آموزش ریستور آیفون / آیپد / آیپاد در مک و ویندوز

آموزش ریستور آیفون / آیپد / آیپاد در مک و ویندوز

حتما برای شما هم پیش آمده که هر یک دستگاه‌هایتان از قبیل آیفون / آیپد / آیپاد به یکباره خاموش می‌شوند و دیگر روشن نمی‌شوند. روی لوگو اپل گیر می‌کنند یا دیگر مشکلاتی که گاها ممکن است برای دستگاه پیش بیاید. یا حتی قصد فروش دستگاه خود را دارید و مایلید از پاک شدن تمام اطلاعات اطمینان حاصل کنید. در این صورت تنها راه ریستور کردن یا به عبارتی نصب مجدد سیستم‌عامل روی دستگاه است.

مواردی که نیاز دارید:

  • مک / ویندوز
  • اپلیکیشن آیتونز اگر ویندوز دارید: نسخه ۶۴ بیت | نسخه ۳۲ بیت
  • فایل IPSW (فرمور) (ipsw.me)
  • کابل USB to Lightning
  • حتما از دستگاه خود بکاپ تهیه کنید.
  • به یاد داشتن اپل آی‌دی و پسورد آن چون بعد از ریستور باید وارد کنید.

قبل از هر چیزی نیاز هست که فایل IPSW یا فرمور مخصوص دستگاه خود را دانلود کنید. برای این کار به سایت iPSW.me مراجعه کنید. دسته‌بندی دستگاه‌های مختلف جلوی روی شما قرار دارد و با توجه به مدل دستگاه خود، نسبت به دانلود فایل اقدام کنید. لازم به ذکر است که می‌توانید این فرایند را بدون دانلود فایل ipsw به صورت مجزا هم طی کنید که جلوتر توضیح می‌دهیم.

خب دستگاه خودتون رو اول به حالت DFU ببرید که برای این کار می‌تونید از آموزش زیر استفاده کنید

آموزش بردن دستگاه‌ها به حالت DFU برای تمام آیفون، آیپد و آیپاد‌ها

دستگاه رو با کابل USB به مک یا ویندوز متصل کنید.

در مک:
یه اپلیکیشن فایندر مراجعه کنید و اسم دستگاه خود را در پنل سمت چپ مشاهده می‌کنید و روش کلیک کنید.

در ویندوز:
اپلیکیشن آیتونز را که بالاتر دانلود کردید باز کنید، به صورت خودکار دستگاهتون شناسایی میشه و یا از پنل سمت چپ می‌تونید اون رو انتخاب کنید.

نکته در خصوص بکاپ:
لطفا حتما در این مرحله یک بکاپ از گوشی خود تهیه کنید. در همین صفحه‌ای بالا تر باز کردید شاهد گزینه‌های بکاپ هستید که پیشنهاد می‌شود علاوه بر داشتن یک نسخه بکاپ در iCloud، یک نسخه آفلاین هم روی سیستم داشته باشید.

در مک، دکمه Option و در ویندوز دکمه Shift را نگه دارید و روی دکمه Restore کلیک کنید. پنجره‌ای باز می‌شود که باید فایل iPSW که دانلود کردید را انتخاب کنید. سوالی برای تایید پرسیده می‌شود که باید روی Restore کلیک کنید. اگر فایل iPSW را دانلود نکردید، می‌توانید مستقیما با کلیک روی دکمه Restore و بدون نگه داشتن هیچ کلیدی، فایل مربوط به دستگاه‌تان را مستقیما توسط خود آیتونز دانلود کنید که البته سرعت پایین‌تری دارد و ممکن با توجه به عدم ثبات سرعت اینترنت، فایل ناقص دانلود شود.

در نهایت با یا بدون فایل iPSW، پروسه ریستور شدن دستگاه شما آغاز شده و پس از پایان پیغام موفقیت آمیز بودن فرایند نمایش داده می‌شود که روی Ok باید بزنید و گوشی شما ریستارت می‌شود.

دستگاه خود را به مک / ویندوز متصل نگه دارید و پس از روشن شدن از شما پرسیده می‌شود که مایلید بکاپ خود را برگردانید یا خیر که تصمیم با خودتان است.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights