سامسونگ:اپل در طراحی ایفون از طرح سونی الگوبرداری کرده است

سامسونگ:اپل در طراحی ایفون از طرح سونی الگوبرداری کرده است

 
 
درون مجادله اپل و سامسونگ اخیرا چیزهای جالبی به بیرون درز کرده است که اطلاعات جالبی در مورد اولین prototype های ایفون ارائه میدهد. سایت verge بعد از جست و جو کردن در میان سند های ارائه شده توسط هر دو طرف توانسته به اطلاعات جالبی دست پیدا کند.
یکی از این مدارک کانسپت طراحی شده توسط سونی می باشد که به نظر می رسد اپل برای ساخت ایفون به مقدار زیادی از ان تقلید کرده است.سامسونگ با این مدرک می خواهد به دادگاه ثابت کند که خود اپل نیز بر خلاف ادعای خود همواره دست به اختراع نمی زند و گاها از طرح هایی کپی برداری میکند.
در سال ۲۰۰۶ به Shin Nishibori دستور داده شد تا prototype برای ایفون بسازد که این مدل شبیه ایفون ۴ و ۴s کنونی می باشد اما Nishibori قبل از آن طرحی شبیه این را برای sony نیز طراحی کرده بود. اگر به پشت این طرح ارائه شده دقت کنیم Jony نوشته شده که احتمالا به Jony Ive اشاره می کند ولی چیز که مشخص است که این فونت مخصوص محصولات Sony می باشد.
 

 

در سال ۲۰۰۶ از طریق مکاتبه ای که با Ive شده است. طراح شرکت اپل Richard Howarth ذکر کرده است که تصاویر render شده نشان می دهد که این طرح اندازه ای کوچکتر و قیافه ای زیبا تری نسبت به پروتوتایپی به نام P2 دارد.وی همچنین ذکر کرده است که این طرح قدیمی تر ولی از نظر کارکرد محصولی بهتر است.چیزی که نظر سایت verge را به خود جلب میکند استفاده از پروتوتایپ P2 است که این سایت معتقد است که عکس های قبلی که این سایت منتشر کرده است احتمالا prototype P2 بوده است.
به هر حال اگر ثابت شود که این مدارک واقعی هستند سامسونگ می تواند نشان دهد که اپل نیز گاهی اوقات از چیزهایی کپی برداری میکند.

PS:منتظر باشید احتمالا با شروع دادگاه پروتوتایپ های بیشتری از محصولات هر دو شرکت به بیرون درز پیدا خواهد کرد.

منبع:Redmondpie

لطفا منبع خبر حفظ شود
 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights