اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

مصاحبه با Jony Ive معاون ارشد کمپانی اپل

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • مصاحبه با Jony Ive معاون ارشد کمپانی اپل

    Jony Ive از شرکت اپل در مصاحبه ای در نمایشگاه Vanity در خصوص آیفون، ساعت اپل، و محصولات تقلیدی صحبت می کند.

    در حاشیهء نمایشگاه Vanity ، معاون ارشد اپل، Jony Ive، در مصاحبه ای کمیاب و رو در رو از دوران خود در این کمپانی می گوید، و در جایی از این مصاحبه اعلام می کند که کپی و تقلید (از محصولات) را نه تنها خوشایند و به نوعی چاپلوسی نمی داند بلکه آن را دزدی به حساب می آورد.

    به گزارش Business Insider، آیو در مصاحبه با گریدون کارتر سردبیر نمایشگاه vanity در خصوص موضوعات مختلفی از جمله آیفون 6 و ساعت اپل و موضوع محصولات "تقلیدی" صحبت کرده و نظرات خود را درباره صنعت فن آوری و طراحی در این موضوعات به اشتراک گذاشت.

    اگرچه بیشتر صحبت ها دربارهء جزئیات کارهای روزمرهء Ive در اپل بوده، اما زمانیکه یکی از حضار سوالی در خصوص شرکت Xiaomi سازنده گوشی های هوشمند که برخی اوقات خود را "اپل چین" می نامد، پرسید، پاسخ Ive کاملا واضح و مشخص بود.

    Ive می گوید : "من این مساله را تملیق و چاپلوسی نمی دانم. از دید من نوعی دزدی است. هنگامی که ما کاری را برای اولین بار انجام می دهیم، نمی دانیم که جواب خواهد داد. اگر بخواهم حقیقت را بگویم آخرین مطلبی که به ذهن من می آید این است که "اوه...این کار آنها چاپلوسی است". تمام آن تعطیلات آخر هفته ای را که من می توانستم با خانوادهء خودم بگذارنم در ذهنم هستند. من فکر می کنم که این کار دزدی و نشان دهنده تنبلی است. به نظر من به هیچ وجه کار خوبی نیست."

    در دوران او در اپل، رهبر و مدیر طراحی گفت که کمپانی او را در یک تور جهانی انتخاب کرد، که این مساله او را مجبور کرد تا بین کارکردن بر PowerBook و طراحی سخت افزارهای حمام و سرویس بهداشتی در یک شرکت انگلیسی محصولات سرامیکی، یکی را انتخاب کند. Ive توضیح داد که چقدر این دو پروژه با هم متقاوت بوده اند و افزود که او نهایتا اپل را انتخاب کرد.

    Ive با یک گروه طراحی کوچک 16 یا 17 نفره کار می کند که در هفته سه یا چهار بار با هم دیدار می کنند. او در پاسخ به پرسشی درباره آیفون 6 و اینکه چرا تولید و عرضه گوشی با فرمت و اندازه بزرگ در کمپانی اپل به این اندازه طول کشید گفت : نمونه و الگوی آن "سالها قبل" ساخته شد، اما نتیجه نهایی سنگین و ناکارآمد بوده و با استانداردهای بالای اپل تناسب نداشته است. او گفت : " سالها پیش متوجه شدیم که داشتن صفحه ای بزرگتر مهم خواهد بود، اما ما باید کارهای زیادی را انجام می دادیم تا آن را محصولی با کیفیت و جذاب کنیم."

    در مورد ساعت اپل، Ive گفت که او این محصول را حرکت و جنبشی به دور از محصولات الکترونیکی مصرف کننده می داند، چیزی که در بازاریابی محصول کمپانی اپل از آن به عنوان لوازم تزئینی مد یاد شده است." Ive با اشاره به علاقه طولانی به ساعت ها، به این نکته اشاره کرد که مچ دست " یک محل طبیعی برای پایان راه تکنولوژی" است زیرا دسترسی سریع به اطلاعات در یک نگاه را فراهم می سازد.

    در مورد کار کردن برای استیو جابز، Ive تصریح کرد که بسیاری از افرادی که با موسس مشترک اپل تعامل داشته اند، ذات و طبیعت او را به اشتباه خشن تعبیر کرده اند، در حالی که حقیقت به طور کل چیز دیگری است.
    Ive می گوید: " به یاد دارم که با جابز صحبت می کردم و ار پرسید که چرا او را خشن می پندارند؟ و من گفتم آیا نمی توانیم متعادل تر و ملایم تر باشیم؟ و او گفت چرا؟ و من جواب دادم زیرا من به تیم علاقه دارم و نگرانش هستم. و او (جابز) پاسخ داد : نه Jony، تو واقعا خودبین و خودخواه هستی. تو فقط می خواهی که مردم دوستت داشته باشند. ازت تعجب می کنم، چون فکر می کردم که برای تو کار مهمترین مساله است نه اینکه مردم درباره تو چه فکری می کنند." مردم درباره استیو اشتباه می کردند چون او بسیار بر کارش متمرکز بود."

    نهایتا، از Ive دربارهء متعادل سازی عملکرد و طراحی که یکی از مهمترین اصول تجارت طراحی صنعتی است، سوال پرسیده شد.

    او پاسخ داد :" یک محصول زیبا که کار نکند (عملکرد مناسب نداشته باشد) زشت و بدقیافه است. بهترین کارهایی که ما انجام داده ایم هماهنگ و موزون هستند. به نظر من طراحی تمام مساله است. زیبایی در آن است که کار میکند (عملکرد مناسب را دارد)."

    علاوه بر متن بالا، نمایشگاه Vanity تعدادی از جمله ها و گفته های به یادماندنی از این گفتگو را در حساب توییتر خود گذاشته است.
    ویرایش توسط S.Taghavi : https://i-phone.ir/forums/member/10993-s-taghavi در ساعت 13-10-2014, 11:15 PM
صبر کنید ..
X