اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

بررسی کامل تبلت کیندل فایر آمازون

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • بررسی کامل تبلت کیندل فایر آمازون

    سلام به همه ی عزیزان انجمن

    آمازون با طراحی و ارائه کیندل فایر در واقع آتشی در بازار تبلتها به پا کرد و انتظار میرود که این تبلت یکی از پرفروشترین دستگاههای الکترونیکی در فصل تعطیلات پیش رو باشد .

    البته با عرضه تبلت نوک شرکت Barnes & Noble به نظر میرسید که مقداری از توجهاتی که به کیندل فایر میشد کاهش یابد ولی ظاهرا کیندل فایر توانسته جای خوبی را در دل علاقمندان به تبلت باز کند .

    این را آمار پیش فروش این دستگاه میگوید . همچنین با توجه به تجربه آمازون در طراحی و ساخت ایبوک ریدر ، وجود موزیک استور ، کتب و مجلات مختلف که در دسترس دارندگان این تبلت می باشد به نظر میرسد که آمازون کار خود را کاملا بلد است .



    طراحی

    طراحی کیندل فایر چیزی است که ما آنرا ” حداقل” مینامیم . فکر نمیکردیم که این مقدور باشد ولی آمازون به بهترین شکل مجموعه ای ساده را در کنار هم قرار داده است . اندازه کیندل فایر ۷.۵ اینچ در ۴.۷ اینچ است و باریکی آن ۰.۴۵ اینچ می باشد .



    در جلو، این تبلت دارای یک ال سی دی ۷ اینچی است و در پشت آن لوگوی Kindle بصورت برجسته حک شده است .

    این تبلت دارای یک پوشش مشکی رنگ پلاستیکی زیباست .



    کیندل فایر همانند یک کتاب ، بصورت پیش فرض به حالت عمودی است ، در بالای آن ۲ اسپیکر غیر برجسته و نا محسوس قرار دارد .

    در کناره های چپ و راست آن هیچ چیزی وجود ندارد و در پائین آن یک خروجی صدا، Micro USB و یک دکمه Power کوچک قرار دارد که همگی با هم در وسط قرار گرفته اند .

    اگر به این فکر میکنید که این تنها پورتهای موجود برروی کیندل است ، درست فکر کرده اید . آمازون برای بدست آوردن یک طراحی ساده مجبور به انجام اینکار بوده است . البته ممکن است در نسل بعدی کیندل از پورت های متنوع بیشتری استفاده شود .



    بطور کلی ، طراحی آن بسیار شبیه به پلی بوک بلک بری است ، تبلتی که نتوانست موفقیتی در بازار تبلتها کسب کند، البته این فقط یک تصادف است که شکل ظاهری این دو تبلت شبیه به هم است و پای دلیل دیگری در میان نیست .

    به نظر بسیاری از کارشناسان پلی بوک بلک بری یکی از بهترین طراحی ها را در بین تبلت های موجود در بازار دارد و آمازون تنها مشکل و ضعف این طراحی را با قرار دادن یک دکمه Power بهتر و مناسب تر نسبت به نوع پلی بوک، رفع کرده است .


    البته شایعاتی در مورد طراحی مدلی از کیندل فایر که بزرگتر از این نمونه باشد به گوش میرسد ولی ما کمی شک داریم که آمازون تصمیم به عرضه تبلتی با اندازه بزرگتر داشته باشد حداقل در کوتاه مدت .

    به هر حال در زمینه طراحی هیچ چیز بدی در کیندل فایر وجود ندارد ولی فقدان یک دکمه تغییر صدا و دکمه Home برروی آن احساس میشود .



    مشخصات صفحه نمایش و سخت افزار

    کثر تبلتهای موجود در بازار (به استثنای نمونه های چینی!) معمولی قیمتی بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار دارند، البته تبلت نوک نیز ۲۵۰ دلار قیمت دارد .

    آمازون در یک اقدام جسورانه قیمت کیندل فایر خود را ۲۰۰ دلار تعیین کرد که این بدین معنی است که اساسا آمازون سود بسیار پائینی برای فروش این تبلتها میگیرد .

    مشخصات سخت افزاری کیندل فایر نسبت به قیمت آن قابل احترام است .

    پروسسور آن TI OMAP 4 یک گیگاهرتز و دوهسته ای است .

    ۵۱۲ مگابایت رم ، ۸ گیگابایت حافظه داخلی ، اتصال Wifi و صفحه نمایشی با رزولشن ۶۰۰* ۱۰۲۴ از دیگر مشخصات این تبلت است .

    روشنی صفحه نمایش کیندل فایر به اندازه کافی است و زاویه دید گسترده ای دارد .



    آمازون برای پائین نگه داشتن قیمت تمام شده این تبلت مجبور شد که بعضی از امکانات را قربانی کند .

    پروسسور این دستگاه ۱ گیگاهرتز و دو هسته ای است که به نظر کافی می رسد ولی در مورد رم دستگاه به نظر میرسد که این تبلت به رم بیشتری نیاز دارد البته در هنگام انجام کارهای اصلی و انجام کارهای روزانه هیچگونه مشکلی برای کیندل فایر بوجود نمیاد

    ولی مثلا هنگامی که شما برای انجام تنظیمات وارد قسمت Setting میشوید ، رابط کاربری آن مقداری کند عمل میکند .


    همچنین در این تبلت کارت microSD ، میکروفن ، 3G ، 4G ، رابط HDMI و بلوتوث وجود ندارد . دراین میان شاید مهمترین گزینه پشتیبانی از microSD و بلوتوث باشد که کیندل فایر از آنها پشتیبانی نمیکند .

    حافظه داخلی ۸ گیگابایتی آن برای زمان حال مناسب به نظر میرسد . بلوتوث معمولا برای پخش موسیقی برروی اسپیکرهای خارجی استفاده میشود ، پس این ضعف بزرگی است که کیندل فایر از بلوتوث پشتیبانی نمیکند .


    برای کسانی که نگران این قضیه هستند که در صورت استفاده از کیندل فایر امکان رد و بدل کردن اطلاعات را ندارد، ما جستجویی انجام دادیم و نتیجه این است که شما با استفاده از یک کارت Micro USB میتوانید اطللاعات را منتقل کنید .

    نکته عجیب دیگر این است که از شارژر کیندل فایر نمیتوان بعنوان یک کابل دیتا استفاده کرد و این فقط یک شارژر است، شک داریم که انجام این عمل هم برای کاهش هزینه از سوی آمازون باشد .



    سیستم عامل

    سیستم عامل کیندل فایر اندروید ۲.۳ است اما نکته جالب در این زمینه این است که این بهترین سیستم عاملی است که بصورت اختصاصی برای یک دستگاه تغییر داده شده است .

    کیندل فایر شبیه به یک قفسه کتاب طراحی شده است، یک قفسه از اقدامات و کارهای اخیر شما مانند گوش کردن به موسیقی ، یا خواندن کتابی خاص و … در صفحه نمایش نشان داده میشود .

    در زیر آن شما فضایی دارید که قابلیت قرار دادن آیتم های مورد علاقه خود در آنجا را دارید .

    این تبلت همانند سایر تبلتهای اندرویدی (به استثنای NOOK) نیست که کاربران را به همراه یک دسکتاپ ساده تنها بگذارند، بلکه آمازون با انجام ایده هایی این رابط کاربری را برای استفاده کننده جذاب تر کرده است .


    در بالای آن یک ردیف از نام فعالیتهایی قرار گرفته که دقیقا توضیح میدهد که کیندل فایر برای انجام چه کارهایی ساخته شده است : شما قابلیت انتخاب Newsstand, Books, Music, Video, Docs, Apps یا Web و رفتن به قسمت مربوطه بصورت مستقیم را دارید .

    هر قسمت دارای ۲ گزینه است : شما میتوانید آیتم های جدید را برروی استور چک کنید یا شما میتوانید آیتمهای مورد نظرتان را از کتابخانه تان ببینید، کار با فروشگاه آمازون نیز بسیار راحت است . آمازون یک انتخاب عالی از هر بخش را در اختیار کاربر قرار میدهد .

    البته Appstore هنوز مقداری کوچک است ولی برای انتخاب بازی مکانی بسیار عالی است (بازیهایی مانند Plants Vs. Zombies و …)





    در هنگام دیدن کتابخانه کیندل فایر نیز ۲ گزینه دیگر به شما پیشنهاد میکند : شما میتوانید آیتمهای موجود برروی کلود (Cloud) را ببینید یا آیتمهایی که برروی دستگاه دانلود کرده اید .



    ما آرزو داشتیم که آمازون صفحه هر قسمت را به رنگ منحصربفردی بسازد بدلیل اینکه این بسیار آسانتر است که بگوئیم چه برروی کلود است و چه چیز برروی دستگاه .

    هر چیزی را که شما از آمازون خرید کنید برای همیشه برروی آمازون کلود و در بخش مربوطه در دسترس است البته در خارج از کیندل فایر و روی وب و دستگاههای دیگر نیز قابل دسترسی است .

    همچنین شما توانایی دانلود کتابها ، مجلات ، آلبوم ها و هرچیزی که شما میخواهید برروی کیندل فایر خود داشته باشید را دارید، به همین دلیل است که کیندل فایر در زمانی که شما دسترسی به Wifi ندارید هم میتواند مفید باشد .

    از لحظه روشن کردن این دستگاه ، کیندل فایر شما را راهنمایی میکند و برای شما توضیح میدهد که چگونه از Wifi چیزهای مورد نیاز خود را بگیرید و چطور از Interface آن استفاده کنید .

    همچنین آمازون تا هنگامی که اطلاعات مربوط به قسمتهای مختلف را در اختیار کاربر قرار میدهد تمامی پیامهای اطلاع رسانی مربوط به اندروید را مخفی میسازد و همه این اطلاعات را در یک منو کشویی در سمت راست بالای صفحه نمایش قرار داده است .

    به همراه آن تنظیمات مربوط به صدا ، روشنایی ، جهت صفحه نمایش ، ارتباط Wifi ، یکپارچه سازی و گزینه های دیگر قرار دارد .



    ایمیل و مرورگر

    مرورگر Silk آمازون تقریبا جدید است و آمازون این ادعا را دارد که سرعت مرورکردن صفحات وب با آن بالا است .

    مرورگر آن بخوبی کار میکند اما ما توجه زیادی نکردیم که آیا سرعت این مرورگر فوق العاده بالاست یا نه، ولی بطور کلی کیندل فایر مرورگر خوبی دارد که در این زمینه قابل رقابت با تبلتهای دیگر است .







    دوربین

    هیچگونه دوربینی روی کیندل فایر قرار ندارد پس اگر شما بدنبال عکاسی یا گفتگوی تصویری هستید، دور کیندل فایر خط بکشید .

    به احتمال زیاد نسخه های بعدی کیندل فایر دوربین خواهند داشت البته حقیقت این است که بسیاری از کاربران تبلت بسیار کم از دوربین آن استفاده میکنند .



    باتری

    باتری کیندل فایر حدود ۸ ساعت کار میکند، به نظر میرسد که باتری آن نسبت به تبلتهای دیگر ۷ اینچی بهتر باشد، البته باتری تبلت نوک حدود ۹ تا ۱۱.۵ ساعت کار میکند که در این زمینه از کیندل بهتر است که این تفاوت قابل چشم پوشی است .

    ضمن اینکه شما حدود ۷ ساعت امکان تماشای ویدئو با این تبلت را دارد، حتما صاحبان کیندل بسیار ناراحت خواهند بود که ۳۰ روز عمر باتری ایبوک ریدرهای کیندل را نمیتوانند برروی یک تبلت داشته باشند چرا که با وجود ال سی دی این تبلت، این کار غیر ممکن است .



