اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۲۲

اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۲۲

 

با سلام و درود 
خلاصه ای از اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته رو حضورتون تقدیم میکنم.این مطلب به صورت روزانه منتشر می شود.

اپل و سفارش ۱۰ میلیون آیپد مینی برای زمستان ۲۰۱۲. قطعه سازان آسیایی می گویند که سفارش های ساخت ۱۰ میلیون آیپد مینی برای سه ماه آخر ۲۰۱۲ را دریافت کرده اند، منبع این خبر افرادی از زنجیره تولید هستند که آن را با وال استریت ژورنال در میان گذاشته اند. این هدف تولیدی، تقریباً دو برابر سفارش های آمازون برای تولید کیندل فایر -در مدت مشابه- است.انتظار می رود فروش آیپد مینی تا آخر ۲۰۱۲ به رقم ۵ تا ۷ میلیون برسد و این یعنی اپل هدف تولیدی خود را چنان بالا در نظر گرفته که هیچ مشکلی در سمت عرضه به وجود نیاید.

گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۱۲، زیان دوباره HTC را نشان می دهد. شرکت گوشی ساز تایوانی HTC با انتشار گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲، نگرانی های بیشتری را پیرامون آینده نا مشخص این کمپانی افزایش داده است. این گزارش نشان می دهد درآمد کلی HTC در بازه زمانی اعلام شده ۲.۴ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با درآمد ۳ میلیاردی در سه ماهه دوم امسال، کاهش زیادی را شاهد بوده است.این در حالی است که درآمد خالص این شرکت در سه ماهه اخیر ۱۳۷ میلیون دلار بوده است که حدود ۵۰ درصد کم تر از درآمد خالص آن در سه ماهه دوم این شرکت است. البته در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، این زیان تا ۷۹ درصد نیز افزایش پیدا می کند.

نوکیا قصد دارد تا به طور مستقیم به فروش و توسعه گوشی های لومیا در ایالات متحده بپردازد. نوکیا که قبلا سابقه فروش مستقیم محصولات خود را در اروپا داشته، این بار برای موسم تعطیلات پایان سال میلادی در ایالات متحده برنامه ریزی های کلانی را ترتیب داده است. این کمپانی بزرگ فنلاندی که حساب ویژه ای روی گوشی های ویندوز فون لومیای خود باز کرده، قصد دارد تا به طور مستقل و به شکل مستقیم گوشی های جدید ویندوز فون ۸ خود را در مراکز خرید سرتاسر آمریکا به فروش برساند.

اینستاگرام دومین سال فعالیتش را با ۱۰۰ میلیون کاربر جشن گرفت. دو سال پیش بود که اپلیکیشن ساده اینستاگرام با ورودش به دنیای برنامه های آیفون توانست رفته رفته کاربران زیادی را به سوی خود جذب کند. این مجموعه موفق شد در مدت کوتاهی فیسبوک را به خریدش ترغیب نماید تا نهایتا با قیمت ۳۰۰ میلیون دلار، بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان با بیش از ۱ میلیارد کاربر را صاحب بزرگ ترین شبکه اشتراک گذاری تصویر مبتنی بر موبایل نماید.اینستاگرام در حالی ۲ سالگی خود را جشن می گیرد که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر ثبت نام شده و بیش از ۵ میلیارد تصویر ارسال شده دارد. بر اساس گزارشات اعلام شده، این سرویس هر ماه حدود ۱۰ میلیون کاربر جدید می گیرد که از هر دو پلتفرم اندروید و iOS هستند.

قتل نرم افزار Webtop و ابزار جانبی Lapdock به دست موتورولا. موتورولا تایید کرد که توسعه وب تاپ و ابزار جانبی لپ داک را متوقف کرده است. Webtop اپلیکیشنی است که به اسمارت فون ها اجازه می داد از طریق ابزار جانبی Lapdock، قدرت سخت افزاری لازم برای راه اندازی لپ تاپ ها را تامین کنند. موتورولا رک و بی پرده اعلام کرده که دلیل این تصمیم، حرکت کند مصرف کنندگان به سوی سازگاری با چنین تکنولوژی بوده است. 

معرفی دو گوشی دست ساز، ساخته شده از کریستال یاقوت کبود . شرکت ایتالیایی ورتو دو گوشی Constellation Blue و Constellation Quest Blue را با صفحه نمایش لمسی و صفحه کلید معرفی کرده است.هر دو این گوشی ها با دست ساخته شده اند و از موادی مثل فیبر کربن آبی و کریستال یاقوت کبود در ساخت آنها به کار برده شده است.این گوشی از صفحه نمایش ۵/۳ اینچی لمسی HD AMOLED بهره می برد که از یاقوت کبود تشکیل شده است.انتظار می رود این گوشی ها با قیمت بالایی در اختیار مشتریان قرار گیرند.

