نسل جدید باتری های اپل = هفته ها نگهداری شارژ، کم حجم و سبک تر

نسل جدید باتری های اپل = هفته ها نگهداری شارژ، کم حجم و سبک تر

یکی از ویژگیهایی مهم که کاربران به هنگام خرید یک گوشی هوشمند به آن اهمیت داده و در حقیقت یکی از گزینه های اصلی برای خرید آن هستند، داشتن باتری با عمر بالا و نگهداری شارژ به میزان طولانی مدت در هر شرایطی میباشد. و این مسئله در گوشی هایی که هر روزه با پیشرفت های جدید در فناوریها و قابلیتهای نمایشی وارد بازار میگردد، بسیار حائز اهمیت میباشد. و این ویژگی برای دارندگان آیفون هم همیشه دغدغه به همراه داشته و در هر آپدیت یا نسل جدید از سیستم عامل iOS و حتی دستگاه آیفون, اولین سوال کاربران این است که مصرف باتری بهبود پیدا کرده است یا خیر!

علاوه بر اینکه گزینه هایی ساده برای کاهش مصرف باتری در آیفون وجود دارد، تا عملکرد بهتری نسبت اجرای برنامه های مختلف به همراه داشته باشد، اما اینبار اپل آستینها را بالا زده و در حال ارایه راهکار تازه به صورت بنیادی و در حال تجدید نظر بر روی سخت افزار باتری های موجود دستگاههای خود میباشد.

iphone_5_battery_dead_hero

به گزارش جدید، اپل به صورت مخفیانه در حال همکاری چند ساله با یک شرکت بریتانیایی به نام “Intelligent Energy” میباشد تا فناوری جدیدی را در باطری های سلولی برای مک بوک، آیپد و آیفون ها به ارمغان آورد. این فناوری میتواند انرژی شیمیایی در سلولهای سوختی را به برق تبدیل کند، این فناوری با توانمندی فوق العاده در نسل جدید باطری آیفون و آیپدها این امکان را میدهد تا این دستگاهها تنها با یکبار شارژ، روزها و حتی هفته ها دوام بیاورند.

اپل در بیانیه ای اعلام کرده است که هویت و محتوای همکاری با این شرکت محفوظ باقی خواهد ماند، اما یک منبع آگاه همکاری اپل با این شرکت را تایید کرده است.

جالب است بدانید که این شرکت انگلیسی، قبلا یکی از متخصصان اپل به نام Joe O’Sullivan را نیز به عنوان مدیر ارشد و عضو هیئت مدیره به استخدام درآورده، و اخیرا دفتر خود، در یک خیابان پایین تر از دفتر مرکزی اپل، واقع در کوپرتینو راه اندازی کرده است.

به هر حال یکی از ثبت اختراعهای اپل در سال گذشته نیز، این مسئله را فاش نموده است که پایان عمر باتری های سلولی بزرگ و سنگین کنونی در مک بوک و دستگاههای موبایلی، به اتمام رسیده  و اپل میرود تا نسل جدیدی را با فناوری پیشرفته وارد محصولات خود کند، و باتری های سلولی هیدروژنی جدید با فناوری بکار رفته میتواند هیدروژن و اکسیژن را به انرژی الکتریسیته و حتی آب تبدیل کند. و این در باتری های جدید میتواند سبکی، کم حجم بودن و از همه مهمتر عمر طولانی و میزان نگهداشت شارژ را به روزها و هفته ها نیز بالا ببرد.

لازم به ذکر است، فناوری هیدروژنی در حال حاضر در دستگاههایی که برای تولید انرژی پاک تولید میشوند، استفاده میگردد، همانند خودروهای هیدروژنی شرکت تسلا که رابطه تنگاتنگی نیز با اپل دارد، تا آنجا که اپل میرفت تا این کمپانی را به تصرف خود در آورد.

کارشناسان و تحلیلگران بلومبرگ نیز معتقد هستند که اپل برای استفاده نسل جدید باتری هایش، میرود تا دومین کمپانی باشد که از باتری های گیاهی جدید تسلا با نام Gigafactory استفاده یا همکاری نزدیکی داشته باشند.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights