آیفونی بزرگ تر، ارزان تر در انتظار ما

iPhone6-003

 

 

در چند روز گذشته، تحلیلگری خبری را منتشر کرد که در رابطه با آیفونی کوچکتر، و ارزان تر بود. یا بهتر است است بگوییم آیفون مینی، محکم ترین دلیل هم به خدمت گرفتن سهم بیشتر از بازار گوشی همراه و رقابت با رقیب اصلی خود، سامسونگ است. اکنون خبرهایی به گوش می رسد، چیزی عکس این امر، آیفونی ارزان تر اما بزرگ تر که وعده عرضه آن را نیمه دوم سال ۲۰۱۳ داده اند. با توجه گزارش منتشر شده در منبع خبری Digitimes, اپل در سدد عرضه یک آیفون بزرگ تر و ارزان تر نسبت به آیفون اصلی است، یعنی همان آیفون کنونی. این بدان معناست که یک خط تولید جدید دیگر در آی دیوایس ها پدید می آید. اکنون در دوره ای هستیم که اسمارت فون ها در اوج تولید و امپراطوری خود هستند، چند ماه پیش Galaxy S iii کوچک تر معرفی شد. دیگر رقبای اپل هم در هر اندازه ای که فکرش را بکنید پیدا می شوند. اگار به آمارهای منتشر شده از سهم سیستم عامل های مطرح جهان نگاهی بیندازیم، میبینیم که اپل با داشتن تنها یک خط تولید گوشی همراه، یعنی آیفون، توانسته است نای رقابت را از دیگر سیستم عامل ها بگیرد و بازار گوشی همراه را با اندروید قبضه کند.

اما کمی صبر کنید، سامسونگ با داشتن چندین خط تولید، همانند Galaxy s iii, Galaxy s iii mini و Galaxy Note ii و چندین و چند گوشی دیگر توانسته است مقام اول را از آن خود کند، پس این ستودنیست که اپل تنها با آیفون به مقام دومی دست یافته. پس با تنگ تر شدن رقابت ها، همچنین گسترده تر شدن رقیبان، بدیهیست که اپل باید دست به چنین کاری بزند. بد نیست نگاهی به آیپد کوچک بیندازیم، در اوایل روزهایی که این خبر منتشر می شد، کمتر کسی به آن اهمیت می داد و در رده ضعیف ترین شایعات ممکن قرار داشت، اما دیدید که رقابت و در کل مسیری که تکنولوژی برای پیشرفت بر سر کمپانی ها می گذارد، می تواند همه چیز را تغییر دهد، تغییری که همیشه رقابت را تنگ تر و تنگ تر می سازد. پستی و بلندی در آن کمتر دیده می شود. 

بسیاری از تحلیلگران سرشناس، وجود یک آیفون ارزان قیمت را برای اپل امری ضروری می داند، زیراهرچقدر هم آیفون کنونی موفق و خوب باشد، باز هم دو آیفون در کنار یکدیگر می توانند سهم گسترده تری از بازار به خود اختصاص دهند، بدین گونه شاهد رشد عظیم سهام اپل هم خواهیم بود. از نظر من، این تنها کاری است که اپل می تواند برای گسترده تر کردن سهم خود در بازار گوشی همراه انجام دهد، از آن جا که آیفون اکنون در بهترین وضعیت خود است، یک محصول جدید می تواند همه چیز را متحول سازد. البته اپل پیش تر طعم چنین تحولی را چشیده است، با انتشار آیپد مینی و محبوب شدن آن بین عموم مردم و یک فروش عالی در اوایل عرضه، ظاهراً اپل دوست دارد چنین اتفاقی هم برای آیفون رخ دهد.

