اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۳۷

اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۳۷

 

با سلام و درود 
خلاصه ای از اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته رو حضورتون تقدیم میکنم.این مطلب به صورت روزانه منتشر می شود.

 

کاهش سریع قیمت سهام اپل پس از معرفی آیپد مینی.تنها کمی پس از معرفی و اعلام قیمت آیپد مینی در روز گذشته ارزش سهام اپل سقوطی ناگهانی را تجربه کرده و در اولین عکس العمل بازار بورس، ۸ دلار کاهش یافت. البته این سیر نزولی همچنان ادامه یافت و سهامی که در ساعات آغازین روز ۶۳۴ دلار ارزش داشتند، در هنگام تعطیلی بورس به ۶۱۳.۳۶ دلار تنزل یافته بودند. تحلیلگران مهم ترین دلیل این شوک قیمت و عکس العمل بازار را، قیمت گذاری آیپد مینی با مبالغی بالاتر از میزان انتظار بازار می دانند. به نظر می رسد این موضوع نشانه و علامت خطرناکی برای اپل است. زیرا همیشه پس از مراسم معرفی محصولات این شرکت، بلافاصله ارزش سهام آن افزایش می یافته. 

 

 

ایسوس و معرفی مدل های ۱۴ و ۱۵ اینچی اولترابوک زیبای Zenbook Prime. ایسوس سه مدل جدید از خانواده Zenbook Prime را معرفی کرده؛ UX42VS با نمایشگر ۱۴ اینچی، و UX52VS و U500VZ با نمایشگر ۱۵ اینچی که از ماه آینده به فروش گذاشته خواهند شد. قیمت های سری Zenbook Prime از ۶۹۹ برای پایین ترین مدل تا ۲۰۰۰ دلار برای بالاترین مدل تعیین خواهد شد. UX42VS که ۱۴ اینچی است وزنی معادل ۱.۹ کیلوگرم دارد و ضخامت آن در باریک ترین محل، ۶ میلیمتر است.این مدل درایو نوری خواهد داشت و البته یک کارت گرافیک انویدیا GT645M با حافظه اختصاصی ۱ گیگابایت. پردازنده های مورد انتخاب مشتریان می توانند Core i3 یا i5 یا i7 از نسل ایوی بریج اینتل باشند و در کنار پردازنده، ۶ گیگابایت رم و تا ۱ ترابایت حافظه هیبریدی (ترکیبی از هارد دیسک و فلش) ارائه خواهد شد. 

 

 

کروم بوک های گوگل کمتر از ۲۴ ساعت فروخته شدند.دیروز کروم بوک های سامسونگ و گوگل در فروشگاه گوگل پلی آماده فروش شدند و کمتر از ۲۴ ساعت تمامی این کروم بوک ها فروخته شدند. هنوز مشخص نشده است که تعداد این کروم بوک ها چه قدر بوده که کمتر از ۲۴ ساعت فروخته شده اند. اما وب سایت های خبری ادعا می کنند که تعداد آن ها زیاد نبوده و گوگل برای محصول خود بازار گرمی کرده است.این نوت بوک خارق العاده دارای صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی با وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸,پردازنده Exynos 5 دوگانه و ۲ گیگابایت رم از نوع DDR3 می باشد. 

 

 

نوت بوک تبدیل شونده کمپانی NEC یا LaVie Y با سیستم عامل Windows RT رونمایی شد.مشخصات اصلی آن صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل، پردازنده ی Tegra 3 کمپانی NVIDIA دارای ۴ هسته با سرعت ۱٫۳ گیگاهرتز و کارت گرافیک GeForce است. ۲ گیگابایت حافظه ی RAM و ۶۴ گیگابایت حافظه ی SSD برای ذخیره کردن اطلاعات در نظر گرفته شده است. پورت ها و اتصالات نیز عبارت است از: USB 2.0، اتصال وایرلس ۸۰۲٫۱۱ b/g/n، بلوتوث نسخه ی ۴٫۰، کارت خوان ۵ کاره، خروجی ویدیویی HDMI برای نمایش ویدیوهای ۱۰۸۰p و وبکم ۱٫۳ مگاپیکسلی.صفحه نمایش حدود ۳۶۰ درجه می چرخد و تبلت به لپ تاپ تبدیل می شود.قرار است این محصول در روز ۲۶ اکتوبر عرضه شود. 

 

 

اچ پی قیمت و زمان عرضه محصولات مبتنی بر ویندوز ۸ خود را اعلام کرد.تبلت هیبریدی HP Envy x2 با نمایشگر ۱۱ اینچ رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل، پردازنده اتم اینتل Clover-Trail، داک کی برد – زمان عرضه ۱۴ نوامبر با قیمت ۸۵۰ دلار –اولترابوک HP envy Touchsmart Ultrabook با نمایشگر ۱۴ اینچ رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل، پردازنده Ivy-Bridge اینتل، صفحه لمسی – قیمت از ۹۰۰ دلار–کامپیوتر رومیزی HP Phoenix H9 با پردازنده Ivy Bridge اینتل، گرافیک Nvidia یا AMD – قیمت از ۹۰۰ دلار، زمان عرضه از همین امروز در امریکا–لپ تاپ Pavilion dm1 با قابلیت اتصال به شبکه ۴G و شروع قیمت از ۵۰۰ دلار–اولترابوک ۱۴ اینچی EliteBook Folio 9470m با پردازنده Ivy Bridge قیمت ۱٫۰۵۰ دلار و تاریخ عرضه ۲۶ اکتبر همزمان با عرضه نسخه نهایی ویندوز ۸ جمعه همین هفته 

 

 

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۱۲ فیسبوک و درآمدی بیش از پیش بینی ها. این شرکت در مدت زمان یاد شده ۱.۲۶ میلیارد دلار درآمد داشته و عایدی هر سهم ان ۰.۱۲ دلار برآورد می شود. تحلیل گران انتظار داشتند در سه ماهه سوم ۲۰۱۲ عایدی هر سهم فیس بوک ۰.۱۱ دلار و درآمد آن ۱.۲۲ میلیادردلار باشد. البته در کنار این اعداد و ارقام، باید به زیان خالص ۵۹ میلیون دلاری این شرکت در سه ماهه سوم هم اشاره کرد. سود خالص این شرکت هم در فصل سوم ۳۱۱ میلیون دلار اعلام شده است. این عدد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۱ تنها ۲۷۳ میلیون دلار بوده است. 

 

 

نکسوس ال جی: این بار تصاویر تبلیغاتی به همراه لوگوی Google Now و نقشه گوگل.امروز عکس های تبلیغاتی و کاملا واضح نکسوس ال جی به بیرون درز کرده که از طریق آنها می توان طراحی نکسوس بعدی گوگل را مشاهده نمود.در تصویر پایین لوگوی نکسوس گوگل در بالای قسمت پشتی تلفن به چشم می خورد برروی نمایشگر تلفن نیز، تصویر دو سرویس محبوب گوگل Now و نقشه قابل مشاهده هستند.به نظر می رسد دستیار صوتی گوگل با نام Google Now در این تلفن نیز از اهمیت ویژه برخودار است و گوگل تمرکز ویژه ای بر این سرویس خواهد داشت. 

 

 

بیل گیتس: ویندوز ۸ کلید ورود به دنیای جدید کامپیوترهای شخصی است.گیتس در مورد محصول جدید مایکروسافت بسیار خوش بین بود و استدلال کرد که: ویندوز ۸، کلید رسیدن به جایی است که کامپیوترهای شخصی به سویش در حرکتند. بیل گیتس دباره ویندوز ۸ می گوید: مایکروسافت می خواهد انواع ورودی های مختلف (گفتار، لمس، تصویر و…) را با یکدیگر ترکیب نموده و اطمینان حاصل کند که کاربران قادرند از همه آن ها در یک محصول استفاده کنند.گیتس درباره تبلت سرفیس می گوید که روز و شب از آن استفاده می کند. وی ادامه می دهد که کاربران باید در فروشگاه ها سرفیس را امتحان کنند چرا که محصولی فوق العاده باورنکردنی است. 

 

 

ال جی و سود خالص ۱۳۸.۵۷ میلیون دلاری در فصل سوم ۲۰۱۲.در بخش فروش موبایل، سود ال جی ۱۹.۴۲ میلیون دلار بوده که کمی بالاتر از فصل قبل است و کمپانی آن را مدیون فروش موبایل های LTE جدیدش است. در بخش سرگرمی خانگی نیز فروش LCD ها در کنار افزایش فروش تلویزیون های ۳D و مدل های LED باعث بالا رفتن سود کمپانی شده. برای آینده، ال جی روی تلفن اپتیموس G و نیز تلویزیون های Ultra HD حساب ویژه ای باز کرده. ۱۳۸.۵۷ میلیون دلار سود خالص از محل کسب و کار موبایل و سینمای خانگی این کمپانی به دست آمده. 

 

 

۵۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان به خریداران گلکسی نوت II و گلکسی کمرا .دراپ باکس و سامسونگ روز جمعه اعلام کردند که هر یک از خریداران Galaxy Note II یا Galaxy Camera برای دو سال از ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان دراپ باکس بهره مند می شوند. همچنین قرار است که اپلیکیشن موبایل دراپ باکس به صورت پیش فرض بر روی این دو دستگاه نصب باشد. و البته گلکسی تب II از امکان سینک و همسان سازی خودکار عکس و ویدیوها با کلود دراپ باکس برخوردار است. اکنون دیگر نگرانی دوست داران گلکسی کمرا بابت فضای ذخیره سازی ۸ گیگابایتی و عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی در این دوربین اندرویدی تا حدی رفع شده باشد. 

 

 

مایکروسافت نسخه دانشگاه از آفیس ۳۶۵ را معرفی کرد.نسخه جدید مایکروسافت آفیس Microsoft Office 365 University نام دارد همانطور که از نامش مشخص است این نسخه مخصوص دانش آموزان و دانشجویان است.قیمت آن برای مدت ۴ ساله که مخصوص دانشجویان است ۸۰ دلار و قیمت ماهانه ۱٫۶۷ دلار می باشد. این پکیج شامل نرم افزار های Microsoft Word PowerPoint, Excel, OneNote, Outlook, Publisher و Access می باشد. مایکروسافت به کاربرانی که نسخه اصلی این پکیج را خریداری کنند ۲۰ گیگابای فضای رایگان SkyDrive هدیه می دهد.از دیگر امکاناتی که مایروسافت در این پکیج به وجود آورده است استفاده از Skype world برای ۶۰ دقیقه در ماه میباشد. 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights