دولت آمریکا از گوشی های هوشمند بعنوان یک ابزار ردیابی استفاده میکند

گوشی های هوشمند مثل آیفون اپل، امروزه به عنوان بخش ضروری از زندگی روزمره افراد را تشکیل میدهد، اما به تازگی مدارکی در دادگاه ایالات متحده امریکا نشان میدهد که چگونه مقامات دولت میتوانند از دستگاههای هوشمند و به ظاهر بی ضرر به عنوان ابزار ردیابی به طور قابل ملاحظه دقیق استفاده نمایند.

 

اتحادیه آزادیهای مدنی ایالات متحده آمریکا، به تازگی به یک سند دادگاه دسترسی داشته که مربوط به کشف مواد مخدر در امریکا توسط اداره مهاجرت و گمرک (ICE) بوده است. سند کشف شده (قابل دسترس در اینجا) شامل یک لیست کامل از اطلاعات، که توسط ماموران فدرال آمریکا در جلسه دادگاه ارایه شده که مبنی بر مظنون شدن آنها به یک آیفون بوده و انها توانسته اند تمام محتوای اطلاعات آن را استخراج نمایند.
این اطلاعات ضمیمه شده شامل: اطلاعات و فهرست تماسها، iMessage, برنامه های نصب شده، پستهای صوتی ذخیره شده، رمز عبور و اطلاعات اتصال اینترنتی مربوط به IP دستگاه بوده است، این سند همچنین دارای اطلاعات مربوط به ۶۵۹ منظقه جغرافیایی ثبت شده در آن از جمله دکل های تلفن همراه و اتصالات wi-fi که آیفون از آنها استفاده میکرده است نیز میباشد. 
طبق استانداردهای دولت این نوع از بررسی و آنالیز عمیق توسط دولت قانونی میباشد. با توجه به اینکه کاربران اطلاعات مهم و زیادی را بر روی گوشی های همراه خود نگهداری میکنند، ACLU معتقد است که دولت برای اینگونه از جستجوها باید دارای حکم قانونی باشد، در مورد ذکر شده، این درست است در اینگونه جرمها دولت برای اولین بار به محتوای اطلاعات آیفون به صورت موجه دسترسی داشته اند، اما از آن پس دولت قبل از اسکن دستگاهها باید دارای مجوز قانونی باشد.

ACLU برای نوع اطلاعات موجود در گوشی ها اینگونه استدلال میکند: اطلاعات میتوانند حتی یک عکس از خصوصی ترین بخش زندگی هر فردی باشد.
این گزارش میگوید که استانداردهای حاکم بر اسکن و جستوجوی تلفن همراه هنوز به صورت کامل ثبت نشده است، و دادگاه در مورد اجرای قانون برای بدست اوردن حکم مخالف است، موارد مشابه اینگونه زیاد بوده و در حادثه این گزارش که برای دستگیری متهم در مرزهای کشور منجر به این عمل شده، پلس فدرال اینگونه استدلال کرده که در این نوع بخصوص نیازی به دریافت حکم نبوده است.
ACLU یادآور شده به منظور اجتناب از جستجوهای اینگونه، کلمه عبور طولانی برای قفل کردن دستگاه خود وارد کرده و از پین کدهای ۴ رقمی اجتناب کنید، این سازمان همچنین از استفاده سیستم های قفل همانند الگوهای استفاده شده در دستگاههای اندرویدی گوگل، که میتواند برای اقدامات امنیتی دسترسی دولت به اطلاعات را دور بزند، توصیه کرده است.

منبع خبر:

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. علی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ۴:۱۱ ب٫ظ

    خیلی نامردند. هم کلی پول بهشون بدیم که گوشی بخریم، هم اطلاعاتمون رو بدزدند…

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights