اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

آیا صفحه نمایش گوشی ما نیز از این آزمایش سربلند بیرون می‌آید؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • آیا صفحه نمایش گوشی ما نیز از این آزمایش سربلند بیرون می‌آید؟

    تکنولوژی ساخت صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر به شدت متحول شده ‌و ورود تکنولوژی با نام Gorilla Glass به این روند شتابی افزون داده است. چندین آزمایش مختلف برای اثبات مقاومت این صفحه نمایش‌ها در برابر آسیب انجام شده ‌که این آزمایش یکی از آن‌هاست.

    تکنولوژی Gorilla Glass اکنون مدت زمانی است که از سوی تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از برند‌ها اکنون این تکنولوژی را در ساخت صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند خود به کار می‌برند. به شکل خلاصه این تکنولوژی ادعا دارد که مقاومت صفحه نمایش‌ها را در برابر آسیب و صدمه‌های جدی افزایش داده است.

    نشریه «بیزینس اینسایدر» در همین رابطه در مطلبی، آزمایشی را منتشر کرده ‌که البته شبکه تلویزیونی MythBusters انجام داده است. در این برنامه، مجموعه‌ای از آزمایش‌های بر روی یک گوشی هوشمند و صفحه نمایش آن انجام گرفته است که اگر صفحه گوشی هوشمند شما نیز از نوع Gorilla Glass است، این آزمایش‌ها در خصوص گوشی هوشمند شما نیز صدق می‌کند.




    نخست برای نشان دادن میزان تحول صورت گرفته در تکنولوژی ساخت صفحه‌های نمایش در سال‌های اخیر، ‌آزمایشی ‌روی یکی گوشی قدیمی انجام داده که بنا بر آن‌ با یک کلید، تلاش برای آسیب رساندن به صفحه نمایش آن صورت گرفت و آن گونه که در تصویر نیز مشخص است؛ نتیجه نا‌امید کننده بود.



    در آزمایش بعدی‌ وزنه ای سنگین ‌روی صفحه نمایش این گوشی پرتاب شده است.


    صفحه نمایش این گوشی در این آزمایش به کلی آسیب دیده و از کار افتاده است. نمونه مشابه این نوع صدمه را بارها در بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم.


    همین آزمایش‌ها بر روی صفحه نمایش با تکنولوژی Gorilla Glass صورت گرفته است. البته مدل و برند این گوشی چندان اهمیتی ندارد و موضوع تکنولوژی Gorilla Glass است. ابتدا با‌‌ همان کلید، تلاش برای آسیب رساندن به این صفحه نمایش صورت گرفته ‌و نتیجه اینکه؛



    همچنین آزمایش وزنه نیز نتیجه ‌مشابه در پی داشته است.


    این صفحه نمایش از این آزمایش نیز موفق بیرون آمد.


    اما آزمایش نهایی مقایسه‌ای است بین تکنولوژی Gorilla Glass و تکنولوژی‌های معمولی در ساخت صفحه نمایش‌ها. این شیشه جلوی یک اتومبیل است که در اغلب اتومبیل‌ها با همین ساختار و تکنولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرد.




    و آزمایش مذکور عبارت است از شلیک با یک اسلحه ساچمه‌ای به این شیشه.


    و همان گونه که از نتایج پیداست، این شیشه چندان مقاومتی در برابر این شلیک نداشته است.


    و از نمای دیگر؛



    نتیجه همین آزمایش بر روی تکنولوژی Gorilla Glass قابل توجه است. نه تنها میزان آسیب اندک است، بلکه حتی گلوله از این شیشه عبور نیز نکرده است؛ البته ابن به معنای ضد گلوله بودن Gorilla Glass نیست.



    و در نهایت مقایسه نهایی از این آزمایش؛



    اگر صفحه نمایش هوشمند شما نیز از نوع Gorilla Glass است، می‌توانید امیدوار باشید ‌از این آزمایش‌ها و آزمایش‌های مشابه سربلند بیرون می‌آید.


    منبع:
    آیا صفحه نمایش گوشی ما نیز از این آزمایش سربلند بیرون می‌آید؟

  • #2
    هرگونه کپی و پیست مطالب از انجمن/وبسایت های فارسی زبان دیگر داخل انجمن تخصی آیفون ممنوع میباشد و کاربر خاطی برای بار اول به مدت 7 روز و در صورت ادامه به صورت دائم توقیف خواهد شد.

    نظر

    صبر کنید ..
    X