گسترش استفاده از اپل واچ برای تأیید هویت در macOS 10.15

گسترش استفاده از اپل واچ برای تأیید هویت در macOS 10.15

یکی از متداول‌ترین راه‌های تأیید هویت استفاده از نام‌کاربری و کلمه‌عبور هست که در حال حاضر هم مورد استفاده بسیاری از سرویس‌ها است، در نسل‌های اخیر مکبوک‌ها و آیفون‌ها اپل از تکنولوژی جدید رونمایی کرد همانند Touch ID و Face ID که عملا تحول عظیمی در بخش تأیید هویت برای انجام امور روز‌مره ایجاد کرد. در همین زمینه اپل در حال توسعه و گسترش روش جدیدی در macOS 10.5، نسل بعدی سیستم‌عامل مک است که به کمک اپل واچ هم بتوان این اعمال را انجام داد.

در حال حاضر در مکبوک‌های دارای تاچ‌بار و مکبوک ایر‌های جدید امکان استفاده از Touch ID برای تأیید هویت وجود دارد، توسط این ویژگی، کاربران می‌توانند دستگاه خود را آنلاک کنند، پرداخت‌های Apple Pay را تایید کنند و چندین مورد دیگر، اما کاربرانی که در کنار دستگاه‌های فوق، اپل واچ هم داشته باشند امکان این را دارند که در صورت بسته بودن ساعت به دست، بدون نیاز به وارد کردن رمز در مکبوک و یا حتی استفاده از Touch ID دستگاه خود را آنلاک کنند و این عمل توسط اپل واچ تایید می‌شود. حال اپل در نظر دارد که این شیوه تأیید هویت را در نسخه بعدی macOS گسترش دهد.

اطلاعات بیشتری از این ویژگی در دسترس نیست اما به طور خلاصه ارتباط مک و اپل واچ چیزی فراتر از آنلاک کردن دستگاه‌ها خواهد بود. که این عمل توسط محیط جدیدی که برای watchOS طراحی می‌شود انجام خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights