اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۱۳

اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۱۳

 

 


  1. با سلام و درود 
    خلاصه ای از اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته رو حضورتون تقدیم میکنم.این مطلب به صورت روزانه منتشر می شود.

    قیمت اسمارت فون سامسونگ ATIV S مشخص شد. یک وبسایت بلژیکی قیمت نسخه SIM free اسمارت فون ATIV S سامسونگ را ۵۴۹ یورو یا حدود ۷۱۰ دلار اعلام نموده است.از نظر قیمت به نظر می رسد که این اسمارت فون ویندوزی سامسونگ در بین HTC 8X و Lumia 920 قرار میگیرد. توجه داشته باشید که این قیمت هنوز رسما توسط شرکت سامسونگ تایید نشده، اما به نظر می رسد که این قیمت در برابر قیمت رقبا عادلانه باشد.

    +One X پرچمدار اندرویدی جدید اچ تی سی در راه است. این کمپانی تایوانی، گویا در حال آماده سازی یک نسخه بهبود یافته از پرچم دار تلفن های خود است. وان ایکس پلاس که هم اکنون تصاویر واضح آن به دست آمده، دارا این مشخصات کلی خواهد بود: – پردازنده ۴ هسته ای تگرا +۳ با فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز – ۱ گیگابایت رم – دوربین ۸ مگاپیکسلی – حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت – تکنولوژی صدای Beats – اندروید ۴.۱ – باتری ۱۸۰۰ میلی آمپری. گفته می شود که وان ایکس پلاس، ۱۱ مهر معرفی خواهد شد.

    تصویر و مشخصات گلکسی موزیک سامسونگ انتشار یافت.این گوشی که در دو مدل، تک سیمکارت و دو سیم کارت، عرضه خواهد شد دارای مشخصات زیر است :- ابعاد: ۱۱۰ در ۵۹ در ۱۲.۲۵ میلیمتر – وزن: ۱۰۷ گرم – پردازنده کورتکس A9 با فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز – نمایشگر ۳ اینچی با کیفیت QVGA – حافظه داخلی ۴ گیگابایت به همراه کارت حافظه جانبی ۴ گیابایت – امکان افزودن حافظه جانبی تا ۳۲ گیگابایت از نوع microSD – دوربین ۳ مگاپیکسلی – باتری ۱۳۰۰ میلی آمپری – سیستم عامل اندروید ۴ با امکان آپدیت به ۴.۱ .مهمترین ویژگی این تلفن ، دو بلندگوی قدرتمندی است که در جلوی آن قرار دارند. گلکسی موزیک قرار است با تکنولوژی های صوتی SoundAlive و SRS کیفیت صدای فوق العاده ای را رقم بزند.

    سونی ۱۱ درصد از سهام الیمپوس را از آن خود کرد این شرکت ۱۱ درصد از سهام شرکت الیمپوس با قیمت ۶۴۴ میلیون دلار با هدف پیشرفت در تصویربرداری پزشکی و لنز دوربین ها را خریداری نمود.این مشارکت همچنین با هدف توسعه الیمپوس و تسلط آن بر بازار آندوسکوپ های پزشکی و همچنین توسعه تکنولوژی مربوط به دوربین ها در هر دو شرکت انجام شده است.شرکت الیمپوس در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از بازار جهانی آندوسکوپ های پزشکی را در اختیار دارد. 

    ال جی هم از سامسونگ شکایت کرد. ال جی مدعی است، سامسونگ در ساخت محصولاتش امتیازات این شرکت را نقض کرده است.همچنین اعلام کرده که سامسونگ در ساخت صفحه نمایش های سری گوشی/ ها و تبلت های گلکسی به فناوری OLED ال جی تجاوز کرده است.بر اساس این گزارش، گوشی های Galaxy S III ، Galaxy Note و تبلت Galaxy Tab 7.7دستگاه هایی است که شامل شکایت نامه ال جی از سامسونگ می شود.سامسونگ هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

    ارائه نسخه ۴ اندروید، برای گوشی های مدل Xperia go، Xperia U و Xperia sola از سوی سونی. این بروزرسانی علاوه بر تمام ویژگی های اندروید جدیدتر، چند ویژگی خاص دیگر نیز به این گوشی ها می افزاید. از این موارد می توان به تجربه جدیدی در کار با موزیک ها، تصاویر و ویدئوها، بهبود صفحه قفل، قابلیت تغییر سایز ویجت ها و افزودن یک دکمه چندوظیفه ای (Multitasking) اشاره کرد.همچنین ویژگی Floating Touch گوشی Xperia sola (که به کمک آن می توان بدون لمس صفحه و با فاصله ای اندک از نمایشگر با حرکت انگشت، گوشی را کنترل نمود) در نسخه جدید بهبود یافته و ویژگی جدیدی که سونی آن را حالت دستکش (Glove Mode) می نامد کار با این فناوری را روان تر کرده است.

    از پد های رنگ روشن استفاده کنید تا عمر باتری موس بی سیمتان افزایش یابد. وب سایت لاجیتک در مقاله ای به این نکته اشاره کرده که استفاده از موس پد های تیره رنگ، خشن و ضخیم باعث میشود که سنسور موس بیشتر از حد معمول و به سختی کار کند. از آنجا که این سنسور مهم ترین نقش را در موس بازی می کند، می توانید با استفاده از موس پد هایی به رنگ روشن، کارایی آن را بیشتر کرده و در عمر باتری خود افزایش چشمگیری ایجاد کنید.

    ممکن است مایکروسافت به دلیل نقض قوانین اتحادیه اروپا ۷.۴ میلیارد دلار جریمه شود. مایکروسافت همچنان در حال نادیده گرفتن دستور اتحادیه اروپا در مورد ارائه حق انتخاب به کاربران در مورد برگزیدن مرورگر دلخواه است و در نتیجه، می تواند با جریمه سنگین ۷.۴ میلیارد دلاری مواجه شود چرا که قانون گذاران اروپایی ممکن است بخواهند این مورد را به درس عبرتی برای سایر کمپانی های بزرگ تبدیل کنند.

    پرینتر سه بعدی جدید میکربات با دقت چاپ ۲ برابر مدل قبلی و با نام Replicator 2 معرفی شد. این پرینتر سه بعدی جدید که با قیمت ۲۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد، صفحه چاپ بزرگتری نسبت به مدل قبلی دارد و می تواند اشیا را ۳۷ درصد بزرگتر از پرینتر سه بعدی Replicator چاپ کند. اما اندازه خود دستگاه با مدل قبلی تفاوت چندانی نکرده است. این چاپگر سه بعدی جدید می تواند اشیاء مختلف را تا ابعاد ۲۹ در ۱۵ در ۱۵ سانتی متر چاپ نماید (حجمی بیش از ۶۰۰۰ سانتی متر مکعب). دقت چاپ این پرینتر جدید هم ۱۰۰ میکرون اعلام شده است.این ماشین چاپ سه بعدی به طور اختصاصی تنها با ماده اولیه MakerBot PLA کار می کند که نوعی پلاستیک جدید بر پایه ذرت است.

    Qualcomm دو چیپ ست جدید برای گوشی های ارزان قیمت معرفی کرد. دو پردازنده جدید، از سری Snapdragon S4 به نام های MSM8225Q و MSM8625Q مجهز به چهار هسته پردازشی Cortex A5 هستند.Cortex A5 جزو هسته های پردازشی با کمترین میزان کارایی در گروه پردازنده های سری ARMv7 هستند که فاقد حافظه نهان سطح دو بوده و فرکانس آنها بین یک تا ۱٫۲ گیگاهرتز متغیر است. در کنار این هسته های پردازشی نیز هسته گرافیکی Adreno 203 قرار دارد.این چیپ ست ها میتوانند از دقت تصویر HD، دوربین هشت مگاپیکسلی، GPS، پورت USB 2.0 قابلیت های دیگر پشتیبانی کنند. همچنین انواع شبکه های مخابراتی از GSM گرفته تا HSDPA نیز پشتیبانی شده اند. این محصولات برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ آماده ورود به بازار خواهند بود.

    چند تصویر رسمی از تلفن های جدید بلک بری به بیرون درز پیدا کرد. دیشب و به طور اشتباهی، ویدیویی (توسط تدوینگر آن) به بیرون درز کرد که به نظر می رسد یکی از ویدیوهای داخلی کمپانی RIM برای معرفی رسمی تلفن های جدیدش، یعنی سری L و سری N باشد. سری L تمام-لمسی است و قبلاً هم تصاویری از آن را به نظر شما رسانده بودیم. اما سری N همان طراحی آشنای تلفن های قبلی ریم را دارد که حالا با سیستم عامل بلکبری ۱۰ به روز شده. 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights