آیا این شی عجیب٬ ساعت هوشمند سامسونگ است؟

در سال های کنونی٬ نه تلفن های هوشمند و نه دیگر تبلت ها مثل سال های گذشته جذابیتی برای کاربران ندارند٬‌در واقع باید گفت که نوآوری در تلفن های همراه به یک نقطه سکون رسیده است و شاید چند سالی نیاز باشد که انقلاب هایی در این عرصه دوباره ایجاد شود٬ تلفن های آندرویدی هر روز بزرگتر از دیروز می شوند و این جذابیت تکنولوژیکی آنان خواهد بود و آیفون اپل هر چند که از نقشه راه تلفن های آندرویدی پیروی نمی کند٬ اما آن نیز در نوآوری انقلابی به یک نقطه سکون رسیده٬ شاید باید به این موضوع اعتراف کنیم که دیگر نوآوری از این صنعت رخت بر بسته و شرکت ها بیشتر به دنبال ساخت محصولات بهتر هستند تا محصولات انتقلابی! بی شک روز های کنونی٬ روز هایی است که فناوری های پوشیدنی توجه خاص کاربران را معطوف خود کرده است. عینک هوشمند گوگل بهترین مثال برای این موضوع است که به نوعی یک سد شکن در این صنعت شناخته می شود٬ در کنار عینک هوشمند٬‌این روز ها شرکت های فناوری به ساعت های هوشمند نیز علاقه خاصی نشان می دهد٬ بیش از یک سال است که ساعتی ملقب به iWatch می شنویم که اپل بر روی آن کار می کند٬ شایعات برای نقل کرده اند که تاکنون ۱۰۰ طراح در اپل زیر نظر جاودگر جاناتان ایو٬ بر روی طراحی ساعت هوشمند اپل کار می کنند٬ و البته این شرکت به ۱۰۰ طراح قناعت کرده و مدتی پیش طراح برند معروف فرانسوی YSL را به استخدام خود در آورده است٬ و در ادامه نیز٬ خالق مچ بند نایک نیز توسط اپل استخدام شد که همگی آنان بر روی ساعتی هوشمند کار کنند. اینها خود نشان می دهد که پروژه ساعت هوشمند برای اپل چقدر مهم است٬ شرکت گوگل نیز به تازگی یک شرکت سازنده ساعت هوشمند را خریداری کرده است که از تکنولوژی آن شرکت در جهت ساعت هوشمند خود استفاده کند. اما تمام آنچه که تاکنون شنیدید پیرامون محصولاتی هستند که قرار است در چند ماه یا چند سال آینده منتشر شوند٬ اما شرکت سامسونگ برای اولین بار تصمیم گرفته که بدون استفاده از طرح های دیگران٬ خود نخستین ساعت هوشمند در بین شرکت های نامبرده عرضه کند٬ قرار است ساعت هوشمند سامسونگ در روز ۴ سپتامبر رونمایی شود٬ هر چند که سامسونگ زمان زیادی را صرف حفاظت از اطلاعات این ساعت کرد٬ اما ساعاتی پیش عکس هایی از این ساعت هوشمند منتشر کرد٬ که تممی اهالی دنیای وب٬ آرزو می کنند که عکس ها واقعی نباشد.

 

 

 

samsung-smartwatch

 

 

عکس هایی که گفته می شود متعلق به Galaxy Gear سامسونگ است یک ساعت بزرگ با صفحه مربعی را نشان می دهد. ساعت هوشمند سامسونگ برای اساس شنیده یک صفحه ۲.۵ اینچی دارد از طریق بلوتوث ۴ به دیوایس های آندرویدی متصل خواهد شد. این ساعت مجهز به وای نیز می باشد که در زمانی که به تلفن های همراه متصل نیست توانایی ارتباط به اینترنت را داشته باشد٬ داشتن دوربین ۴ مگاپیکسلی و پردازنده دو هسته ای (!‌) نیز از دیگر مشخصات این ساعت هستند٬ هرچند که مشخص نیست یک پردازنده دو هسته ای چه وظیفه ای در این ساعت به عهده دارد. 
براساس گفته ها٬ وظیفه اصلی این ساعت به بخش سلامت کاربران مربوط می شود که در هنگام ورزش و فعالیت٬ اطلاعاتی در زمینه ضربان قلب یا تعداد قدم های برداشته و … را نشان می دهد. باطری Galaxy Gear نیز ده ساعت دوام خواهد داشت. اما اگر فعلا مشخصات این ساعت را به کنار بگذاریم٬ بهتر است کمی پیرامون طراحی عجیب آن صحبت کنیم٬ به نظر نداشتن یک مرجع مناسب برای الهام گرفتن (!) از طراحی آن٬ باعث شده که سامسونگ دست به یک طراحی عجیب بزند. در عکس هایی که منتشر شده٬ ضخامت ساعت نیز کمی زیاد به نظر می رسد و طراحی عجیبش باعث می شود که درست بر روی دست نشیند که احتمالا سامسونگ آنرا به استفاده راحت تر ربط خواهد داد. 
در هر حال تا دو روز دیگر مشخص خواهد شد که این شی عجیب٬ ساعت هوشمند سامسونگ خواهد بود یا خیر

 

 

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. DASH ALI

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

    به نظرم خیلی خوبه که اپل بعد از سامسونگ ساعتش رو معرفی کنه چون سامسونگ مجبور شده واسه طراحی از خودش مایه بذاره! … معلومه دیگه چه گندی زده :))))

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights