اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

برترین فیلم های سینمایی ایرانی 3 دهه اخیر

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • برترین فیلم های سینمایی ایرانی 3 دهه اخیر



    فیلم سینمایی ایرانی گزینه اول برای انتخاب فیلم و سریال و تماشای آن به همراه خانوده برای اغلب افراد است. چرا که در اکثر فیلم های ایرانی مسائل روز ایران گنجانده می شود. از طرفی دیدن فیلم ایرانی به طبع و ذائقه و البته فرهنگ ایرانیان نزدیک تر است. فیلم های سینمایی ایرانی عمدتا در ژانر درام ساخته شده اند. پس از فیلم های کمدی و طنز، فیلم های درام جزو پرفروش ترین فیلم های ایرانی محسوب می شوند. فیلمسازان ایرانی با توجه به امکانات سینمای ایرانی مخصوصا در حوزه بودجه عمدتا فیلم هایی درام می سازند. قاعدتا انتظار هم نداریم کارگردان یک فیلم ایرانی، فیلم هایی با بودجه های بسیار کلان و در حد فیلم های هالیوودی بسازد. انتخاب بهترین فیلم های سینمای ایران به سلیقه افراد بستگی دارد. خیلی از افراد یک فیلم سینمایی ایرانی خوب را بر اساس کارگردان آن انتخاب می کنند. برای برخی ملاک انتخاب فیلم های ایرانی خوب این است که بازیگر مورد علاقه آنها در فیلم ایفای نقش کند. برخی نیز پرفروش ترین فیلم های ایرانی یا بهترین فیلم های ایرانی از نگاه مردم را ملاک انتخاب و تماشای فیلم های ایرانی می دانند. اما آنها که نظر کارشناسان برایشان خیلی مهم است بهترین فیلم های ایرانی در imdb را یک معیار و شاخص قابل اتکا می دانند. ما در لیست 30 تایی زیر سعی کرده ایم به همه سلایق احترام بگذاریم و در هر ژانر یک فیلم ایرانی خوب را پیشنهاد کنیم.
    1. غلامرضا تختی Gholamreza Takhti
    این فیلم سینمایی ایرانی روایت گر زندگی جهان پهلوان تختی اسطوره ورزش و اخلاق است. شخصی که در فقر قد کشیده است و پدری زحمت کش داشته است. او به دنبال علایقش می رود و به سرعت شکوفا می شود. البته قسمت اعظمی از فیلم در حد فاصل دهه های 30 و 40 و جوانی او متمرکز است.


    2. تنگه ابوقریب The Lost Strait
    گردان عمار یاسر از سپاه محمد رسول الله پس از یک عملیات سنگین قصد بازگشت به اهواز و رفتن به مرخصی را دارد. روزهای آخر جنگ است و خبرها از توافق قطعنامه 598 و آتش بس حکایت دارد. اما از فرماندهی کل جنگ خبر می رسد که عراقی ها از یک تنگه کوچک به نام ابوقریب قصد نفوذ دارند و اگر موفق شوند، احتمال سقوط اندیمشک و سپس اهواز وجود دارد. حال رضا باید گردان خسته خود را با همه سختی ها از جمله تشنگی و کمبود غذا به مقابله با یک تیپ مجهز عراقی بفرستد…


    3. جان دار Life Hanging
    اسما دختری است که خواستگاری به نام یاسر داشته است. اما او به یاسر جواب منفی می دهد. مسعود برادر یاسر به همین دلیل قصد دارد در شب عروسی اسما جشن را به هم بزند. مسعود با عصبانیت و کینه به مراسم عروسی می رود، اما در آنجا اتفاقاتی می افتد که خانواده او را درگیر می کند.


    4. فیلشاه The Elephant King
    رئیس یک گله فیل در آفریقا صاحب فرزند می شود. همه انتظار دارند او بتواند جانشین پدر شود ولی وقتی او به سن نوجوانی می رسد مشخص می شود شایستگی های لازم برای جانشینی پدر و ریاست گله فیل ها را ندارد. از دیگر مشکلات او این است که هیکل بسیار بزرگی دارد که باعث می شود همه کارها را خراب کند تا اینکه یک روز تعدادی از حیوانات توسط شکارچیان اسیر می شوند…


    فیلم سینمایی ایرانی اولین گزینه برای زمانی است که تصمیم دارید یک فیلم را به همراه خانواده تماشا کنید چرا که سبک و سیاق این نوع فیلم های سینمایی با فرهنگ ما ایرانیان سازگارتر است و البته دیدن یک فیلم ایرانی خوب میان صدها فیلم خارجی می تواند یک تنوع محسوب شود. حال تصور کنید این فیلم یکی بهترین فیلم های ایرانی از نگاه مردم یا بهترین فیلم های ایرانی در imdb هم باشد. در دهه گذشته شاهد اکران فیلم های سینمایی ایران در سطح بین المللی نیز بوده ایم. بر همین اساس تصمیم گرفتیم بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران و همچنین پرفروش ترین فیلم های ایرانی را به شما عزیزان پیشنهاد کنیم. همانطور که می دانید اغلب فیلم های سینمای ایران در ژانر درام ساخته می شوند اما سعی بر این بوده است که لیستی شامل فیلم های سینمایی ایرانی در انواع ژانرها ارائه دهیم.
    در صورت تمایل به مشاهده دیگر فیلم های قرار گرفته در این لیست می توانید از طریق لینک زیر از وب سایت ما نیز دیدن نمایید:
    فیلم سینمایی ایرانی برتر
صبر کنید ..
X