اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

عیب یابی کمپرسور اسکرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • عیب یابی کمپرسور اسکرو

    مدلهای یک پیچی به نسبت مدلهای دو پیچ از توان کمتری برخوردار هستند. درنتیجه بازرسی از سیستم هوای فشرده و اجزای داخلی به صورت مرتب و منظم بسیار حائز اهمیت بوده و این موضوع در صنایعی که بخش عمدهای از فعالیتهای آنها متکی به هوای فشرده میباشد، از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. خرابی یاتاقانهای کمپرسور جزو مشکلاتی میباشد که همانند نشت روغن، لازم است تا سریعا برطرف گردد، چراکه در صورت ادامه یافتن آن، کمپرسور باد شما در خطر آسیبدیدگی شدید قرار میگیرد. اگر روانکاری کیفیت نامناسبی داشته باشد، فرسایش کمپرسور باد روتاری اسکرو شما شدت میگیرد. اگر از کمپرسورهای باد روتاری اسکرو به خوبی نگهداری شود، این تجهیزات با ارزش بدون هیچگونه مشکلی میتوانند سالها هوای فشرده مورد نیاز شما را تامین نمایند. کمپرسورهای روتاری اسکرو ، طیف وسیعی از نیازها را پاسخگو بوده و میتوان از آنها در تامین هوای فشرده مورد نیاز کارهای صنعتی و کاربردهای سنگین استفاده نمود. در کمپرسور اسکرو به دلیل عدم وجود قطعات متحرک و نبود اصطکاک بالا، دیگر دلیلی برای وجود لرزش و سر و صدا وجود ندارد. درنتیجه همواره دمای کمپرسور باد روتاری اسکرو خود را رصد نمایید. Q1 HY Master قابلیت تشخیص جابجایی فاز، راه اندازی موتور به صورت ستاره - مثلث، فرمان به فن خنک کننده، اندازه گیری جریان سیم پیچهای فن و موتور، آلارم و استپ اضطراری، اندازه گیری دمای سیم پیچ موتور، اندازه گیری فشار خروجی و تشخیص آلارمهای *****های روغن و هوا و سپراتور میباشد.

    روغنی که معمولا در کمپرسورهای باد پیستونی استفاده میشود، روغن VDL 100 است. کمپرسورهای حلزونی خشک حداکثر در ظرفیت ۱٫۵ متر مکعب در دقیقه ساخته می شوند. معمولا هزینه تعمیر کمپرسور اسکرو با توجه به نوع خرابی آن متفاوت می باشد که حتما می بایست جهت اطلاع از قیمت تعمیر پمپ ایرند توسط کارشناسان واحد تعمیر و نگهداری شرکت رادوکو از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد که پس از آن هزینه تعمیر مشخص خواهد شد. در هنگام بازرسیهای خود، سلامت تسمه را بررسی کرده و در صورت شل بودن و یا ترک داشتن تسمه، آن را تعویض نمایید. این کمپرسورها در ظرفیت های مختلف و جهت سرکننده های صنعتی و تهویه مطبوع تولید می شوند. 8. به علت امکان استفاده از اینورتر در این کمپرسور، کنترل فرآیند تولید فشار در آن ساده می باشد. این کمپرسورهای اسکرو در زمانی که به هوای بیشتری نیاز دارد، سرعت روتور ها رو افزایش می دهد و در زمانی که به هوای فشرده کمتری نیاز است سرعت روتورها یا اسکرو ها را کم می کند. این سیستم برای انتقال قدرت بهینه سیستم به منظور افزایش کارایی و راندمان دستگاه می شود. هرچند کمپرسورهای باد نیز سایر تجهیزات موتوری، محدودیتهایی داشته و نیازمند نگهداری مناسب جهت حفظ بازده و کارایی خود میباشند.

    درصورتیکه کشش تسمههای کمپرسور باد شما اندازه مناسبی نداشته باشد، برای حفظ سرعت به کمپرسور باد شما فشار بیشتری وارد شده و در نتیجه، فرسایش کمپرسور باد شما بیشتر میشود. برای حفظ سلامت موتور و کمپرسور باد لازم است تا تهویه مناسبی برای کمپرسور باد خود ایجاد نمایید. • تسمه فرسوده: برای حرکت درایور و مکانیزمهای کمپرسور باد روتاری اسکرو با سرعت مناسب لازم است تا تسمهها در حالت بهینه بوده و عملکرد مناسبی از خودشان نشان دهند. همانطرو که قبلتر به آن اشاره کردیم، کمپرسورها انواع مختلفی دارند و در این میان دو مدل کمپرسور که بسیار با یکدیگر مقایسه میشوند، کمپرسور اسکرو و پیستونی است. در این زمان، نیاز است که شما با نحوه استفاده، نگهداری و تعمیر این دستگاهها آشنایی داشته باشید تا بتوانید از آسیب بیشتر آنها جلوگیری کنید. این محصول با استفاده از پروسسور قدرتمند ARM CORTEX-M3 از NXP وظیفه کنترل با بازدهی بالا و بدون نیاز از تجهیزات جانبی دیگر را دارا میباشد. در صورتی که اگر از VSD استفاده کنیم در بارهای پایین هم امکان بهره برداری در حداکثر بازدهی را خواهیم داشت. اگر کمپرسور توقف کار کرده است، چک کنید که آیا علت آن از سیستم برقی است یا خیر. اگر روغن کمپرسور شل شود یا از پایداری خود از دست بدهد، ممکن است رنگ آن به رنگ میشی پریده تغییر کند.

    قطعات کمپرسور باد مانند هر تجهیز دیگری مصرفی بوده و ممکن است بالا رفتن صدای کمپرسور اسکرو دچار مشکل شوند. توجه کنید که ظرفیت هایی مانند 25%یا 33%تنها برای راه اندازی و خاموشی کمپرسور بایستی به کار رود و از کارکرد کمپرسور در بارهای پایین خود داری کنید. ، رادیاتور کمپرسور اسکرو، سیستم تهویه هوا، سایر مشکلات کمپرسور اسکرو مانند داغ کردن کمپرسور، کاهش فشار هوای خروجی، صدا و لرزش کمپرسور و … این مشکلات در ابتدای پیدایش به سادگی و با صرف هزینه کمی قابل رفع میباشند اما در صورت رشد و گسترش آنها، بخش عمدهای از سیستم کمپرسور روتاری اسکرو شما را درگیر کرده و هزینه زیادی را برای شما ایجاد خواهند نمود. • نشت روغن: در صورت نشت روغن، کمپرسور باد شما یکی از اساسیترین نیازهای خود را از دست خواهد داد. بنابراین برای اینکه یک کمپرسور باد روتاری اسکرو بتواند به درستی کار کند لازم است تا درایور به خوبی تنظیم شده و عملکرد درستی از خودش نشان دهد. همچنین نمیتوانند دماهای بالا را تحمل کند و توانایی کار در فشار زیاد وقتی که دور موتور زیاد میشود را ندارند. البته هنوز هم در چیلر های صنعتی بسیار محبوب هستند. مینیمم پرشر ولو استفاده شده در کمپرسور گیت صنعت از برند VMC ایتالیا می باشد و مدل های مینمم پرشر ولو VMC شامل G10 تا G60 می باشد.
    ویرایش توسط lemarcus.kishon : https://i-phone.ir/forums/member/276621-lemarcus-kishon در ساعت 17-12-2023, 05:11 PM
صبر کنید ..
X