما در این زمان نیز روی نرم افزار های ویژه موتورلا برای کاربران موتورلا در آندروید کار کنیم که بتوانیم آنرا با نسخه جدید هماهنگ کنیم و زمان حدودی کار در آزمایشگاه و رفع مشکلات موجود ( تداخل بسیاری از نرم افزار های تخصصی موتورلا با سیستم عامل آندروید و شکستن برخی از مجوز های آندروید ) در یک پروسه حدودا سه ماهه این آپدیت برای برخی از گوشی ها آماده می شود .
در نهایت سونی اریکسون و موتورلا می گویند که این زمان طولانی آماده سازی و گرفتن مجوز انتشار باعث می شد که ما سعی کنیم محصول کاملا بی عیبی را منتشر کنیم

و حال سوالی که مطرح می شود این هست که چرا شرکت هایی مثل سامسونگ ٬ موتورلا یا سونی اریکسون ٬ تنها دو یا سه مدل آخری را خود را که معمولا فقط در سال ۲۰۱۱ منتشر کرده اند آپدیت می کنند آن هم در یک پروسه طولانی حداقل سه ماه ؟ و در نهایت بقیه کاربران آندروید که گوشی های خود را حتی پس از آیفون ۴ اپل در سال ۲۰۱۰ خریده اند چرا مجوز آپدیت به بستنی حصیری را هرگز دریافت نخواهند کرد؟

منبع:

برخی توضیحات از

 

برچسب ها:

بدون برچسب

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights