نفوذ بیشتر اپل در صنعت خودرو با ios 7

فکر می کنید قدم بعدی بزرگ اپل ورود به سیستم صوتی اتاق های پذیرایی با Apple tv و نمایشگر احتمالی اپل است؟ باید گفت که اپل فکر دیگری در سر دارد. مدتی پیش به بهانه قابلیت Eyesfree در ios 6 مقاله ای منتشر کردیم مبنی بر اینکه شاید بازار بزرگ بعدی ios صنعت خودرو سازی باشد. به طور خلاصه در آنجا گفتیم که اپل از سالیان دور همواره توجه خاصی به صنعت خودرو داشته است و از سال ۲۰۰۴ بصورت رسمی با قابلیت هایی در آیپاد٬ آنرا برای ادغام سازی در اتومبیل های BMW آماده کرد. شریک تجاری آلمانی اپل تا سالها کنترل سیستم صوتی اتومبیل های لوکس و اسپورتش را به آیپاد اپل سپرده بود و این اعتماد BMW به اپل باعث شد که ادغام سازی آیپاد با اتومبیل ها به شرکت های بزرگ دیگر نیز گسترش یابد. اپل سال گذشته با معرفی دو قابلیت کلیدی در ios 6 بار دیگر جایگاه خودش را در صنعت خودرو به رخ رقیبان کشید. قابلیت Eyesfree و ورود نقشه های اختصاصی اپل قدم های مهمی برای اپل بود که در ios 6 برداشته شد و شمایل نفوذ آینده اپل را در این صنعت نشان می داد. 

Eyes Free به عنوان قابلیتی معرفی شد که توسط دکمه ای در فرمان اتومبیل ها عمل خواهد کرد و رانندگان می توانند اکثر بخش های آیفونشان٬ مانند ارسال تماس یا پیام متنی٬ خواندن پیام های متنی شامل اس ام اس یا ایمیل٬ ایجاد یک قرار ملاقات یا بررسی قرار ملاقات های ثبت شده٬ استفاده از سیستم ناوبری آیفون٬ چک کردن ترافیک یا هوا و بسیاری عملیات دیگر را حتی بدون نگاه کردن به صفحه آیفون انجام دهند و از آنجا که می دانیم علت بسیاری از تصادف های جاده ای استفاده از تلفن همراه است٬ بنابراین باید گفت با ورود Eyes free به اتومبیل ها و گسترش بازار آیفون٬ این ابتکار جدید اپل می تواند تا اندازه زیادی از خطرات جاده ای جلوگیری کند. 
قابلیت Eyes free چند ماه بعد از معرفی٬ توسط شرکت های شورلت٬ هوندا٬ هیوندا٬ BMW و فولکس واگن مورد استفاده قرار گرفت و در اتومبیل های سال ۲۰۱۳ این شرکت ها شاهد افزونه سیری خواهیم بود. 

از طرف دیگر نقشه های اپل هم یکی از ارکان اصلی این حرکت بود. اپل با استفاده از قابلیت Eyesfree و کنترل سیری سعی دارد بخش ناوبری اتومبیل ها را نیز در تحت سلطه خود در آورد٬ نقشه های اپل در بدو معرفی در سال گذشته مشکلات بزرگی داشت اما این نقشه ها روز به روز بهتر شد و پیش بینی می شود تا اواسط سال ۲۰۱۳ کاملا آماده شود٬ با این وجود که انتظار ما برای آماده شدن نقشه های اواسط سال ۲۰۱۳ است٬ برخی منابع با تست هایی که بر روی نقشه های اپل در کشور های توسعه یافته داده اند٬ خبر از کیفیتی بهتر حتی در مقابل نقشه های گوگل خبر دادند. بنابراین اپل با نقشه هاش آماده ورود به سلطه از دست رفته نوکیا٬ در ناوبری اتومبیل ها است. شرکت نوکیا با خرید شرکت نقشه برداری Navteq در سال ۲۰۰۷ سعی در ورود به صنعت خودروسازی داشت و سرویس Navteq را برای جایگزینی با سرویس های ناوبری خودرو ها معرفی کرد اما با ورود نوکیا به یک دوره بحرانی در فروش تلفن هایش٬ گسترش نوکیا در بین خودرو سازارن هر روز با افت بیشتری مواجه می شد و حال اپل سعی در ورود به این بازار را دارد. در سال ۲۰۱۱ ٬ نوکیا شروع به یک همکاری گسترده با مایکروسافت برای تولید گوشی های مبتنی بر ویندوز فون را کرد٬ اما شکست ویندوز فون در سه سال گذشته برای بار دگر میلیارد ها دلار برای نوکیا ضرر بهمراه داشت و این شرکت با همکاری مایکروسافت نیز نتوانست در سه سال گذشته٬ نام خود را در بین بزرگان تلفن های هوشمند قرار دهد و در نتیجه هر روز شرکت های خودروسازی کمتری برای استفاده از سرویس های نوکیا و ادغام با گوشی های نوکیا اعلام استقبال می کردند. خروج نوکیا از صنعت خودرو سازی در بخش ناوبری باعث شد که اپل بازار را آماده برای ورود خود ببیند. 

تا اینجا و با این مقدمه طولانی تنها به عرصه های اشاره کردیم که اپل با معرفی ios 6 آنرا در نوردید٬ بهتر است به آینده نگاه کنیم و بدانیم اپل با ios 7 چه نقشه ای برای اتومبیل هایمان دارد. 

با گزارش هایی که از سمت منابع معتبری از کمپ به گوش می رسد٬ اپل تلاش خود را برای ورود بیشتر به صنعت خودرو سازی دو چندان کرده است. به گزارش این منابع٬ اپل در حال کار با شرکت های بزرگ اتومبیل سازی برای اضافه کردن ورودی مخصوص دیوایس های ios در اتومبیل هایشان است. به نظر می رسد که اپل با ios 7 قابلیتی را معرفی خواهد کرد که با اتصال دیوایس های ios به اتومبیل ها٬ یک ورژن تغییر یافته از اپلیکیشن نقشه های اپل که مخصوص اتومبیل ها طراحی شده٬ بر روی مونیتور های اتومبیل ها ظاهر می شود و کنترل نقشه ها نیز به سیری و Eyesfree سپرده می شود. 
البته برای اینکار اپل به طور جدی نیاز به افزایش کیفیت سیری و نقشه هایش در ios 7 دارد و همچنین پیش بینی می شود که برای این قابلیت٬ یکی از بزرگترین همکاران اپل شرکت جنرال موتورز خواهد بود. 
در این راستا بهتر است به این موضوع نیز اشاره کنیم که یکی از مدیران ارشد اپل٬ ادی کیو جزوی از هیئت مدیره شرکت فراری است که این سمت ادی باعث شده است که همکاری میان اپل و فراری بسیار بیشتر از گذشته شود. در ماه گذشته٬ فراری با معرفی اتومبیل کوپه FF و اضافه کردن دو آیپد مینی از پشت صندلی های جلو از همکاری رسمی خود با اپل پرده برداشت. در روز معرفی محصولات جدید فراری٬ آقای Luca Cordero Di Montezemolo ٬ مدیر شرکت فراری در مورد اپل و همکاریش با آن چنین اعلام کرد:

 

من فکر می کنم اپل یک شرکت فوق العاده است و ما سعی می کنیم با آنها نوآوری ها و ابزار های تکنولوژی خود را به اشتراک گذاریم. در واقع ما ( اپل و فراری ) با خوبی با یکدیگر کار و همکاری می کنیم

آقای Luca Cordero Di Montezemolo در آپریل سال گذشته یک جلسه دو ساعته با تیم کوک مدیر اپل داشته است. بنا بر صحبت های مدیر فراری٬ در این دو ساعت تحت تاثیر مدیر اپل قرار گرفته و از داشتن یک شور و عشق برای محصولات فوق العاده٬ نگاهی دیوانه وار به تکنولوژی و طراحی به مانند مدیر اپل ابراز خوشحالی کرد. 

در نهایت باید گفت که بهتر است اتومبیل هایمان را برای ورود به اپل به آن آماده کنیم. !

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights