اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

چند سوال در باره MacBook Pro ME 293

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • چند سوال در باره MacBook Pro ME 293

    سلام

    چند روزی است تصمیم گرفتم از خانواده ی VAIO خداحافظی کنم و خودم رو در دریای Apple غرق کنم. طبیعتا این مارک رو با هیچ چیز دیگری نمیشه مقایسه کرد و صد در صد به امید خدا جز مشتریان پر و پا قرص سیب خواهم شد ! در بازار کمی تحقیق کردم دیدم با توجه به اینکه مانیتور 15 اینچ به بالا و رم 6 گیگ به بالا مورد نظرم هست ، Mac Pro ME 293 گزینه ی خوبیه. البته این هم بگم که جیب بنده هم تا همین قدر کفاف میده ! وگرنه ME 294 یقینا گزینه ی بهتری بود. به هر صورت به فکر خرید این مدل افتادم اما سوالات مهمی برام پیش اومده که برخا ابتدایی اما برای تازه واردی به دنیای Apple حیاتی است. ممنون میشم پاسخ های کافی و روشن کننده بدهید. پیشاپیش متشکرم

    1- در سایت های دیگر نظر کاربران رو که میخوندم بعضی ها صحبت از آمدن سری 2014 Mac Pro در امریکا می کردند و عزیزی هم در اینجا گفته بود حداقل دو ماه طول میکشه تا وارد ایران شه. حال سوال این است که آیا برای همین مدل ME 293 هم مدل 2014 ای تولید شده و باید صبر کنم یا اینکه فقط برای مدل ME 294 به روز شده ی 2014 اش تولید شده ؟ و اگر برای ME 293 ورژن 2014 اش آمده میفرمایید تفاوت ها در چیست ؟

    2- مطلع شدم کلا ظاهرا سیب با درگاه شبکه میونه ای نداره. برای منی که کارم با شبکه هست و وجود این پورت رگ حیاتی بنده است ، نبود این پورت چقدر میتونه دردسر ساز باشه ؟ چون ظاهرا تنها راه برخورداری از پورت شبکه ( مثلا در همین مدل 293 ) گرفتن تبدیله 100 هزار تومنیه USB به LAN هست ! درسته ؟

    3- با توجه به اینکه این مدل هم مثل خیلی مدل های دیگه فقط 2 عدد USB داره آیا استفاده از USB HUB رو برای آن مناسب می دونید ؟ ( برای اتصال حداقل 4 هارد 1 TB ) و اینکه خود Apple اصلا USB HUB داره ؟

    4- تبدیل کننده ای برای تبدیل Thunderbolt به USB داریم ؟؟

    5- *** سوال فوق مهم : دوستان کسی بر روی این مدل ( ME 293 ) ویندوز XP یا 7 نصب کرده بدون هیچ مشکلی ؟

    توضیح : من به شدت نیاز دارم از هر دو ویندوز روی سیستم بهره ببرم - واسه همین میخوام بدونم نصب ویندوز روی این مدل اصلا امکان پذیر هست و درایور ها براحتی یافت میشوند و صدمه ای به دستگاه وارد نمیشه ؟

    6- بنده در تهران هستم - بهترین مرکز فروش محصولات اپل که از هر نظر جنس خوب و با قیمت منصفانه ارائه بدهد معرفی می کنید ؟ ( پک رو دستکاری نکرده باشند - جنس استوک و امثالهم بجای اصل ارائه ندند - ترجیحا رو خریدت کیف و آدامس خروس هم بده خوبه ! )

    7- نسبت به استفاده ام نیازه که سیستم شبانه روز پشت سر هم روشن باشه - برای VAIO و دیگر سیستم ها همیشه این کار توصیه میشه که باتری در بیاد و سیستم مستقیم به برق وصل باشه ( برای حفظ عمر باتری ) . حال میبینم در این مدل باتری قابل دسترسی نیست. پس برای استفاده ی شبانه روزی و مداوم ، طریقه ی استفاده ی صحیح از سیب گرانبها جهت صدمه ندیدن باتری چگونه باید باشه ؟؟!

    8- Mouse بیسیم خود Mac رو که با قیمتی حدود 300 تومان دیدم. آیا میتوان از Mouse های دیگر استفاده کرد ؟ ( دارم به این فکر می کنم یک پورت برای اتصال Mouse بیسیم به سیستم گرفته میشه ، دیگری هم برای اتصال تبدیل کننده ی USB به LAN میره. دیگه پورتی نمیمونه !!!! )

    سوال ها زیاد شد !
    مجدد متشکرم
    ویرایش توسط GreenRoad : https://i-phone.ir/forums/member/173241-greenroad در ساعت 20-08-2014, 03:12 AM

  • #2
    چند سوال در باره MacBook Pro ME 293

    سلام

    ۱- فقط در آمریکا نیست، در کل دنیا نسخه ۲۰۱۴ عرضه شده و هر دو مدل معادل ME293 و ME294 عرضه شده. اخیرا هم (۲-۳ روز گذشته) با قیمت بالا وارد ایران هم شدند، تفاوت برای مدل 293 تبدیل رم از ۸ گیگ به ۱۶ گیگ می باشد و قوی تر شدن CPU، اطلاعات بیشتر: http://www.i-phone.ir/forums/thread96658.html

    ۲- قبلا داشت، به خاطر باریکی حذف شد. و البته نیازی نیست تبدیل USB به Ethernet بگیرید. اپل تبدیل Thunderbolt to Ethernet رو داره که پورت USB شما اشغال نشه.

    ۳- بله هیچ مشکلی پیش نمیاد با hub

    ۴- بله

    ۵- ویندوز XP به صورت بوت کمپ (سیستم عامل کامل) نمیشه اما 7 میشه و مشکلی نداره، در نهایت هردو به صورت مجازی می تونن اجرا بشن و مشکلی نداره.

    ۶- می تونید به دفتر سایت مراجعه کنید: http://www.i-phone.ir/forums/thread6214.html

    ۷- مک بوک ها به صورت خودکار وقتی باتری ۱۰۰ درصد میشه از باتری استفاده نمی کنند و به صورت خودکار از برق برای روشن ماندن استفاده می کنن و صدمه ای به باتری زده نمیشه

    ۸- بله هر Mouse دیگه چه بلوتوث چه سیم بدون مشکل کار می کنن.

    ----

    منظور شما MacBook Pro بوده که عنوان را Mac Pro ذکر کرده بودید، ویرایش شد

    نظر


    • #3
      با سپاس از دو دوست عزیز Sinaonee و iAlireza بابت پاسخ های دقیق و واضحتان

      ببخشید، سوالهای زیر مطرح هست :

      1- در مورد سوال 4 ( تبدیل کننده ای برای تبدیل Thunderbolt به USB داریم ؟؟ ) سینا جان پاسخ دادند : ۴. بله٬ هم بصورت Dock و هم مجزا وجود دارد. و آقا علیرضا هم گفتند : ۴- خیر
      حال کدام پاسخ صحیح است ؟

      2- موردی که سیانا جان گقتند در مورد داک یا مجزا اصلا به چه معنی است ؟

      3- پس برای استفاده ی مداوم و چند روزه پشت سر هم این روش صحیح است که سیستم به آداپتور همیشه وصل باشد ؟؟ یعنی زمانی که سیستم باتری را فول شارژ کند عملا آن را از مدار کنار میگذارد و به طور مداوم با برقی که به آن وصل است کار می کند ؟

      4- علیرضا جان گفتند XP نمیشه اما 7 میتواند نصب شود . منظور شما نصب 7 به صورت کامل در کنار OSX هست یا اینکه 7 هم باید محازی باشه ؟؟

      5- با توجه به ورود مدل MGXA2 که ارتقا یافته ی ME293 هست ، فکر می کنید : A) قیمت آن در چه حدودی در حال حاضر است ؟ B) به نظر شما و بنا به تجربه، آیا ارزش صبر کردن و خرید مدل جدیدتر پس از گذشت چند ماه را دارد یا خیر ؟

      6- آیا پک های MacBook Pro های عرضه شده در فروشگاه ها فرقی با هم دارند ؟ یعنی مثل موبایل ها برخی از فروشنده ها مواردی رو کم می کنند و یا همه یک سری ملحقات دارند که مشخص است و قابل برداشتن نیست ؟ ( چون نمیدانم در پک هر Pro چه مواردی قرار داده شده )

      7- دفتر سایتی که معرفی کردید می تواند چه مزیتی یا مزیت هایی نسبت به دیگر فروشگاه های اپل واقع در مجتمع پ ا یتخ ت داشته باشد ؟

      با تشکر مجدد بابت پاسخ های مفیدتان

      نظر


      • #4
        ۱. بله٬ وجود دارد. منظور از داک٬ دارای چندین پورت usb و یک پورت شبکه است ولی مجزا٬ فقط دارای یک usb است.
        ۳. بله٬ اینطور است و صدمه ای نخواهد زد.
        ۴. بصورت کامل در کنار مک است و هم میتوانید مجازی نصب کنید.
        ۵. با توجه به ورود اندک٬ قیمت بالا است. چند هفته صبر کنید٬ کاهش خواهد داشت. بله ارزش دارد٬ هم cpu ارتقا داشته و ram هم دو برابر شده است.
        ۶. خیر٬ چون خود مک بوک و پاور است. نمیتوان آنها را برداشت. فضای آنها در باکس مشخص است.
        ۷. میتوانید خرید کاملا مطمئنی داشته باشید. ( قیمت منصفانه٬ جنس پلمپ و ... )

        نظر


        • #5
          با تشکر مجدد از سینا جان بابت پاسخ سریع و دقیقشان

          * ضمنا نمیدانم چرا پست قبلی شما پاک شده است !!!


          1- پس داک یعنی چیزی مانند usb hub که بر روی آن چند پورت usb هست و یک lan ؟ آیا این رو خود اپل ارائه میکنه یا شرکت های دیگه هم برای مک بوک این محصول رو دارند ؟

          2- در مورد سریه جدید که گفتید ( با سپاس بابت گفتن مدل آن جهت فراگیری بنده - mgxa2 ) ، بله بالطبع رم 16 گیگ تفاوتی است چشمگیر ، اما مساله این است که توان مالی من نهایت تا 6 میلیون هست. و با توجه به قیمت 1999 دلاری آن ، در بهترین حالت و کف قیمت ، باید چیزی در حدود 6.600 م باشد. که البته بعید میدونم فروشنده ها همچین رقمی رو اعلام کنند و عملا رقم داخل ایران باید چیزی بالای 7 م باشد. حال فکر می کنید صبر کردنه حتی 3-4 ماهه این رقم 7 م رو چقدر میتواند پایین بیاورد ؟؟

          3- وقتی سیستم خریداری میشه ، آیا نیاز اجباری به خرید ملحقات دیگر هست که بودن آن حیاتی باشد ؟ و یا همان سیستم و پاور آن کافی است ؟

          4- ممنون بابت اطمینان دادن جهت فروشگاه سایت. فقط در همین ابتدا دچار تردید از لحاظ قیمت شدم چون به عنوان مثال سایت د ی ج ی ک الا همین مدل را ( me293 ) با قیمت 5.739 م اعلام کرده ( که البته میدانیم این سایت اکثر اوقات رقم هایش از بسیاری از فروشگاه ها بیشتر است ! ) و فروشگاه سایت همین مدل را 5.810 قیمت گذاشته است. یعنی 70 هزار تومان تفاوت آن هم فقط با سایت مذکور و سابقه ای که برای آن مشهور است ! نمیدانم .... انتخاب سخت شده است

          با تشکر

          نظر


          • #6
            با توجه به حجم پست ها٬ بنده پست خود را پاک کرده تا شلوغ نشود.

            ۱. چنین لوازمی و اپل تولید نکرده و شرکت های معتبری تولید کرده ( مورد تایید اپل هستند ) و در Apple Store قرار میگیرند.
            ۲. در مورد قیمت هیچ اظهار نظری نمیتوان کرد. ولی مدل ۲۹۳ هم فوق العاده است. این برتری٬ بصورت استفاده معمول قابل مشاهده نیست.
            ۳. خیر٬ هیچ نیازی نیست. ولی چون شما از پورت شبکه میخواهید استفاده کنید٬ باید تبدیل خریداری کنید و ...
            ۴. هر فروشگاهی با توجه به قیمت خرید٬ تعداد٬ منبع و ... قیمت گذاری میکند. انتخاب فروشگاه هم کاملا به خود شما بستگی دارد.

            نظر


            • #7
              نوشته اصلی توسط greenroad نمایش پست ها
              ب
              4- ممنون بابت اطمینان دادن جهت فروشگاه سایت. فقط در همین ابتدا دچار تردید از لحاظ قیمت شدم چون به عنوان مثال سایت د ی ج ی ک الا همین مدل را ( me293 ) با قیمت 5.739 م اعلام کرده ( که البته میدانیم این سایت اکثر اوقات رقم هایش از بسیاری از فروشگاه ها بیشتر است ! ) و فروشگاه سایت همین مدل را 5.810 قیمت گذاشته است. یعنی 70 هزار تومان تفاوت آن هم فقط با سایت مذکور و سابقه ای که برای آن مشهور است ! نمیدانم .... انتخاب سخت شده است

              در زمینه اپل هیچ وقت دنبال ۵۰-۶۰ تومن ارزون تر خریدن نباشید. شما مراجعه کنید که قطعا تخفیف خواهید گرفت و پایین تر از این مبلغ خریداری می کنید، اما در مورد سایتی که می فرمایید مطمئن باشید که جنسشون پارت نامبر های غیر ll/a هست که خب پارت نامبر ll/a مربوط به آمریکا کمی گران تر از بقیه کشور ها هست .

              نظر


              • #8
                نوشته اصلی توسط iAlireza نمایش پست ها
                در زمینه اپل هیچ وقت دنبال ۵۰-۶۰ تومن ارزون تر خریدن نباشید. شما مراجعه کنید که قطعا تخفیف خواهید گرفت و پایین تر از این مبلغ خریداری می کنید، اما در مورد سایتی که می فرمایید مطمئن باشید که جنسشون پارت نامبر های غیر ll/a هست که خب پارت نامبر ll/a مربوط به آمریکا کمی گران تر از بقیه کشور ها هست .
                بله طبیعی هست که جنس مربوط به امریکا کمی گرون تر باشه ، اما من در نت جز دو سه سایت ، دیدم همه قیمت خیلی پایین تر اعلام می کنند و بعید میدونم همه ی این سایت ها تماما سیستم هاشون غیر امریکایی باشه. اما اگر می فرمایید که در صورت مراجعه شامل تخفیف مناسب میشیم که خب خیلی خوبه ... فقط آنکه من اسم رمز یا به قولی ، اینکه بگویم آشنای کی هستم رو نمیدونم ، برای گرفتن تخفیف قابل توجه

                ضمن آنکه برایم سوال پیش آمده که این شرکت ( که در سایت نام شرکت ذکر نشده و فقط بسنده شده به آدرس و تلفن ) سیستم هایش رو با قیمتی که اعلام میدارد ، گارانتی میکند و یا برای گارانتی ( که باید دانست شامل چه مواردی میشود ) مبلغی اضافه دریافت می کند ؟
                چون رقم سیستم بالاست ، این مورد می تواند خیلی مهم و کمک کننده / و یا دردسر ساز در آینده باشد.

                متشکرم

                نظر


                • #9
                  نوشته اصلی توسط Sinaonee
                  از نظر کیفیت پارت نامبر ها هیچ فرقی باهم نمیکنند.
                  تنها تفاوت در قیمت است. قطعا مک بوکی که در آمریکا و با دلار آمریکا خریداری شود مقداری بیشتر بطور مثال هنگ کنگ و با دلار هنگ کنگ خریداری شود٬ خواهد بود. بیشتر کشور ها هم قیمت خرید٬ بیشتر از آمریکا است.
                  فروشگاه آنلاینی که فرمودید٬ با توجه به تجربه خریدی که داشتم٬ میتوانید پارت نامبر خود را در سفارش عنوان کنید و برای شما طبق سفارش ارسال خواهد شد. ولی معمولا با پارت نامبر هنگ کنگ ( zp/a ) موجود دارند که هیچ تفاوتی با باقی پارت نامبر ها ندارد.
                  ممنونم سینا جان
                  پس عملا اگر جنس هنگ کنگ و امریکا با هم فرقی ندارند ، نیازی نیست پول بیشتر بدیم ! در مقابل 6 میلیونی که برای laptop پرداخت میشه ، 100 تومان زیاد به چشم نمیاد اما من در این فکر هستم که همین میزان به چشم نیامده ، میتونه برای من خریدار تبدیل بشه به یک تبدیل port و دیگر موارد.

                  من هم فکر نمی کنم شرکت اول جهان خودش رو با ایجاد تفاوت کیفیت در part number هاش، خراب کنه ، اما باز هم به قول ما ایرانی ها اسم امریکا رو جنسی بیاد ناخود آگاه رقم بالاتر میره. ولی همین که میفرمایید تفاوتی در کیفیت ها نیست و این اطمینان به من داده میشه ، خیلی کمکه.

                  البته یک چیز دیگر هم دارم فکر می کنم. اگر زمانی بخواهیم سیستم را بفروشیم ، خریدارها ممکنه به خاطر part number بودن مثلا هنگ کنگ ، رقم را خیلی پایین بیارند ؟؟
                  مرسی

                  نظر


                  • #10
                    نوشته اصلی توسط GreenRoad نمایش پست ها
                    بله طبیعی هست که جنس مربوط به امریکا کمی گرون تر باشه ، اما من در نت جز دو سه سایت ، دیدم همه قیمت خیلی پایین تر اعلام می کنند و بعید میدونم همه ی این سایت ها تماما سیستم هاشون غیر امریکایی باشه. اما اگر می فرمایید که در صورت مراجعه شامل تخفیف مناسب میشیم که خب خیلی خوبه ... فقط آنکه من اسم رمز یا به قولی ، اینکه بگویم آشنای کی هستم رو نمیدونم ، برای گرفتن تخفیف قابل توجه

                    ضمن آنکه برایم سوال پیش آمده که این شرکت ( که در سایت نام شرکت ذکر نشده و فقط بسنده شده به آدرس و تلفن ) سیستم هایش رو با قیمتی که اعلام میدارد ، گارانتی میکند و یا برای گارانتی ( که باید دانست شامل چه مواردی میشود ) مبلغی اضافه دریافت می کند ؟
                    چون رقم سیستم بالاست ، این مورد می تواند خیلی مهم و کمک کننده / و یا دردسر ساز در آینده باشد.

                    متشکرم
                    از نظر کیفیت پارت نامبر ها هیچ فرقی باهم نمیکنند.
                    تنها تفاوت در قیمت است. قطعا مک بوکی که در آمریکا و با دلار آمریکا خریداری شود مقداری بیشتر بطور مثال هنگ کنگ و با دلار هنگ کنگ خریداری شود٬ خواهد بود. بیشتر کشور ها هم قیمت خرید٬ بیشتر از آمریکا است.
                    فروشگاه آنلاینی که فرمودید٬ با توجه به تجربه خریدی که داشتم٬ میتوانید پارت نامبر خود را در سفارش عنوان کنید و برای شما طبق سفارش ارسال خواهد شد. ولی معمولا با پارت نامبر هنگ کنگ ( zp/a ) موجود دارند که هیچ تفاوتی با باقی پارت نامبر ها ندارد.

                    متاسفانه گارانتی مرتبط با محصولات اپل در ایران بدون فایده است و توصیه نمیشود با گارانتی این شرکت ها خریداری کنید٬ خدماتی داده نمیشود و قیمت نهایی هم خیلی بیشتر از این ها خواهد بود.
                    محصولات اپل دارای گارانتی یک ساله بین المللی هستند٬ در صورت دسترسی به Apple Store میتوانید از این خدمات استفاده کنید.

                    اگر تهران تشریف دارید٬ حضوری به دفتر سایت مراجعه کرده٬ کاملا راهنمایی خواهند کرد تا خریدی خوب داشته باشید.

                    نظر


                    • #11
                      نوشته اصلی توسط GreenRoad نمایش پست ها
                      ممنونم سینا جان
                      پس عملا اگر جنس هنگ کنگ و امریکا با هم فرقی ندارند ، نیازی نیست پول بیشتر بدیم ! در مقابل 6 میلیونی که برای laptop پرداخت میشه ، 100 تومان زیاد به چشم نمیاد اما من در این فکر هستم که همین میزان به چشم نیامده ، میتونه برای من خریدار تبدیل بشه به یک تبدیل port و دیگر موارد.

                      من هم فکر نمی کنم شرکت اول جهان خودش رو با ایجاد تفاوت کیفیت در part number هاش، خراب کنه ، اما باز هم به قول ما ایرانی ها اسم امریکا رو جنسی بیاد ناخود آگاه رقم بالاتر میره. ولی همین که میفرمایید تفاوتی در کیفیت ها نیست و این اطمینان به من داده میشه ، خیلی کمکه.

                      البته یک چیز دیگر هم دارم فکر می کنم. اگر زمانی بخواهیم سیستم را بفروشیم ، خریدارها ممکنه به خاطر part number بودن مثلا هنگ کنگ ، رقم را خیلی پایین بیارند ؟؟
                      مرسی
                      کاملا درست است٬ هیچ فرقی نمیکنند. با تفاوت قیمت میتوانید تبدیل شبکه خریداری کنید.
                      خیر٬ هیچ مشکلی با فروش نخواهید داشت. کاملا بحث پارت نامبر ها جا افتاده است و چنین موضوعی هم منطقی نیست.

                      نظر


                      • #12
                        نوشته اصلی توسط Sinaonee نمایش پست ها

                        متاسفانه گارانتی مرتبط با محصولات اپل در ایران بدون فایده است و توصیه نمیشود با گارانتی این شرکت ها خریداری کنید٬ خدماتی داده نمیشود و قیمت نهایی هم خیلی بیشتر از این ها خواهد بود.
                        محصولات اپل دارای گارانتی یک ساله بین المللی هستند٬ در صورت دسترسی به Apple Store میتوانید از این خدمات استفاده کنید.

                        اگر تهران تشریف دارید٬ حضوری به دفتر سایت مراجعه کرده٬ کاملا راهنمایی خواهند کرد تا خریدی خوب داشته باشید.
                        نمیدانم چی شد ، پست من که باید بعد از پاسخ شما میامد ، جابجا شد !

                        بابت این راهنمایی هم ممنون ،
                        اون مورد گارانتی یک ساله که گفتید ، یعنی لازم نیست در فروشگاه از فروشنده بخوام مثلا کد محصول یا هر چیز دیگر را در جایی ثبت کند ؟ یا خودم این کار رو کنم که ثابت شود سیستم متعلق به من است و بعدا در مراجعه ی خارج از ایران به apple store ، کارها به راحتی انجام شود ؟

                        بله من در تهران و تقریبا در نزدیکی پایتخت هستم ... حتما گفتگوی حضوری خیلی کمک هست اما پاسخ های شما و دیگر عزیزان در اینجا بسیار مفید و راه گشاست.

                        نظر


                        • #13
                          نوشته اصلی توسط GreenRoad نمایش پست ها
                          نمیدانم چی شد ، پست من که باید بعد از پاسخ شما میامد ، جابجا شد !

                          بابت این راهنمایی هم ممنون ،
                          اون مورد گارانتی یک ساله که گفتید ، یعنی لازم نیست در فروشگاه از فروشنده بخوام مثلا کد محصول یا هر چیز دیگر را در جایی ثبت کند ؟ یا خودم این کار رو کنم که ثابت شود سیستم متعلق به من است و بعدا در مراجعه ی خارج از ایران به apple store ، کارها به راحتی انجام شود ؟

                          بله من در تهران و تقریبا در نزدیکی پایتخت هستم ... حتما گفتگوی حضوری خیلی کمک هست اما پاسخ های شما و دیگر عزیزان در اینجا بسیار مفید و راه گشاست.
                          هیچ کار خاصی لازم نیست انجام بدید. بعد از اولین راه اندازی گارانتی فعال شده و برای بررسی زمان باقی مانده گارانتی٬ میتوانید به سایت اپل مراجعه کرده و سریال دستگاه و بررسی کنید.
                          و با مراجعه حضوری به اپل استور٬ خدمات به راحت ترین شکل ممکن خواهد بود.

                          نظر


                          • #14
                            نوشته اصلی توسط Sinaonee نمایش پست ها
                            هیچ کار خاصی لازم نیست انجام بدید. بعد از اولین راه اندازی گارانتی فعال شده و برای بررسی زمان باقی مانده گارانتی٬ میتوانید به سایت اپل مراجعه کرده و سریال دستگاه و بررسی کنید.
                            و با مراجعه حضوری به اپل استور٬ خدمات به راحت ترین شکل ممکن خواهد بود.
                            خب پس خیلی خوبه
                            بیخود نیست این شرکت چنین جایگاهی در دنیا دارد ، فکر همه جا را کرده است ...
                            البته بعید میدانم این دستگاه بی نظیر حتی تا 4-5 سال خرابی ای داشته باشد. تنها چیزی که نگران هستم آن هم در این مدل مخصوصا ، باتری غیر قابل تعویض آن هست. از آنجایی که شبانه روز باید سیستم روشن باشد و به طبع آن ، آداپتور هم همیشه به سیستم وصل خواهد بود ، نگرانم بر حسب تصادف ، گاهی مدار از روی باتری برداشته نشود و بشود مثل laptop های دیگه ، با کانکت بودن همزمان دو منبع ، باتری را از دست بدهیم و laptop به دوش دنبال تعمیرگاه باشیم ...
                            جز همین داستان باتری ( که البته هیچ تجربه ای هم در این موضوع ندارم ) واقعا فکر نکنم ما خریداران نگرانی دیگری بابت قطعات سیستم بتوانیم داشته باشیم

                            راستی یک موضوع دیگر

                            در فیلمی که در y ou t ube میدیدم ، زمانی unpack کردن سیستم دیدم در ابتدا os از فرد apple ID account میخواهد ! و سوال این است که :

                            1- این اکانت چه استفاده ای در laptop خواهد داشت ؟
                            2- ایا لازم است قبل از خرید چنین اکانتی داشته باشم و ساخته باشیم ؟

                            متشکرم سینا جان

                            نظر


                            • #15
                              نوشته اصلی توسط GreenRoad نمایش پست ها
                              خب پس خیلی خوبه
                              بیخود نیست این شرکت چنین جایگاهی در دنیا دارد ، فکر همه جا را کرده است ...
                              البته بعید میدانم این دستگاه بی نظیر حتی تا 4-5 سال خرابی ای داشته باشد. تنها چیزی که نگران هستم آن هم در این مدل مخصوصا ، باتری غیر قابل تعویض آن هست. از آنجایی که شبانه روز باید سیستم روشن باشد و به طبع آن ، آداپتور هم همیشه به سیستم وصل خواهد بود ، نگرانم بر حسب تصادف ، گاهی مدار از روی باتری برداشته نشود و بشود مثل laptop های دیگه ، با کانکت بودن همزمان دو منبع ، باتری را از دست بدهیم و laptop به دوش دنبال تعمیرگاه باشیم ...
                              جز همین داستان باتری ( که البته هیچ تجربه ای هم در این موضوع ندارم ) واقعا فکر نکنم ما خریداران نگرانی دیگری بابت قطعات سیستم بتوانیم داشته باشیم

                              راستی یک موضوع دیگر

                              در فیلمی که در y ou t ube میدیدم ، زمانی unpack کردن سیستم دیدم در ابتدا os از فرد apple ID account میخواهد ! و سوال این است که :

                              1- این اکانت چه استفاده ای در laptop خواهد داشت ؟
                              2- ایا لازم است قبل از خرید چنین اکانتی داشته باشم و ساخته باشیم ؟

                              متشکرم سینا جان
                              هیچ نگرانی از باتری نداشته باشید و چون از نوت بوک های باقی برند ها مهاجرت میکنید٬ کاملا نگرانی شما طبیعی است. تجرب چند ساله بنده٬ هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. باتری و پاور بسیار هوشمند هستند.

                              Apple ID شناسه مخصوص شما است٬ برای استفاده از App Store ٬ iTunes ٬ iCloud و ... باید داشته باشید.
                              نیازی نیست در موقع راه اندازی سیستم حتما وارد کنید. بعد٬ در صورت نیاز میتوانید ساخته و استفاده کنید.

                              نظر

                              صبر کنید ..
                              X