حال بازگردیم به آیفون جدید، طبق منابع این آیفون دارای یک صفحه نمایش ۵ اینیچی است. همچنین انتظار می رود از یک نام تجاری جدید پیروی کند. با طراحی متفاوت با آیفون های کنونی. چیزی همانند تفاوت آیپد مینی و آیپد، شاید هم بیشتر. شایعات آیفون مینی و آیفون بزرگ تر، در حال حاضر در یک بازه زمانی منتشر شده اند، به نظر شما کدام یک از این موارد تحقق می بخشد ؟ اپل بیشتر به کدام یک از این دو بیشتر نیاز دارد ؟ در کنار یک آیفون ۴ اینیچی، کدام یک معقول تر است؟ 

 


منبع خبر: iDownloadBlog

لطفاً منبع خبر حفظ شود

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۶

  1. PR0_G@M3R

    ۲۰ دی ۱۳۹۱ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

    یک زمانی شرکتی بود به اسم اپل که قرار بود به ویژگی کار با یکدست اهمیت بده و صفحات بزرگتر رو منسوخ می دونست و شرکت ها رو به خاطر ارزون بودن محصولاتشون مسخره می کرد و عبارت Cheap Plastic رو سر زبانها انداخت
    Time for them to get a taste of their own medicine

  2. shayan

    ۲۰ دی ۱۳۹۱ ۳:۰۳ ب٫ظ

    رسما شدیم سامسونگ !!!!!

  3. هادی

    ۲۰ دی ۱۳۹۱ ۵:۳۸ ب٫ظ

    شایعه‌ی بی پشتوانه‌ای بیش نیست.
    این شایعه از همون اولین روزهای ارایه‌ی آیفون سر زبون‌ها بود، که اپل می‌خواد آیفون مینی بده، حتی من یادمه قبل از ارائه‌ی آیفون ۳جی هم این شایعه رو می‌دیدیم، اما تا به امروز محقق نشده، من با احتمال ۹۰ به بالا می‌گم که اینا همش ساخته‌ی ذهن نویسنده‌ی متن اصلیه این شایعه‌اس و هیچ چیزی تو اپل به اسم آیفون مینی وجود خارجی ندارد.

  4. ilia

    ۲۱ دی ۱۳۹۱ ۲:۴۸ ب٫ظ

    به نظر من اگه اپل همون آیفون های قدیمی تر مثل ۴ را ادامه ی تولید بده و با قیمت کمتر برسونه دست مصرف کننده خیلی بیشتر سود میکنه ؛ چون نیاز به استارت خط تولید جدید نداره و هزینه ی تمام شدش خیلی پایین میاد ….
    و این روند رو ادامه بده ؛ مثلا تا چهار سال خط تولید آیفون ۵ رو نگه داره اما پس از عرضه ی هر آیفون جدید قیمت آیفون قبلی رو کمتر و کمتر کنه …
    با این کار نه دوگانگی پیش میاد و هم اینکه سود خودش بیشتره و میتونه آیفون های قدیمی رو ارزونتر به دشت مردم برسونه
    ….
    البته اپل هم الانم این کارو میکنه ؛ اما نه به شکلی که من گفتم …
    ….
    به نظر الان اپل بیشتر از هر چیز دیگر نیاز به تغییرات گشترده در شماتیک رابط کاربریش داره که کهنه به نظر میرسه
    ………………………….
    اما در مورد آیفون بزرگتر ولی ارزان تر من خیلی بعید میدونم , تا حالا ندیدیم که هیچ شرکتی محصول بزرگترش ارزانتر از محصول کوچک ترش باشه!
    در ضمن اندازه ی آیفون با ارائه ی آیپد مینی بعیده که بزرگتر از این بشه , یا حداقل به این زودی ها تغییر نمیکنه اندازش
    ………………………..
    بهترین روش = آیفون ارزان تر همون آیفون نسل قبلتر

  5. بابک

    ۲۱ دی ۱۳۹۱ ۷:۰۴ ب٫ظ

    تولید آیفونی با صفحه نمایش بزرگتر مثلا ۴.۵ یا ۵ اینچ ، انقلابی دوباره خواهد بود.

    • PR0_G@M3R

      ۲۲ دی ۱۳۹۱ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

      نیست که تابحال موبایلی با این سایز تولید نشده
      عزیز یکم واقع بین باش برزگتر کردن صفحه وقتی بدرد میخوره که اپل هرچیزی که الآن داره رو پاک کنه و دوباره از صفر شروع کنه
      مهم ترین مشکل اپل طراحی یکنواخت گوشی و iOS هست

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights