شرکت اپل در سود آوری همچنان پیشتاز است

شرکت سامسونگ در سه ماهه اخیر ۵۰ میلیون گوشی هوشمند را برای تحویل به فروشگاههای خود حمل نموده است و این یعنی دو برابر کل گوشیهایی که اپل در همین مدت به فروش رسانده است ، ولی آیا سامسونگ به همان میزان از در آمد بالاتری نسبت به اپل برخوردار بوده است ؟ پاسخ : خیر. 
جالب است بدانیم که شرکت اپل در سه ماهه دوم سال جاری تنها سهمی معادل ۶ درصد از تعداد کل اسمارت فون ها و تبلت های بازار را در اختیار داشته است اما با وجود این ، این شرکت ۴۳ درصد از درآمد کل این بازار را به خود اختصاص داده است.
این مقدار درآمد نیز سود خالص فوق*العاده ۷۷ درصدی را به همراه آورده و این در حالی است که شرکت اپل در سه ماهه جاری نسبت به دیگر فواصل سال — بخصوص در فروش آیفون – رکود تازه ایی را تجربه می کند. بنابراین با وجود موفقیت قابل توجه شرکت سامسونگ در فروش بیشتر گوشیهای هوشمند و در دست داشتن سهم بزرگتری از این بازار، همچنان از نظر سودآوری با شرکت رقیب خود فاصله نسبتاً زیادی دارد ، و قطعا آنچه که برای سهامداران شرکتها حایز اهمیت است سود نهایی حاصل از فعالیت شرکت میباشد نه میزان فروش آن .

 

آقای مک کورت ، یکی از تحلیلگران نیز در این خصوص معتقد است:
« سود بالا حاصل نوآوری است ، این نوآوری است سود سرشار را به دنبال می آورد … ما تا زمانیکه که سامسونگ سود کمتری نسبت به اپل به دست می آورد از اینکه چه کسی فروش بیشتری دارد نگران نیستیم همانطور که شرکتهای دل و اچ پی سهم بیشتری نسبت به اپل در فروش لپ تاپ دارند ، ولی آیا این مساله ی مهمی است؟» قطعا پاسخ شرکت اپل به این سوال منفی است.

منبع : all things D

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights