گوگل به دنبال تولید تبلت ۱۰ اینچی!

گوگل به دنبال تولید تبلت ۱۰ اینچی!

تبلت ۷ اینچی نکسوس ۷ گوگل با قیمت ۱۹۹ دلار بسیار مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این آیپد نسل ۳ و تبلت های مبتنی بر ویندوز ۸ رقیب سرسختی برای Nexus 7 محسوب می شوند، لذا Google گوشه چشمی هم به بازار تبلت های ۱۰ اینچی دارد. در این رابطه شایعاتی به گوش می رسد. از آن جمله گزارش کوتاهRichard Shim آنالیزور DisplaySearch است که در CNET منتشر شده است. وی ادعا می کند که در آینده نزدیک، گوگل یک تبلت بسیار قوی با صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی و رزولوشن بالا معرفی خواهد کرد.
قرار نیست این تبلت، یک تبلت عادی باشد. Shim ادعا می کند که رزولوشن تبلت جدید گوگل ۱۶۰۰*۲۵۶۰ خواهد بود. رزولوشن صفحه نمایش آیپد نسل سوم ۱۵۳۶*۲۰۴۸ است. به این ترتیب تبلت ۱۰ اینچی گوگل احتمالا صفحه نمایش با کیفیت تری خواهد داشت. درون این تبلت هم تفاوت های قابل ملاحظه ای از لحاظ سرعت و ظرفیت خواهد داشت. قیمت این تبلت متناسب با امکانات ویژه آن خواهد بود.
به احتمال زیاد، برای تولید این تبلت، گوگل با سامسونگ همکاری خواهد کرد. در حال حاضر، Nexus 7 محصول مشترک Google و Asus است.
در دعوای اخیر سامسونگ و اپل، مشخص شد که Samsung به دنبال تولید یک تبلت ۱۱.۸ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰*۲۵۶۰ برای عرضه در سال جاری است. تبلتی که Shim از آن یاد می کند هم دقیقا همین رزولوشن را داراست. چنین رزولوشنی برای تبلت ۱۰ تا ۱۱ اینچی بسیار جذاب خواهد بود. فقط کافی است، تصور کنید که تکنولوژی تصویر یک iMac بیست و هفت اینچی در صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچ چه احساسی دارد.
 
شایعاتی مبنی بر Nexus ارزان قیمت تر هم وجود دارد که البته بسیار بعید به نظر می رسد. همین الان Nexus 7 با ضرر فروخته می شود. حتی اگر گوگل در lock screen و Notification bar این تبلت، تبلیغاتی را به نمایش درآورد، باز هم فروش تبلت زیر ۱۹۹ دلار، سودی برای گوگل نخواهد داشت.
اپل مسیر تبلت ها را تغییر داد. هم اکنون این شرکت به دنبال تولید آیپد ۷ اینچی، ملقب به Ipad Mini است. با عرضه این محصول بازار رقابت بین شرکت های مختلف داغ تر و شدیدتر خواهد شد. Kindle Fire HD و Nexus 7 از جمله تبلت های ۷ اینچی محبوب در بازار هستند. 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights