اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۱۹

اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۱۹

 

با سلام و درود 
خلاصه ای از اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته رو حضورتون تقدیم میکنم.این مطلب به صورت روزانه منتشر می شود.

یک سال از مرگ استیو جابز؛ رهبر اسطوره ای اپل گذشت. امروز دقیقا یک سال از مرگ استیو جابز مدیرعامل و بنیانگذار فقید شرکت اپل می گذرد. بله! یکسال گذشت! استیو جابز سال گذشته و در پنجم اکتبر پس از سال ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان درگذشت. در این خصوص شرکت اپل همچون سال گذشته صفحه اول خود را تغییر داده و فیلمی را به مناسبت گرامیداشت یاداسطوره جدیت و پشتکار اپل تغییر داده است.در این خصوص تیم کوک مدیرعامل حال حاضر اپل نیز در پیامی در وب سایت این شرکت با یادآوری لحظات تلخ سال گذشته و تاکید بر اندوهناک و سخت بودن آن لحظات بر هر کسی در شرکت اپل آورده است: ارزش شرکت اپل نشات گرفته از استیو است و روح او همواره پایه و اساس و شالوده اپل خواهد بود.

وب کم WiFi لاجیتک با قیمت ۱۸۰ دلار به زودی راهی بازار خواهد شد. این وب کم برای کامپیوترهای مک عرضه خواهد شد تا جایگزین مناسبی برای دوربین جلوی نه چندان قوی این دستگاه ها شود.این دستگاه از طریق اتصال WiFi با Mac شما ارتباط برقرار می کند و مجهز به یک باتری قابل شارژ می باشد. همچنین به نظر می رسد که یک نمایشگر وضعیت زیبا نیز در بالای آن تعبیه شده است.وب کم لاجیتک کیفیت ویدئویی بالاتر (شاید ۱۰۸۰p)، و انعطاف پذیری بیشتری برای پخش و ذخیره اطلاعات در فضای ابری دارد.قیمت نهایی آن در هنگام عرضه احتمالا ۱۸۰ دلار خواهد بود.

HTC،سامسونگ،سونی و ال جی در برنامه نکسوس قرار دارند. تاکنون تقریبا ساخت یک دستگاه نکسوس توسط شرکت ال جی حتمی به نظر می رسد، اما شرکت هایی مانند سامسونگ، موتورولا، اچ تی سی و سونی هم احتمالا این دستگاه را تولید خواهند کرد.دیروز Digitimes به نقل از بعضی منابع خود ادعا کرد که شرکت های Samsung, Sony, LG و HTC همگی بعنوان شرکایی قدرتمند در برنامه نکسوس حضور خواهند داشت.Digitimes همچنین ادعا می کند که گوگل به شرکت ها اجازه داده است تا مشخصات سخت افزاری مورد نظر خود را براساس آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید انتخاب نمایند. ضمنا CNET گزارش می دهد که معاون ارشد شرکت موتورولا نیز اعلام کرده که آنها قطعا یکی از تولیدکنندگان نسل بعدی اسمارت فون های نکسوس خواهند بود، دستگاهی با نام RAZR Nexus، که به ادعای آنها معرفی خواهد شد.

تبلت ویندوزی VivoTab RT اسوس رسما معرفی شد. امروز شبکه مخابراتی AT&T اعلام کرده که علاوه بر تبلت ۱۱.۶ اینچی ATIV Smart PC سامسونگ، تبلت جدید VivoTab RT اسوس را نیز عرضه خواهد کرد. تبلت ویندوز RT اسوس با نام VivoTab RT دارای پردازنده ۴ هسته ای Tegra 3 TE، صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچ چندلمسی از نوع Super IPS و فناوری TruVivid اسوس است. این فناوری باعث ارتقاء کیفیت تصویر و نمایش تصاویر زنده و جذاب می شود. VivoTab RT همچنین مجهز به حافظه ذخیره سازی داخلی با ظرفیت ۳۲ گیگابایت است و به همراه آن یک داک کی برد مجزا برای افزایش بهره وری ارائه می شود.جنس بدنه تبلت خوش ساخت VivoTab RT از فلز است و ظاهر زیبا و دوست داشتنی دارد.

دوربین عکاسی سامسونگ Galaxy به زودی روانه بازار می شود. کمپانی AT&T اخیراً اعلام کرده است آنها نخستین شرکتی خواهند بود که دوربین عکاسی ۱۶ مگاپیکسلی، مجهز به سیستم عامل لمسی اندروید ۴٫۱، کمپانی سامسونگ را روانه بازار خواهند کرد.از جمله مهمترین مشخصات فنی Samsung GALAXY Camera می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– مجهز به لنز با فاصله کانونی ۲۳ میلیمتر، دیافراگم f2.8 با بزرگنمایی اپتیکال ۲۱ برابر
– صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی لمسی با کیفیت ۳۰۸Pixels از نوع HD Super Clear
– مجهز به ورودی و خروجی های HDMI/USB/TV/Pic Bridge
– حافظه داخلی ۸ گیگابایت و قابلیت ارتقاء با استفاده از microSD
– مجهز به سیستم عامل (Android 4.1 (Jelly Bean
– مجهز به پردازنده ی چهار هسته ای ۱٫۴ گیگاهرتزی (Quad-Core 1.4 GHz Cortex-A9)
– موجود در دو نسخه با توانایی اتصال به شبکه از طریق شبکه ی ۳G یا ۴G علاوه به Wi-Fi
– باطری یون لیتیوم استاندارد (۱۶۵۰ میلی آمپر)

عرضه اولین نسخه سیستم عامل موبایل Jolla در ماه آینده توسط MeeGo. استارت آپ موبایل فنلاندی (Jolla) اعلام کرده که سیستم عامل جدید خود بر پایه MeeGo را (که فعلا با نام رمز Sailfish شناخته می شود) از ماه آینده میلادی وارد بازار خواهد کرد. آنها می خواهند محصول جدید خود را در کنفرانس استارت آپ Slush معرفی کنند. این کنفرانس در ۲۱ و ۲۲ نوامبر (اول و دوم آذرماه) در هلسینکی فنلاند برگزار خواهد شد. این استارت آپ می گوید که Jolla SKD و اکوسیستم اپلیکیشن سیستم عامل جدید خود را به زودی در اختیار برنامه نویسان و توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل خواهد گذارد و اطلاعات درباره تلفن همراه مجهز به این سیستم عامل را به همراه مشخصات فنی و زمان ارائه به بازار، قبل از کریسمس منتشر خواهد کرد. 

محققان الگوریتمی طراحی کردند که سرعت شارژ باتری لیتیومی را ۲ برابر می کند. این یک اختراع بزرگ برای صنعت گجت و خودروهای الکتریکی به شمار می رود.این الگوریتم باعث می شود که سلول های باتری بهینه تر کار کنند و همچنین هزینه تولید این باتری ها نیز نزدیک به ۲۵ درصد کاهش یابد.برخلاف گذشته که رفتار باتری و سلامت آن از طریق روش سنتی اندازه گیری جریان و ولتاژ انجام شود، مدل ریاضی این تیم تحقیقاتی موقعیت دقیق یون های لیتیوم را در سلول ها تشخیص می دهد تا اطلاعات دقیق تری بدست آید.با استفاده از این اطلاعات این تیم توانسته در هر لحظه عمر باقی مانده باتری را بصورت دقیق تخمین زده و میزان عملکرد شارژ را کنترل کند.

ژاپنی ها به دنبال نامرئی کردن صندلی عقب خودرو در هنگام دنده عقب رفتن هستند. تصور کنید در حال پارک دوبل در یکجا هستید و با استفاده از این طرح بتوانید دقیقا فضای باقیمانده پشت خودرو و زاویه آن را ببینید. این واقعا یک رویاست که تاکنون دوربین های دنده عقب و تصاویری که بر روی آینه و حتی نمایشگرهای روی داشبورد نمایش داده اند، نتوانسته اند برآورده کنند و حالا این فناوری وعده تحقق آن را با نمایش هر انچه که در پشت خودرو دیده می شود ان هم در تمام زوایا در قالب یک نمایشگر بزرگ می دهد طوری که در این حالت احساس می کنید در یک خودرو نصفه و نیمه نشسته اید و نیمه انتهایی خودرو شما را باد برده است!

ارزش واقعی سهام ۲- دلار.اچ پی در حال غرق شدن است.. یک تحلیلگر وال استریت بعد از بررسی گزارش مالی اچ پی می گوید که سهام این شرکت در حال حاضر از نظر فنی منفی ۲ دلار ارزش دارد! او می گوید برگه تراز مالی اچ پی بسیار افتضاح است. ما آن را محاسبه کردیم و نمی توانستیم چیزی که دیدیم را باور کنیم. سهام اچ پی در حال حاضر ۱۶ دلار قیمت خورده. اما در واقع ارزش آن منفی ۲ دلار است. در کنار مشکل تراز مالی، این شرکت در بازار هم مشکلات اساسی دارد. فروش کامپیوتر های شخصی شدیدا تحت حمله موبایل ها و تبلت ها است و به نظر میرسد کامپیوترهای ویندوز ۸ هم فروش بالایی نداشته باشند. در کنار آن صنعت پرینترها هم در حال مرگ است. چرا که کاربران در حال جایگزینی کاغذ با نمایشگرهای الکترونیک هستند. 

سامسونگ در انتظار رکوردی دیگر است. ۷.۳ میلیارد دلار سود خالص در سه ماهه سوم سال جاری. سامسونگ گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۱۲ را منتشر نموده و به نظر می رسد رکورد جدیدی در سوددهی این کمپانی ثبت شده است. این کمپانی کره ای ۷.۳ میلیارد دلار سود خالص داشته و بنا به گزارش رویترز این مقدار تقریبا دو برابر سود سامسونگ در سه ماهه سوم ۲۰۱۱ است. بیشترین عامل سوددهی این غول دنیای تکنولوژی، گوشی های هوشمند سری گلکسی و تلویزیون های پیشرفته آن هستند. 

 

برچسب ها:

بدون برچسب

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights