اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

نمایشگاه ces 2012

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • #76
    اولین اولترابوک دل: Xps 13 با فیبر کربن




    سر انجام شرکت دل هم در نمایشگاه امسال رسما وارد بازار اولترابوک ها شد. با XPS 13 ملاقات کنید. اولترابوکی که از بیرون زیاد هم متفاوت به نظر نمی رسد اما وقتی دقیق تر به آن نگاه کنید تفاوت را احساس می کنید.

    بدنه فیبر کربن که قسمت تحتانی اولترابوک را پوشانده است نه تنها وزن آن را سبک تر کرده، بلکه به مقاومت هم افزوده است. علاوه بر این، ایده خوب دل سبب می شود که قسمت زیر اولترابوک گرما را کمتر منتقل کند و وقتی آن را روی پایتان قرار می دهید مانند برخی مدل ها دچار سوختگی نمی شوید!




    نمایشگر این اولترابوک با محافظ گوریلا گلاس پوشانده شده و وقتی سراغ سخت افزار می رویم با پردازشگر Core i5 یا Core i7 به همراه ۴ گیگابایت رم و انتخابی از حافظه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD مواجه می شویم. کار گرافیک هم از نوع داخلی Intel HD3000 است.

    ضخامت این اولترابوک در بخش های مختلف بین ۶ تا ۱۸ میلیمتر است و وزن آن ۱۳۰۰ گرم است. اولترابوک ۱۳ اینچی دل به زودی با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد.

    نظر


    • #77
      Samsung SmartHome ماشین لباس شویی و خشک کن مجهز به وای فای




      یکی از دردسر های بزرگ خانه، شستن و اتو کردن لباس و یا رفت و آمد همیشگی به خشک شویی است. هرچند که ماشین های لباس شویی کار را تا حدی آسان کرده اند، اما باز هم فرایند کنترل مراحل شستشو، خشک کردن و اتوی لباس مشکل بزرگی است. سامسونگ در نمایشگاه CES امسال برای این بخش زندگی هم راه حلی ارائه کرده است. WF457 یک ماشین لباس شویی و خشک کن خانگی با صفحه لمسی ۸ اینچ رنگی و کارت شبکه بیسیم برای اتصال به شبکه وای فای خانگی است. شما با استفاده از برنامه SmartHome سامسونگ بر روی تبلت یا اسمارت فون خود، از داخل یا بیرون خانه، به راحتی می توانید مراحل و طول مدت شستشو را برای ماشین انتخاب کرده و آن را کنترل کنید. همچنین بعد از اتمام هر مرحله اطلاعات لازم را بر روی ابزار موبایل تان دریافت کنید.

      خشک کن این گجت خانگی جالب هم چنان قوی است که پس از اتمام کار لباس را تقریبا بدون هیچ آبی و آماده اتو در اختیارتان می گذارد. البته مدل ارائه شده در CES هنوز هنگام کنترل با اسمارت فون با مشکلاتی مواجه بود که احتمالا در هنگام عرضه تجاری برطرف خواهد شد. به گمانم کم کم زندگی ما وارد مرحله تازه ای از تاریخ می شود و عصر دیجیتال در زندگی روزمره تازه شروع شده است. سیستم اتوماسیون منزل بلکین را که دیروز معرفی کردیم به خاطر دارید؟ حالا دیگر تنها کاری که باید در خانه انجام دهیم، این است که روی مبل ولو شده و همه چیز را با یک تبلت هفت اینچی جمع و جور کنترل کنیم.

      نظر


      • #78
        JVC Everio، دوربین فیلمبرداری 1080p با وای فای و قابلیت کنترل توس




        در کنار ۱۳ مدل هندی کم جدید سونی در CES امسال، جی وی سی هم اقدام به معرفی یکی از بهترین دوربین های فیلمبرداری اش کرده است. اوریو 2012 جی وی سی، قرار است در هفت مدل جدید با امکاناتی از قبیل ضبط تصویر 1080p با فرمت AVCHD به بازار عرضه شود. بر روی این دوربین ها همچنین شاهد خروجی HDMI و ماژول وای فای داخلی در چهار مدل خاص خواهیم بود. جی وی سی همچنین قصد دارد اپلیکیشن رایگانی را برای ابزارهای اندرویدی و iOS منتشر کند که کاربر را قادر می سازد بصورت بیسیم ویدیو و عکس ها را از دوربین فیلمبرداری به گوشی و تبلت انتقال داده و به سرعت آنها را در اینترنت به اشتراک بگذارد.

        این برنامه همچنین به کاربر اجازه می دهد که از تلفن هوشمند به عنوان کنترل از راه دور Everio استفاده کند. از دیگر کاربردهای اپلیکیشن جی وی سی این است که با استفاده از جی پی اس اسمارت فون می توانید بر روی فیلم و عکس های تان تگ جغرافیایی (جئوتگ) بزنید. شاید جالب ترین امکان این دوربین هم قابلیت مانیتورینگ زنده و لحظه ای باشد, که به شما اجازه می دهد به صورت بیسیم بر روی کامپیوتر و موبایل هوشمندتان عکس های تهیه شده با Everio را ببینید. این دوربین ها قرار است در بازه قیمت ۲۳۰ دلار تا ۸۹۹ دلار در سه ماهه اول امسال به فروش برسند.

        نظر


        • #79
          شرکت سن هایزر از دو هدفون جدید در ces 2012 پرده برداری کرد



          شرکت سن هایزر در CES 2012 از آخرین هدفون هایش پرده برداری کرد. این اتفاق مهمی برای موسیقی دوستان است. مدل HD700 (عکس سمت چپ) این شرکت به نظر می رسد مخلوطی از مدل های موفق اچ دی ۸۰۰ و ۶۵۰ باشد. در صورتی که در آرزوی داشتن اچ دی ۸۰۰ هستید اما هزینه ۱۵۰۰ دلاری اش مانع خرید شده است، می توانید خودتان را با خرید یک اچ دی ۷۰۰ (کمی ارزان تر) ۱۰۰۰ دلاری قانع کنید.

          این هدفون ۱۵۰ اهمی با درایورهای دینامیک Duofol کار می کند و طیف وسیعی از فرکانس های صوتی، از ۱۰ تا ۴۲۰۰۰ هرتز را پوشش می دهد. وزن این هدفون بدون احتساب سیم ۲۷۳ گرم و طول سیم نیز ۳ متر است.

          هدفون سمت راستی که جزو گروه امپراتورهای (Amperior) این شرکت محسوب می شود، جناب HD 25 DJ است. این هدفون از جنس آلومینیوم بوده و برای داشتن حس DJ طراحی شده است. شرکت سن هایزر ادعا کرده این هدفون کاملا برای اتصال به آیپد، آیفون و آیپاد سازگار شده است و یک میکروفون هم برای پاسخ به مکالمات تلفنی نیز در آن تعبیه کرده.

          از نظر مشخصات فنی، فرکانس آن بین ۱۶ تا ۲۲۰۰۰ متغیر است. پوشش گوش بسته آن صدای نویز محیط را از بین می برد. وزن این هدفون نیز کمتر از مدل قبل بوده (۱۹۰ گرم) و راحتی بیشتری را با آن حس خواهید کرد. هدفون امپریور (Amperior) با حداکثر شدت صوت ۱۲۰ دسی بل و ۱۸ اهم، دارای کابل جک استریوی ۳.۵ میلی متری بوده و قابل اتصال به ابزارهای پرتابل پخش موسیقی است. طول سیم آن ۱.۲ متر با ۰.۹ متر سیم جمع شونده است.

          این مدل هم قرار است با قیمت ۳۵۰ دلار به فروش برسد. زمان عرضه این محصول و مدل اچ دی ۷۰۰، مارس امسال تعیین شده است.

          نظر


          • #80
            صفحه لمسی ۲۳ اینچ ویوسونیک برای تلفن همراه شما




            ViewSonic در نمایشگاه CES امسال حسابی فعال بوده و محصولات متعددی را معرفی کرد. اما یکی از گجت های جالب این شرکت صفحه نمایش چند لمسی خازنی ۲۳ اینچ، با قابلیت تشخیص همزمان ۱۰ نقطه لمس است. این نمایشگر که با مدل TDI2340 شناخته می شود با استفاده از کارت شبکه وایرلس 802‪.‬11 b‪/‬g‪/‬n داخلی می تواند به هر دستگاه دارای وای فای متصل شود. این ارتباط بیسیم به شما این امکان را می دهد که تلفن تان را به یک صفحه بزرگ تبدیل کرده و به راحتی از آن استفاده کنید. یا حتی نمایشگر را به صفحه دوم تلفن یا تبلت خود تبدیل کرده و به تماشای عکس و فیلم بر روی آن بپردازید. از دیگر استفاده های جالب این نمایشگر می توان به استفاده از یوتیوب و نت فلیکس موبایل و تبلت بر روی آن اشاره کرد. این مانیتور هوشمند برای انجام همه این کارها، قدرت لازم را از یک پردازنده ARM11 کسب می کند که در پس صفحه FullHD IPS آن قرار گرفته است.

            اگر شما هم به این محصول ویوسونیک علاقه مند شده اید، باید منتظر خبرهای تکمیلی از قیمت و زمان ارائه در سایت آن باشید، زیرا هنوز چیزی اعلام نشده است.

            نظر


            • #81
              SpnKiX، کفش اسکیت موتوردار برای خیابان گردی های عصرگاهی



              برای کسانی که در امید و آرزوی تولید ماشین های پرنده و جت پک هستند، این محصول جدید که در CES امسال معرفی شده می تواند یک گام بزرگ به سمت جابجایی و قابلیت انتقال شخصی باشد: اسکیت های موتور داری که به شما اجازه می دهند با سرعت ۱۶ کیلومتر در ساعت به گشت و گذار بپردازید.

              SpnKiX تولید Action Inc. هر کفشی ورزشی معمولی را تبدیل به یک اسکیت راحت می کند‫.‬ این اسکیت موتوردار که با باتری کار می کند، مستقیما به زیر کفش شما بسته شده و با یک ریموت که در دست تان قرار دارد، کنترل می شود‫.‬ این دستگاه کنترل از راه دور امکان ارسال فرمان به هر دو کفش به صورت همزمان و یا تنها به یک کفش را دارد‫.‬ از این ریموت همچنین برای کنترل سرعت اسکیت هم استفاده می شود‫.‬

              این اسکیت جذاب همراه با یک جفت چرخ تمرینی ارائه می شود تا مبتدیان در شروع کار زمین نخورند. برای استفاده از SpnKiX باید حداکثر ۸۰ کیلوگرم وزن داشته باشید. این گجت برای افراد بالای ۱۶ سال طراحی شده است. هرچند که احتمالا به زودی این اسکیت به ابزاری همه گیر برای رفت و آمدهای کوتاه مدت شهری بدل شود، اما ایراد اصلی آن عمر کم باتری های لیتیومی آن است که تنها ۳ تا ۵ کیلومتر شما را همراهی خواهند کرد و شارژ کامل دوباره آنها ۳ ساعت طول می کشد.

              این کفش ها قرار است از ماه مارس برای فروش با قیمت ۶۴۹ دلار به بازار عرضه شوند. اما از هم اکنون می توانید با قیمت ۳۷۵ دلار یک جفت از آنها را پیش خرید کرده و منتظر دریافت آن بمانید.

              نظر


              • #82
                تلویزیون led شفاف هایر در ces 2012



                ارائه یک تلویزیون ۲۲ اینچ در CES 2012 شاید نه تنها موضوع جذابی نباشد، که حتی خنده دار هم به نظر برسد. اما اگر بتوانید از وسط تلویزیون پشت آن را هم ببینید احتمالا نظرتان عوض خواهد شد. Haier در کنار ابزارهای مختلف در CES از تلویزیونی رونمایی کرده است که از تکنولوژی های آینده در تولید آن استفاده شده. این تلویزیون همانند LCD سامسونگی که در گذشته معرفی کردیم ، صفحه ای نیمه شفاف داشته و همه چیز از درون آن قابل دیدن است. رزولوشن این تلویزیون اچ دی 1680 در 1050 پیکسل و عمق رنگ آن هشت بیت است. البته مطمئنا این تلویزیونی نیست که شما آن را در اتاق پذیرایی تان گذارده و به تماشای فیلم و سریال بپردازید. بلکه بیشترین کاربرد آن در تولید تبلیغات تجاری و همچنین نمایش مشخصات و تبلیغ کالاها در فروشگاه ها و مراکز عرضه محصولات خاص است. هنوز از زمان عرضه این محصول به بازار خبری در دست نیست، اما گفته می شود که قرار است نمونه تجاری این محصول در دو اندازه ۲۲ و ۴۶ اینچ به فروش برسد.

                نظر


                • #83
                  عینک emPower با لنز کریستال مایع و تغییر فوکوس



                  جوان ها اگر عینک هم داشته باشند معمولا کمتر پیش می آید به دو عینک مجرا نیاز داشته باشند. اما در افراد مسن تر زیاد می بینید که دارای دو عینک هستند: یکی برای مطالعه و یک عینک دوربین هم برای کارهای دیگر. حالا عینک Empower در نمایشگاه امسال وعده می دهد که یک عینک هر دو کار را انجام می دهد و می توانید تنها با یک بار لمس دسته، کاری کنید که لنز عینک تبدیل به حالت مخصوص مطالعه شود و با یک لمس دیگر تبدیل به عینک دوربین معمولی تان گردد!



                  جادوی این عینک در اینجا است که شما با شیشه معمولی طرف نیستید. پیشرفت الکترونیک به کمک emPower آمده تا شما یک لنز داشته باشید که از کریستال مایع شفاف ساخته شده. وقتی دسته عینک را لمس می کنید با یک جریان الکتریکی میزان فوکوس لنز، توسط کریستال مایع تغییر می کند و در نتیجه عینک شما تبدیل به عینک مطالعه می شود.

                  جالب اینجا است که می توانید میزان فوکوس را هم با حرکت دستتان روی دسته عینک تنظیم کنید.




                  برای استفاده از عینک نیاز است که آن را شاژر کنید. شرکت سازنده می گوید هر بار شارژ آن برای ۲ تا ۳ روز استفاده کافی است. و برای شارژ آن یک شب تا صبح لازم است روی شارژر مخصوص قرار بگیرد.

                  این عینک با قیمت ۱۲۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد. فعلا برای جایگزین شدن به جای عینک های رایج، گران است. اما می توان تصورش را کرد تا چند سال دیگر با فراگیر شدن و ارزان شدن این فناوری بتوانیم با قیمت های بسیار ارزان تر آن را داشته باشیم.

                  نظر


                  • #84
                    هایر: کنترل تلویزیون با قدرت فکر



                    تعداد زیادی از محصولات معرفی شده در نمايشگاه امسال به سمت و سوی هوشمند سازی سوق پیدا کرده اند. در این میان شرکت هایر ایده کنترل تلويزيونی را ارائه کرده که با قدرت فکر انسان کار می کند.

                    نام اين تلویزیون و کنترل اش Brain wave Tv است که به همراه يک تلویزیون 58 اينچی و وسيله ای شبیه هدست با عنوان EEG headpiece ارائه شده است. این وسيله به گونه ای بر روی سر کاربر قرار می گيرد که سنسور آن در تماس با پیشانی قرار گرفته و یک طرف ديگر آن در تماس با لاله گوش قرار می گیرد.

                    البته نمونه ارایه شده در نمایشگاه عملا کار خاصی انجام نمی دهد. هدف این است که در نهایت از امواج مغزی برای کنترل تلویزیون ها استفاده شود. در يک دموی آزمايشی که توسط تیم هاير ارائه شده، کاربران هدست را می پوشند و با تمرکز گرفتن بر روی یک تصویر یا کلمه، باعث انفجار یک شی در تصویر می شوند.

                    هایر قصد دارد در آینده بر روی کنترل های بيشتری نظیر تغییر بلندی صدا و تغییر کانال با قدرت فکر کار کند. فعلا همه چیز در مراحل اولیه است و هنوز از برنامه دقیق تولید انبوه و فروش این محصول خبری در دسترس نیست.

                    نظر


                    • #85
                      رونمایی از تلویزیون پلاسمای BeoVision و اسپیکر قدرتمند BeoLab توس



                      شاید تلویزیون های بنگ اند اولوفسن دقیقا توسط همه قابل استفاده نباشند، اما برای آنهایی که حاضرند هزینه های گزاف خارج از عرف دستیابی به محصولات این شرکت را بپردازند، در CES امسال شاهد محصولات تاثیر گذار و جذاب دیگری هستیم. این شرکت تلویزیون پلاسمای جدیدی با نام BeoVision 12-65 را رونمایی کرده که از یک پانل NeoPDP و طراحی بسیار جذابی تشکیل شده است. به گونه ای که این تلویزیون ۶۵ اینچی در ظاهر هم حداقل ضخامت ممکن را نشان می دهد. کیفیت تصویر این تلویزیون FullHD بوده و از قابلیت پخش سه بعدی هم برخوردار است. همچنین در طراحی آن از یک اسپیکر قدرتمند مرکزی ویژه Bang ‪&‬ Olufsen استفاده شده است که علاوه بر تامین کیفیت مناسب صدا، می تواند با سیستم های صوتی سوراند و سینمای خانگی هم به صورت یکپارچه و متحد عمل کند.

                      در کنار این تلویزیون زیبا و چشم نواز، B&O اسپیکرهای قدرتمند و پر سروصدای جدید BeoLab 12 را هم معرفی کرده که می توانند قدرت تقریبی ۴۸۰ وات را در کنار طراحی بسیار جذاب و باوقارشان در اختیارتان بگذارند. این شرکت هنوز محصولات جدیدش را قیمت گذاری نکرده است. اما اگر شما هم از طرفداران محصولات بسیار با کیفیت بنگ اند اولوفسن هستید، بهتر است برای داشتن تلویزیون BeoVision 12-65 تا ماه مارس و برای اسپیکرهای BeoLab 12 تا اواسط بهار صبر کنید.

                      نظر


                      • #86
                        تلبت 10 اینچی Toughpad، محصولی قرص و محکم از پاناسونیک




                        یکی از محصولات پاناسونیک در غرفه CES تبلت قرص و محکم Toughpad است که در نوامبر سال گذشته آن را معرفی کرده بود. این تبلت ۱۰ اینچ که اندروید هانی کام را بر روی خود دارد، برای استفاده در شرایط سخت و تحمل فشار و ضربات طراحی شده است. به گونه ای که شیرو کیتی جیما در کنفرانس خبری پاناسونیک برای نشان دادن استحکام این تبلت، آن را از روی سن پایین انداخت.

                        صفحه نمایش لمسی خازنی این تبلت برعکس بسیاری از نمونه های موجود در بازار، مات بوده و رزولوشن آن 1024 در 768 پیکسل است. پردازنده مرکزی آن Marvell دو هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی است و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی فلش در اختیارتان می گذارد. البته اگر به فضای بیشتری نیاز داشته باشید می توانید از کارت های microSD استفاده کنید. اما مشکل این تبلت قرص محکم وزن نسبتا بالای ۹۶۶ گرمی آن است که استفاه از آن در دست را کمی مشکل می کند و لازم است که به دنبال میز و یا تکیه گاهی برای آن باشید. باتری این تبلت تا ۱۰ ساعت شما را همراهی خواهد کرد و همچنین امکان اتصال به اینترنت را به صورت LTE یا وای مکس داخلی برای تان فراهم می آورد.







                        نظر


                        • #87
                          لنوو k800، اولین تلفن با مغز متفکر اینتل، قلب تپنده اندروید 4.0 و



                          اینتل در کنفرانس خبری امسال CES خود اعلام کرده بود که چیپست های معرفی شده قرار است در تلفن های واقعی قرار داده شده و توسط مصرف کنندگان واقعی مورد استفاده قرار گیرند. مثل اینکه قرار است این اتفاق به زودی بیافتد و لنوو K800 اولین تلفن با پردازنده اینتل است که طی بهار توسط اپراتور یونی کام در چین عرضه خواهد شد.

                          این تلفن از پردازنده ۱.۶ گیگاهرتزی با تکنولوژی چیپ موبایل ۳۲ نانومتری اینتل بهره می برد که با نام Medfield شناخته شده و بخشی از خط تولید Atom اینتل است. کا ۸۰۰ صفحه نمایش ۴.۵ اینچی داشته و کمی بیشتر از ۱۰ میلیمتر ضخامت دارد. این تلفن همانند پردازنده های قوی می تواند به خوبی از پس کارهایی همچون پخش فیلم 1080p از طریق پورت HDMI بر روی تلویزیون های اچ دی برآید. از دیگر امکانات آن می توان به NFC و صفحه نمایش HD با قابلیت پخش 720p نام برد. دوربین این اسمارت فون ۸ مگاپیکسلی بوده و علاوه بر این به وای فای، بلوتوث 3.0 و جی پی اس داخلی مجهز است.

                          به نظر می رسد دومین شرکت بعد از لنوو که قرار است در سال جاری تلفن با پردازنده اینتل را به بازار عرضه کند، موتورولا باشد. اما هنوز در خصوص این همکاری و مشخصات تلفن مورد نظر چیزی اعلام نشده است.

                          نظر


                          • #88
                            پروژه Fiona شرکت Razer: بازی های پی سی بر روی یک تبلت افسانه ای




                            شاید چنین پروژه ای در نگاه اول فقط یک ایده خام و غیر حرفه ای به نظر برسد، اما شرکت Razer همیشه نشان داده که در تبدیل ایده های به ظاهر نامانوس و کم اهمیت به پروژه هایی پول ساز و پرطرفدار خوب عمل کند. ریزر در این پروژه قصد دارد که یک تبلت ۱۰ اینچی با رزولوشن تصویر 1280 در 800 پیکسل عرضه کند که در دو طرف آن دسته های آنالوگ برای کنترل بهتر و راحت تر بازی ها قرار دارد. البته این صفحه دارای قابلیت چند لمسی هم خواهد بود و می تواند تصاویر سه بعدی را هم نمایش دهد. Rizer نمونه اولیه یا پروتوتایپ این تبلت را در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذارده است‫.‬

                            قرار است که کاربران بر روی این تبلت بتوانند بسیاری از بازی های پرطرفدار و سنگین مختص پی سی را بازی کنند. این تبلت دارای شتاب سنج، ژیروسکوپ سه جهتی و یک مغناطیس سنج خواهد بود که به شما اجازه می دهد با دستورات حرکتی بدون لمس صفحه هم با دستگاه ارتباط برقرار کنید. دسته های فیونا در پاسخ به حرکات دارای ویبره بوده و این تبلت از صدای دالبی سوراند 7‪.‬1 بهره می برد. علاوه بر این همانند اغلب تبلت ها وای فای و بلوتوث هم دارد. پردازنده این تبلت هم برای اینکه بتواند از پس بازی های سنگین برآید، قرار است که اینتل Core i7 باشد، اما درباره گرافیک آن هنوز چیزی نمی دانیم. این تبلت افسانه ای قرار است در اواخر 2012 با قیمت تقریبی ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه گردد.

                            نظر


                            • #89
                              اتصال تاندربولت برای تمام هاردهای اکسترنال GoFlex سیگیت




                              فروشنده بزرگ هاردهای اکسترنال (Seagate) از ارائه اتصال تاندربولت برای هاردهای خانواده گوفلکس (GoFlex) خبر داد.

                              برای آنهایی که با این دسته از حافظه ها آشنایی ندارند: هاردهای اکسترنال خانواده گوفلکس اولین بار در ماه می ۲۰۱۰ وارد بازار شدند. این حافظه ها با قابلیت تعویض پورت اتصال خود، راه حلی عالی برای اتصال به انواع روز افزون پورت های انتقال اطلاعات بودند. این محصولات بر خلاف سایر هاردهای مشابه که اتصال ثابت داشتند، تمامی انواع پورت ها از جمله یو اس بی، فایروایر و eSATA را پشتیبانی می کردند. واقعا مرحبا به این طراحی انعطاف پذیرشان.

                              هر حافظه اکسترنال GoFlex شامل دو قسمت جدا شوند است. قسمت اول که شامل هارد دیسک احاطه شده با یک پوشش محافظ است و قسمت دوم، رابط هارد با کامپیوتر است که قابل تغییر می باشد. زمانی که این دو قسمت را به هم وصل کنید، یک حافظه اکسترنال کامل خواهید داشت. حال اگر بخواهید این محصول را به یک کامپیوتر که فقط پورت یو اس بی دارد متصل کنید، کافی است اتصال را جدا کرده و اتصال مربوط به یو اس بی را وصل کنید. به این ترتیب شما می توانید یک حافظه واحد را به کامپیوترهای مختلف با پورت های مختلف وصل کنید.

                              اکنون در نمایشگاه CES 2012 شاهد ارائه رابط تاندربولت ویژه این هاردها هستیم. شرکت سیگیت، این رابط را با دو طراحی مختلف ارائه می کند. طراحی کوچکتر برای هاردهای گوفلکس پرتابل ۲.۵ اینچی مانند GoFlex Ultraportable و رابط بزرگتر برای هاردهای دسکتاپ (هاردهای ۳.۵ اینچی) مانند GoFlex Desk external hard drives خواهد بود. این اتصالات اساسا عملکرد یکسانی دارند و تفاوت شان در اندازه است. رابط دسکتاپ دو پورت تاندربولت در بدنه خود دارد، در حالی که رابط پرتابل فقط یک پورت دارد. به همین دلیل هنگام طراحی زنجیره های دیزی (daisy chain) هارد دسکتاپ می تواند در میانه زنجیر باشد، اما هارد پرتابل فقط در انتهاهای زنجیر می تواند، قرار گیرد.

                              زنجیر دیزی به اتصال کامپیوترها و سایر ابزارهای مربوط به صورت سری (متوالی یا پشت سر هم) به یکدیگر گفته می شود. برای علت نام گذاری دیزی اینجا و برای آشنایی بیشتر اینجا را کلیک بفرمایید.

                              لازم به ذکر است که اضافه شدن پشتیبانی از تاندربولت به معنای رسیدن به سرعت آن (۱۰ گیگابیت در ثانیه) نیست. بلکه حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در این هاردها اکنون محدود به سرعت داخلی خود هاردها (۶ گیگابیت در ثانیه) شده است. البته این سرعت بسیار بهتر از سرعت یو اس بی ۲ و فایروایر است.

                              حالا و با ورود رابط جدید، کامپیوترهای دارای پورت تاندربولت می توانند به تمامی هاردهای گوفلکس متصل شوند. البته این اتصالات فعلا کمی گران هستند. قیمت ۹۹ دلاری برای هاردهای پرتابل، ۱۹۹ دلاری برای هاردهای دسکتاپ و همچنین ۵۰ دلار برای هر کابل تاندربولت، اکنون بزرگترین مشکل در برابر این بهبود سرعت هستند. این رابط ها در سه ماهه اول 2012 در بازار موجود خواهند بود.



                              در بالا رابط هارد پرتابل و در پایین رابط هارد دسکتاپ، سیگیت را می بینید.

                              نظر


                              • #90
                                منتظر معرفی PlayStation 4 در CES 2012 نباشید!




                                یکی از محصولاتی که خیلی ها منتظر معرفی آن در CES امسال و در غرفه سونی هستند، نسخه جدید کنسول بازی محبوب این شرکت یعنی پلی استیشن است. اما آقای Kazuo Hirai رئیس هیئت مدیره سونی کامپیوتر اینترتینمنت در مصاحبه ای طی حضور در برنامه های سونی در CES اعلام نمود شرکتش تا زمان برگزاری نمایشگاه بازی های E3 در تابستان، کنسول جدیدی را معرفی نخواهد کرد. وی در ادامه به بیانیه ای که به تازگی توسط آقای اندرو هاوس مدیر سونی کامپیوتر اینترتینمنت منتشر شده اشاره کرد و بر آن تاکید نمود.

                                اما حداقل امیدواری برای گیمر ها این است که آقای هیراری امکان ارائه کنسول بعدی سونی را که احتمالا PlayStation 4 نام دارد، در گیم اکسپو E3 فراوان دانسته است. از حالا خودتان را برای یک تابستان گرم و پر از بازی های داغ با پلی استیشن جدید آماده کنید.

                                نظر

                                صبر کنید ..
                                X