تمرکز اپل برای WWDC روی مک خواهد بود

طبق گزارش منتشر شده از سوی ۹to5mac، اپل قصد دارد در کنفرانس پیش روی WWDC 2014 تمرکز را برروی نسخه جدید مک یا همان OS X 10.10 قرار دهد و توجه بیشتری را نسبت به iOS 8 به آن جلب کند. برای این کار متخصصان طراحی iOS هم به کمک تیم مک آمده اند تا پروژه نسخه جدید مک را سریع تر تکمیل کنند و احتمالا این نسخه جدید همچون iOS 7 شاهد طراحی جدید خواهد بود.

همانطور که پیش از این شنیدیم اپل قصد ندارد که دو سیستم عامل مک و iOS را یکپارچه کند و هدف آن ها جدا از هم بوده است، اما نسخه بعدی مک احتمالا قسمت های بسیاری شبیه به iOS 7 خواهد داشت.

اپل قصد دارد که نسخه جدید مک را در پاییز عرضه کند و شاید دستگاه های مک جدیدی هم همراه آن عرضه شود، و نسخه های بتا پس از کنفرانس در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. نام داخلی این نسخه Syrah بوده اما مشخص نیست که اپل چه نامی را برای این نسخه جدید در نظر بگیرد که ادامه دهنده سری جدید که با Mavericks شروع شده است باشد. قطعا همچون Mavericks باید شاهد نام قسمت محبوبی در ایالت کالیفورنیا باشیم.

اما وقتی به iOS 8 برسیم با توجه به فعالیت زیاد اپل در نسخه جدید مک احتمالا قابلیت های فوق العاده و کاربردی آن به آپدیت های بعدی چون iOS 8.1 منتقل شود و این احتمال وجود دارد که مانند CarPlay در سال گذشته، شاهد معرفی قابلیت های جدید باشیم، اما در نسخه های بعدی آن ها را ببینیم.

iCloud هم شاهد تغییرات زیادی خواهد بود و احتمالا دسترسی های بیشتری به توسعه دهندگان داده خواهد شد. سیری هم احتمالا با همکاری Shazam قابلیت پیدا کردن نام آهنگ در حال پخش را به خود ببیند. iOS 8 قطعا برای پردازشگر در راه اپل با نام A8 سازگار خواهد شد تا با آیفون بعدی سازگاری کاملی داشته باشد.

باید تا ماه آینده صبر کنیم و ببینیم اپل چه نقشه ای در سر دارد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights