اپل در حال خرید The Fancy

به نظر می رسد اپل در حال رایزنی برای تصاحب سایت تجارت اجتماعی، The Fancy است. به گزارش AppleInsider، این اقدام اپل قدم موثری در جهت تولد “تجارت الکترونیک عمومی” در میان غول های فن آوری است.

سال هاست که اپل پیشتاز تجارت الکترونیک به حساب می آید. این شرکت در سال ۱۹۹۷ اپل استور آنلاین را افتتاح کرد و پس از آن iTunes و App Storeهای iOS و Mac عرضه شدند. اما هنوز اپل وارد عرضه تجارت الکترونیک عمومی نشده است. اگر این شایعه (خرید The Fancy) درست باشد، اپل می تواند از اکانت های iTunes فعال که به کارت های اعتباری متصلند، به عنوان یک اهرم استفاده کند. ۴۰۰ میلیون اکانت iTunes با این ویژگی وجود دارند.
اپلیکشن PassBook که قرار است همراه با iOS 6 عرضه شود، می تواند پلی بین iTunes و تجارت الکترونیک عمومی باشد. در حال حاضر این نرم افزار اجازه خرید با Credit Card را نمیدهد. البته با خرید Fancy کاربران قادر خواهند بود مستقیما از طریق iDevice خرید الکترونیکی داشته باشند. البته هنوز همه چیز در حد شایعه است.
حمایت بیان گذاران ف.ی.س.ب.و.ک و T.w.i.t.t.e.r از Fancy، باعث شهرت این مجموعه شده. Mark ZuckerBerg و Kanye West در این سایت حساب کاربری ایجاد کردند و Kanye West در ت.و.ی.ی.ت.ر خود، عکسی پست کرده که نشان می دهد او از مقر The Fancy در New York بازدید کرده است.

شایعاتی نیز مبنی بر عضویت Tim Cook در این شبکه ی در حال رشد وجود دارد. و احتمالا تیم کوک و Jim Einhorn در کنفرانس Allen&Co امسال، با یکدیگر ملاقات نیز داشته اند. در طی این کنفرانس که غول های صنایع سرگرمی، تکنولوژی و مدیا را دور هم جمع می کند، تیم کوک چندین جلسه برگزار نموده است. به نظر می رسد این جلسات برای شراکت در زمینه رسانه دیجیتال برای Apple TV و پروژه های سری دیگر برگزار شده اند.
با وجود این که The Fancy به اندازه ی رقیب خود Pinterest بزرگ و توسعه یافته نیست، اما با وضعیت موجود، فاصله زیادی تا تبدیل شدن به یکی از قطب های معاملات الکترونیکی دارد. در حال حاضر The Fancy 10 درصد هر خرید را برای خود برمی دارد. کل سرمایه این شرکت در سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار گزارش شده که برای تهیه ۱۰ میلیون دلار آن با مشکل مواجه شده بود. ۶ میلیون دلار هم از سال ۲۰۱۰ به این مبلغ افزوده می شود.
البته اپل در زمینه خرید استراتژیک شرکت های کوچکتر و توسعه دادن آنها، خبره است. از نمونه های این خریدها می توان به خرید موتور جستجوی Chomp و شرکت سازنده فلش مموری، Anobit اشاره کرد. منشی هوشمند، سیری، که به عنوان ویژگی منحصر به فرد آیفون ۴S از آن یاد می شود، محصول مستقیم یکی از خریدهای اپل است. اخیرا هم اپل شرکت AuthenTec را خرید. این شرکت در زمینه امنیت بیومتریک و تکنولوژی شناسایی اثر انگشت فعال است.
 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights