گزارش اقتصادی شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی در سه ماهه دوم ۲۰۱۲

گزارش اقتصادی شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی در سه ماهه دوم ۲۰۱۲

در پایان هر سه ماهه میلادی شرکت های بزرگ بصورت عمومی گزارش اقتصادی خود را منتشر می کنند. این گزارش ها معمولا شامل میزان عددی فروش قطعات سخت افزاری یا نرم افزاری و میزان درآمد و سود خالص یا ضرر می باشد. در خبر پیش رو گزارش اقتصادی شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی منتشر می شود و در پایان روز ۲۴ جولای که اپل گزارش اقتصادی خود را منتشر می کند٬ با اپل مقایسه می شوند . 

 

 

 

 

 

  • مایکروسافت

در گزارشی که شرکت مایکروسافت منتشر کرده است٬ نشان می دهد این شرکت بعد از ۲۵ سال سود دهی کامل در این سه ماهه دچار یک ضرر ۵۰۰ میلیون دلاری شده است. در آمد این کمپانی بزرگ تنها با چهار درصد افزایش در این سه ماهه ۱۸.۷ میلیارد دلار بوده است اما با وجود یک ضرر ۵۰۰ میلیون دلاری٬ همچنان مایکروسافت امیدوار است که با ارائه ویندوز ۸ برای دسکتاپ ها و اسمارت فون ها این ضرر دهی را متوقف کند. 

 

  • Google

گوگل در گزارش خود اعلام کرد که درآمد این شرکت در سه ماهه دوم ۲۰۱۲ در حدود ۱۲.۲۱ بیلیون دلار بوده است و سود خالص این درآمد ۲.۷۹ بیلیون دلار است . در آمد گوگل به نسبت سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است. از این میزان درآمد حدود ۱۰.۹۶ بیلیون دلار از تبلیغات و درآمد های ناشی از اینترنت بدست آمده است و بطور دقیق تر می توان گفت که از این ۱۰.۹۶ بیلیون دلار٬ حدود ۷.۵۴ بیلیون دلار یا ۶۹ درصد درآمد کل گوگل از سایت هایی که بطور مستقیم در اختیار گوگل است بدست آمده است.
موتورلا که به تازگی به زیر نظر مدیریت گوگل درآمده درآمد ۱.۲۵ میلیون دلار داشته است. 
گوگل برای خرید این شرکت ۱۲ بیلیون دلار را خرج کرده است!

 

 

  • NOKIA

نوکیا بخاطر حرکتی که در تولید گوشی های هوشمند ویندوز فون انجام داد از دید تمامی آنالیزور ها مورد تقدیر قرار گرفت اما این شرکت در نهایت نتوانست روند ضرر دهی خود را عوض کند و در آخرین گزارشی که این شرکت در قالب یک فایل PDF منتشر کرد نشان می دهد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ این شرکت یک میلیارد دلار ضرر کرده است . این شرکت در مقابل فروش میلیونی آیفون و گوشی های آندروید در ایالات متحده٬ تنها توانست در طول سه ماه ۶۰۰ هزار گوشی مبنی بر ویندوز فون را به مشتریان عرضه کند. در آمد این شرکت ۹.۱۳ بیلیون دلار در این سه ماهه بوده است . استفان لوپ رئیس شرکت نوکیا سه ماهه دوم ۲۰۱۲ را یک سه ماهه سخت برای این شرکت می داند.
پیش بینی می شود با عدم ساپورت گوشی های فعلی لومیا نوکیا از ویندوز فون ۸ ٬ سه ماهه آینده برای این شرکت فنلاندی بسیار سخت از این سه ماه می شود.

 

تاکنون نتایج بدست آمده به شکل زیر است

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights