اپل، مقدمات راه اندازی سرویس iRadio را با قراردادی جدید نهایی میکند.

اپل، مقدمات راه اندازی سرویس iRadio را با قراردادی جدید نهایی میکند.

اخیراً با شایعات منتشر شده در مورد راه اندازی سرویس iRadio توسط اپل در سال جاری، اخبار جدیدتر و شاید معتبرتری نیز از طریق CNET منتشر گردیده است که گفته میشود اپل در حال نزدیک شدن به امضای قرارداد با دو گروه معتبر موسیقی، یعنی موسیقی وارنر (Warner Music) و گروه موسیقی جهانی (Universal Music Group) میباشد تا راه را برای شایعات اخیر در مورد سرویس پخش موسیقی هموار کند.
در حالی که هنوز جزییات ارایه این سرویس باقیمانده است، اما با توجه به منابع CNET, این سرویس در حال حاضر برای شروع به آیتونز متصل خواهد شد و روی دستگاههای تلفن همراه کار خواهد کرد. بنا به گزارش اپل، مذاکراتی در خصوص راه اندازی این سرویس و کاهش آگهی ها به صورت بر چسب، استقبال از نوع جدید آگهی از طریق به اشتراک گذاری تبلیغات صوتی را دنبال میکند.
در این گزارش، به نهایی شدن این مذاکره اشاره نشده و هنوز چیزی قطعی نگشته است، اما پیشنهادات نشان میدهد که این قرارداد در هفته آینده امضا شود.
همچنین به نظر میرسد که اپل با شدت، به دنبال راه اندازی این سرویس در کشورهای مختلف میباشد، و به گفته نویسنده گزارش، از کشورهایی همچون انگلستان، فرانسه، آلمان، استرالیا و ژاپن، شروع به جمع اوری اطلاعات گردیده است.
شایعاتی منتشر گردیده است که اپل قصد دارد این سرویس را در تابستان امسال و به صورت رایگان راه اندازی کند، با فرض اینکه این معامله صورت گیرد، بهترین موقعیت معرفی خدمات جدید و این سرویس، کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) خواهد بود که انتظار میرود در ماه ژوئن این حرکت صورت گیرد.

 

 

با توجه به اینکه این سرویس به فروشگاه موسیقی آیتونز متصل خواهد شد، لذا اپل، به صورت بالقوه، راههای آسانتر از خرید موسیقی را برای کسانیکه دوست دارند به صورت آنلاین به آن گوش دهند، فراهم میاورد.
اگر چه خیلی از کمپانیهای تبلیغاتی که پیش از این تحت برچسبهای تبلیغاتی در آیتونز فعالیت میکردند، به صورت مشخص علاقه مندی خود را نشان نداده اند، چرا که تضمینی برای خرید این سرویس از آیتونز، تا زمانیکه افراد میتوانند به صورت رایگان موسیقی را به جریان درآورند (Streaming) وجود ندارد. و این نشانه خوبی برای مایکروسافت و Spotify نخواهد بود، زیرا شانس فروش موسیقی را در سطح گسترده به صورت Streaming از دست خواهند داد.
تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل بر این اعتقاد است که صحبتهایی با Jimmy Iovine،مدیر عامل شرکت Beats در خصوص امکان ارایه سرویس استریم موسیقی داشته باشند. شرکت بیت (Beats)، ماه گذشته اعلام کرد که یک بودجه ۶۰ میلیون دلاری را برای ارایه خدمات موسیقی اختصاص داده که امسال با پشتوانه این بودجه این امکان را عملی خواهد کرد.
سرویسهای استریم موسیقی اکنون به طرز فزاینده ای در حال رشد میباشد، به تازگی Spotify در حال بازاریابی برای تاخت و تاز در این حوزه در ایالات متحده میباشد. و در همین حال Rdio به ارایه محتوای موسیقی بسنده نکرده بلکه محتوای ویدیویی را نیز راه اندازی کرده که یک سرویس جدید برای فیلم و شوهای تلویزیونی را نشان میدهد.

 

 

منبع خبر:

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights