نسخه نهایی iPadOS و iOS 13.5 عرضه شد

نسخه نهایی iPadOS و iOS 13.5 عرضه شد

دقایقی پیش نسخه نهایی iPadOS و iOS 13.5 برای دستگاه‌هایی که از این نسخه پشتیبانی می‌کنند عرضه شد. در این نسخه شاهد ویژگی Exposure Notification API در خصوص ویروس کرونا هستیم که با همکاری گوگل طراحی شده است.

این نسخه را هم اینک می‌توانید از طریق Settings > General > Software Update دریافت و نصب کنید.

همچنین نسخه جدید iOS 12.4.7 هم برای دستگاه‌های قدیمی‌تر به منظور رفع مشکلات امنیتی، عرضه شده است.

در این نسخه API جدیدی با همکاری اپل و گوگل تحت عنوان Exposure Notification طراحی و عرضه شده است. به کمک به ویژگی، سازمان‌های بهداشت رسمی هم کشوری، می‌توانند اپلیکیشنی را طراحی کنند که به کمک تکنولوژی بلوتوث، در صورتی که در مکان عمومی حضور داشتید و شخصی درگیر بیماری کرونا بوده باشد، به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

ویژگی دیگری که در iOS 13.5 شاهد آن هستیم، امکان آنلاک کردن گوشی توسط Face ID در صورت پوشیدن ماسک است، به این صورت که به هنگام آنلاک کردن گوشی، کیبرد وارد کردن رمز هم به صورت پیشفرض نمایش داده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌هایی که در راستای ویروس کرونا به iOS 13.5 اضافه شده است، امکان نمایش اطلاعات پزشکی شما به صورت پیشفرض روی لاک‌اسکرین هست. این اطلاعات را در اپلیکیشن Health می‌توانید وارد یا تکمیل کنید.

و در نهایت امکان اشتراک گذاری موزیک‌ها از طریق اپلیکیشن Apple Music به استوری اینستاگرام هم اضافه شده است. پیش‌تر شاهد این ویژگی در اپلیکیشن‌های اسپاتیفای و ساندکلاد بودیم.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights