اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

صفحه نمایش آی پد جدید باعث کاهش فشار چشم می شود.

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • صفحه نمایش آی پد جدید باعث کاهش فشار چشم می شود.

    همانطور که می دانید صفحه نمایش آی پد جدید از نوع رتیناست. این نوع صفحه نمایش که ابداع خود اپل می باشد، باعث کیفیت بسیار بالا و نمایش فوق العاده خیره کننده اسکرین آی پد ۳ می شود. اما در این جا سوالی مطرح می شود مبنی بر اینکه آیا این صفحه نمایش فوق العاده با کیفیت باعث کاهش فشار چشم بر اثر خیره شدن ممتد بر روی صفحه نمایش می شود یا نه؟

    جواب گری هیتینگ، اپتومتر و نویسنده وبسایت Mashable به این سوال “آری” است. طبق گفته ایشان: آی پد جدید با دارا بودن رزولوشن فوق العاده ای معادل ۲۶۴ پیکسل در اینچ و فشردگی بیشتر این پیکسل ها، باعث می شود کاربر دیگر توجه اش به پیکسل های صفحه نمایش جلب نشود. همین باعث جلوگیری از فشار آمدن بر چشم می شود. هر کاربر به فراخور نیازش از آی پد استفاده می کنند، بعضی ها با آی پد کتاب می خوانند، بعضی ویدیو می بینند و بعضی ها هم بازی می کنند. اما بیشترین سود این صفحه نمایش برای کسانی خواهد بود که از آی پد به عنوان کتاب خوان الکترونیکی یا ایبوک ریدر استفاده می کنند. بد نیست بدانید اولین باری که اپل از صفحه نمایش رتینا استفاده کرد، در آیفون ۴ بود. در آن زمان بعضی از کارشناسان به گفته های اپل در مورد رتینا خرده گرفتند و گفتند اپل در مورد این فن آوری غلو می کند.

    گفته های گری هیتینگ در مورد کسانی که بینایی معمولی دارند صدق می کند. اما برای کسانی که بینایی بهتری دارند این صفحه نمایش ها چطور عمل می کنند؟! کسانی که بینایی ۲۰ از ۱۰ دارند، ۲ برابر بهتر از دیگران می بینند. پس باید رزولوشن این اسکرین ها در حدود ۴۰۰ پیکسل در اینچ باشد. پس رتینا برای این افراد هنوز یک صفحه نمایش معمولی و متوسط به نظر می آید. باید به اپل بگوییم که بهتر عمل کند!

    منبع : علمولوژی ، 2 فروردین 1391

  • #2
    ما که چشمامون توی صفحه ی این مک بوک له شد !

    نظر


    • #3
      اپل ابداع كرد؟

      نظر

      صبر کنید ..
      X