اولین ماموریت تامین تجهیزات و مواد مورد نیاز ایستگاه فضایی SpaceX به خوبی در حال انجام است. دقایقی پیش موشک Falcon 9 شرکت SpaceX به همراه یک سفینه حامل تجهیزات مربوطه از زمین به سمت مدار مورد نظرشان پرتاب شدند. این اولین ماموریت تجاری تامین تجهیزات و مواد مورد نیاز این شرکت برای ایستگاه فضایی بین‎المللی است. این پرتاب موشک در ساعت ۴:۰۴ دقیقه صبح به وقت ایران، در ایستگاه هوانوردی Cape Canaveral ایالت فلوریدای آمریکا انجام شده است.ماموریت موشک Falcon 9 یکی از ۱۲ ماموریت برنامه ریزی شده برای ارسال تجهیزات و مواد مورد نیاز ایستگاه فضایی است.

عرضه «پرندگان خشمگینِ جنگ ستارگان» ویژه اندروید و iOS از ۱۸ آبان ماه. قرار است با اجازه جرج لوکاس افسانه ای (کارگردان سری فیلم های جنگ ستارگان)، Angry Birds Star Wars از تاریخ ۸ نوامبر (۱۸ آبان) به بازار عرضه گردد. این بازی به طور همزمان برای ابزارهای اندرویدی و iOS منتشر شده و همچنین مجموعه ای از بازی های تخته ای ، اسباب بازی ها و لباس های ویژه آن عرضه خواهند شد. قرار است پرنده قرمز نقش لوک اسکای واکر را بازی خواهد کرد و البته هر یک از پرندگان هم نقش هایی مرتبط با سری جنگ ستارگان را برعهده خواهند داشت. همچنین قرار است خوک های بد داستان هم نقش امپراطوری شیطانی را بازی کنند. 

نمایشگر ۲۷ اینچی AOC i2757fh سبزتر از همیشه. این مانیتور به علت برخورداری از لبه های بسیار باریک در حد دو میلی متر “بدون لبه” خوانده می شود و ظاهری بسیار براق دارد. i2757fh که از سری مانیتورهای سبز موسوم به دوست دار محیط زیست است، از موادی ساخته شده که فاقد ارسنیک و جیوه می باشند و لذا آلودگی های رایج در سایر پنل های موجود در بازار را ندارند و به همین دلیل بهترین انتخاب برای افرادی به شمار می روند که به مسائل زیست محیطی علاقمندند.این نمایشگر Full HD رزولوشنی برابر ۱۹۲۰ x 1080 داشته و از حدود ۱۶.۷ میلیون رنگ را پشتیبانی می کند.

معرفی کیبورد حرفه ای مایکروسافت برای ویندوز ۸ .با انتشار دو تا از تجهیزات جدید ویندوز ۸ به نام های Microsoft Wedge Mobile Keyboard , Microsoft Wedge Touch Mouse ماکروسافت یک مدل دیگر را نیز به بازار وارد کرد.این صفحه کلید که مدل Full-size می باشد به همراه نشانگرهای جدید ویندوز ۸ بعلاوه یک کلید اضافه بر spacebar ارا ئه شده است. این کلید مضاعف در کنار Spacebar نقش Backspace را برای شما بازی می کند.از لحاظ سخت افزاری این کیبورد wireless می باشد. این به این معناست که شما از یک گیرنده Wi-Fi و باطری برای تبادل ارتباط میان کیبورد و کامپیوتر استفاده می کند. 

 

برچسب ها:

بدون برچسب

دیدگاه ها ۲

  1. Moein3000

    ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ۸:۴۲ ب٫ظ

    دوستان مانیتوری با قطر ۲ میلیمتر که تازه اونم ساخت ای او سی تو عصر حاضر با عقل جور در میاد ؟

    • hamed.ghafari

      ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ۹:۳۷ ب٫ظ

      دوست عزیز
      لطفا خبر رو دقیق مطالعه بفرمایید . جایی گفته نشده قطر مانیتور دو میلیمتر است .متن خبر گفته لبه کناری مانیتور که همون قاب دور هست و دو میلیمتر هست که با کنایه گفته شده این مانیتور بدون لبه است یعنی بدون قاب.

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights