پروژه Azalea – کارخانه ای برای ساخت پرسسور برای iDevice ها

پروژه Azalea – کارخانه ای برای ساخت پرسسور برای iDevice ها

  

 

 

 

 

طبق گفته The Oregonian ، احتمالا موسسه توسعه اقتصادی دولت بنام Business Oregon و چند تن از مقام های رسمی در نیویورک ، در تلاش هستند که یک شرکت تولیدی عمده چیپ را که از نام “Azalea ” استفاده می کند ، جذب کنند.

 

Business Oregon ، تایید کرده است که در حال جذب شرکتی بنام Azalea می باشد. بخش مربوطه از دادن اطلاعات اضافی در مورد این تلاش ها خودداری کرده و فقط به یک توافقنامه افشا نشده ای که در آن نام شرکت هم مشخص نیست ، استناد نموده است.

ولی مقامات رسمی در نیویورک ، به صورت خیلی فعالانه ای دنبال پروژه Azalea هستند. مدارک به دست آمده توسط Business Review ، یک هقته نامه آلبانیایی ، نشان می دهد این پروژه ، دارای کارخانه نیمه هادی با مساحت ۳.۲ میلیون متر مربع است.

بهای تمام شده ساختمان و تجهیزات کارخانه جدید نیمه هادی ها ، در صنعت چیپ سازی ، بیلیون ها دلار است. همین عامل باعث می شود بحث در مورد Azalea ، که در این برهه از زمان ، با حدس و گمان زیادی همراه است ، جذاب باشد . تئوری مطرح شده در صنعت چیپ ، این است که این کارخانه شگفت انگیز ، تاسیساتی برای تولید میکروپرسسور برای آیدیوایس های اپل یعنی آیفون و آیپد خواهد بود.

 

 

EETimes معتقد است که کارخانه چیپ اسرار آمیز Azalea ، چیزی جز شرکت تولیدی نیمه هادی های تایوانی نیست که به نظر می رسد در حال گمانه زنی برای ایجاد کارخانه در نیویورک یا اورگان هست.

شایعات زیادی در طول دو سال گذشته وجود داشته است که اپل را به TSMC (کارخانه چیپ) مرتبط دانسته اند و این کارخانه چیپ را از زمانی که اپل از سامسونگ فاصله گرفت و اختلافاتی بین دو شرکت بوجود آمد ، شریک مورد علاقه اپل جا زده اند.

 

 

 

شرکت سامسونگ ، هم اکنون کلیه پرسسورهای سری A که اپل در دیوایس های iOS خود استفاده می کند ، شامل چیپ A6 سی و دو نانومتری آیفون ۵ و چیپ A6X نسل چهارم آیپد را تولید می کند. اما شایعات گویای آن است که اپل علاقه دارد بجای سامسونگ با TSMC کار کند ، هم جهت قطع ارتباط با سامسونگ و هم جهت اسنفاده از مزیت های TSMC در تولید پرسسور های ۲۰ نانو متری برای استفاده در پایان سال ۲۰۱۳ .

 

اوایل امسال ، TSMC ، پیشنهاد کوالکام و اپل را جهت دسترسی انحصاری به تولید چیپ آن شرکت ، رد کرد ولی نشان داد که احتمال آن وجود دارد که کارخانه را به یک مشتری تنها واگذار نماید.

 

این موضوع نشان می دهد که اگر واقعا TSMC پشت پروژه Azalea باشد ، کارخانه ای چیپ سازی که در آینده به آمریکا خواهد امد ، به طور بالقوه ، برای تولید چیپ آیدیوایس های اپل ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.



 

 

 

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights