نام آیفون های جدید قطعا iPhone 5S و iPhone 5C خواهد بود

طبق گزارش سایت معتبر ژاپنی Macotakara اپل قصد دارد دو آیفون جدید را راهی بازار کند. طبق اعلام این سایت به طور قطع نام آیفون های بعدی iPhone 5S و iPhone 5C خواهد بود. این روز ها گزارش های زیادی از نام iPhone 5S شنیده می شود و انتخاب این نام هم دلیل محکمی دارد. این دستگاه جدید قرار است با همان طراحی آیفون ۵ راهی بازار شود. اپل دو بار دیگر هم اینکار را کرده و iPhone 3GS و iPhone 4S را با طراحی یکسان iPhone 3G و iPhone 4 عرضه کرده و برای نام گذاری از یک S در انتهای نام آن استفاده کرده.

اپل در فرآیند نام گذاری آیپد نسل سوم که آیپد جدید خوانده شد کمی اشتباه کرد و با عرضه نسل چهارم آیپد تا حدی این نام گذاری را با عنوان “نسل چهارم” جبران کرد. حال کاربران که روال نام گذاری اپل را می دانند توقع دارند iPhone 5S را ببینند و بشنوند.

012b2c433f393e4cf10ab02aa1200836

اما برای آیفون ارزان قیمت نام iPhone 5C در نظر گرفته شده است. شایعات این نام با درز تعدادی جعبه که این نام بررویشان حک شده بود صورت گرفت. معلوم نیست که کلمه C چه منظوری را می رساند، اما به احتمال قوی استفاده از این کلمه به عبارت color ربط خواهد داشت. سایت BusinessInsider هم این نام را پیش از این گزارش تایید کرده است.

سایت Macotakara سال گذشته نام آیپد مینی را پیش از عرضه اعلام کرده بود و این اتفاق هم رخ داد و اپل از عبارت “مینی” در نام گذاری این محصول استفاده کرد.

در کنار نام گذاری، انتظار می رود اپل از دکمه Home پیشرفته تر که مجهز به سنسور اثر انگشت است، استفاده کند. طبق اخبار امروز جنس شیشه محافظ این دکمه هم یاقوت کبود خواهد بود. حال Macotakara اعلام کرده که علامت مربعی شکل که طراحی برنامه های iOS را نشان می دهد از روی دکمه هوم برداشته خواهد شد. این امر به این دلیل خواهد بود که دیگر این دکمه تنها برای کنترل کردن برنامه ها نخواهد بود و برای ایجاد و تشخیص اثر انگشت هم استفاده خواهد شد. اگر از علامت قدیمی استفاده شود ممکن است کاربران گیج شوند.

به جز سنسور اثر انگشت iPhone 5S قرار است امکانات صوتی (احتمالا سیری به صورت آفلاین) و دوربین بهتری داشته باشد. در این گزارش آمده است که دوربین آیفون بعدی همین ۸ مگاپیکسل باقی خواهد ماند اما میزان F-stop آن بهبود خواهد یافت که نور تصاویر گرفته شده متناسب تر باشد.

در پایان ذکر شده که اپل قصد دارد به صورت رسمی در کنار رنگ مشکی و سفید، رنگ طلایی iPhone 5S را هم عرضه کند

انتظار می رود iPhone 5S و iPhone 5C در ۱۹ شهریور رونمایی شوند.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۴

  1. آرين

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ۱:۳۴ ب٫ظ

    برای حفظ ظاهرم که شده باید دوربینش ١٣ باشه.البته ١٢ هم بد نیست.

    • i-Phone.ir Team

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ۹:۵۲ ب٫ظ

      میزان عددی مگاپیکسل اصلا و ابدا ربطی به کیفت عکس ها ندارد. همانطور که بسیاری از دوربین های حرفه ای دنیا در مگاپیکسل دارای عدد های کمی هستند.

      • آرين

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ۹:۰۹ ب٫ظ

        اگه دقت کنید میبینید گفتم برای حفظ ظاهرم که شده.

        • i-Phone.ir Team

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

          بله درسته، ولی اپل زیاد اهل حفظ ظاهر نیست و قطعات مناسب را که نیاز هست به کار می بره و متاسفانه زیاد به حرف شرکت های دیگه نگاهی نمی کنه

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights