هر سازمان برای معرفی محصولات و خدمات و حوضهٔ کاری خود از عواملی نظیر نام، نماد و رنگ برای به نمایش گذاشتن برند خود استفاده میکند و چالش طراحان برای به نمایش گذاشتن این ویژگیها برای مخاطبان، استفاده صحیح و بجای این عوامل است و همهٔ طراحان میدانند که موضوع روانشناسی رنگها در طراحی لوگو یک مسئلهٔ بسیار مهم در به تصویر کشیدن یک برند است.
رنگ در بیان اهداف سازمان و موقعیت شرکت و همینطور در نگرش و درک مخاطبِ هدف از سازمان، بسیار تأثیرگذار است و میتوان فقط با استفاده از انتخاب صحیح رنگ لوگو و نماد شرکت پیامها و اهداف و یا حوضهٔ محصولات آن شرکت را به مخاطبان منتقل کرد.
رنگها بهتر و آسانتر از نامها یا علائم در ذهن ثبت میشوند و میتوانند تمایلات و احساساتی دقیق و مشخصتر به ذهن منتقل کنند که حتی کلمات توان بیان آنها را بهطور کامل ندارند.
درصورتیکه اثر رنگها بر ذهن انسان و جوامع مختلف متفاوت است و تا حدودی نگرش حس رنگ در افراد مختلف فرق میکند اما تحقیقات نشان داده که تأثیر برخی از رنگها بر اساس روانشناسی رنگ، معانی یکسانی را به اکثریت انسانها و در ناخودآگاه آنها القا میکند.
و نتیجهٔ تحقیقات نشان میدهند رنگها، شناسایی و به خاطر آوردن یک برند را بیشتر از هشتاد درصد بالا میبرند و اینیک آمار بسیار خوب و مناسب برای انتخاب رنگ در طراحی لوگو برای برند در روانشناسی رنگها در طراحی لوگو است و میتواند یک ابزار بسیار قوی روانشناسی در طراحی لوگو باشد.
http://forum.semeng.ir/thread-31959.html
رنگ در بیان اهداف سازمان و موقعیت شرکت و همینطور در نگرش و درک مخاطبِ هدف از سازمان، بسیار تأثیرگذار است و میتوان فقط با استفاده از انتخاب صحیح رنگ لوگو و نماد شرکت پیامها و اهداف و یا حوضهٔ محصولات آن شرکت را به مخاطبان منتقل کرد.
رنگها بهتر و آسانتر از نامها یا علائم در ذهن ثبت میشوند و میتوانند تمایلات و احساساتی دقیق و مشخصتر به ذهن منتقل کنند که حتی کلمات توان بیان آنها را بهطور کامل ندارند.
درصورتیکه اثر رنگها بر ذهن انسان و جوامع مختلف متفاوت است و تا حدودی نگرش حس رنگ در افراد مختلف فرق میکند اما تحقیقات نشان داده که تأثیر برخی از رنگها بر اساس روانشناسی رنگ، معانی یکسانی را به اکثریت انسانها و در ناخودآگاه آنها القا میکند.
و نتیجهٔ تحقیقات نشان میدهند رنگها، شناسایی و به خاطر آوردن یک برند را بیشتر از هشتاد درصد بالا میبرند و اینیک آمار بسیار خوب و مناسب برای انتخاب رنگ در طراحی لوگو برای برند در روانشناسی رنگها در طراحی لوگو است و میتواند یک ابزار بسیار قوی روانشناسی در طراحی لوگو باشد.
http://forum.semeng.ir/thread-31959.html
نظر