    جمع بندی

    آمازون با ارائه این تبلت بازی جذابی را در دنیای تبلتها آغاز کرد، دستگاهی که بیشترین تمرکز در بازار برروی آن قرار دارد .

    کسانی که این دستگاه را خریداری کرده اند خواهند فهمید که دقیقا با چه دستگاهی کار میکند و آموزش ها و راهنمایی ها و یک رابط کاربری ساده به این معنی است که هر کسی درک خواهد کرد که چگونه از کیندل فایر خود استفاده کند و از آن لذت ببرد .

    هزینه ۲۰۰ دلاری خرید کیندل مطمئنا تجربه بهتری نسبت به تبلتهای دیگر در اختیار کاربر قرار میدهد (به استثنای آیپد) .

    در مورد کیندل فایر ابتدا به این فکر کنید که با این هزینه چه امکاناتی به دست آورده اید و چه امکاناتی را میتوانید با هزینه های بالاتر و خرید تبلتهای گران قیمت تر بدست آورید .

    شخصا فکر میکنم که با این قیمت، تبلت کیندل فایر دارای مشخصات و امکانات خوبی است و همانطور که قبلا گفته شد فروش بالای این تبلت در این مدت زمان که از معرفی آن میگذرد خود بهترین شاهد برای تائید این تبلت است .

    قبل از خرید حتما به این موضوع فکر کنید که آیا آن گزینه ای که شما را از کیندل فایر دور میکند آنقدر مهم است که این تبلت خوب را از دست بدهید و یا هزینه بیشتری برای تبلت دیگر بپردازید .

    به هرحال شما انتخاب کننده هستید و همیشه همه دستگاهها نقایص و نقاط قوت خاص خود را دارند تا تصمیم شما در این زمینه چه باشد .



    مشخصات کلی تبلت کیندل فایر

    اندازه صفحه نمایش : ۷ اینچ

    صفحه نمایش : مولتی تاچ ، همراه با تکنولوژی IPS ، ضد بازتابش نور ، رزولشن ۱۰۲۴*۶۰۰ در ۱۶۹ PPi و تعداد رنگ ۱۶ میلیون

    سیستم عامل : اندروید

    نوع ارتباط : Wifi/ بیسیم

    اندازه (اینچ) : ۷.۵*۴.۷*۰.۴۵ / (۱۹۰ mm 120 * mm 11.4* mm)

    وزن : ۱۴.۶ اونس / ۴۱۳ گرم

    حافظه داخلی : ۸ گیگابایت که حدود ۶ گیگابایت آن در دسترس کاربر است . با این حجم میتوان حدود ۸۰ اپلیکشن یا ۱۰ فیلم یا ۸۰۰ آهنگ یا ۶۰۰۰ کتاب را ذخیره کرد .

    عمر باتری : ۸ ساعت برای خواندن / ۷.۵ ساعت ویدئو البته در هنگام خاموش بودن Wireless / مقدار مصرف بستگی به روشن بودن وایرلس دارد .

    زمان شارژ : حدود ۴ ساعت / از طریق کامپیوتر و با استفاده از پورت USB هم میتوان دستگاه را شارژ نمود .

    پورت USB : پورت USB 2.0 (مینی یو اس بی)

    صدا : ۳.۵mm stereo audio jack ، دو اسپیکر

    فرمت فایل : پشتیبانی از فایلهای Kindle (AZW), TXT, PDF, unprotected MOBI, PRC natively, Audible (Audible Enhanced (AA, AAX)), DOC, DOCX, JPEG, GIF, PNG, BMP, non-DRM AAC, MP3, MIDI, OGG, WAV, MP4, VP8.

    محتوای جعبه : آداپتور (supports 100-240V) ، دفترچه راهنما ، دستگاه کیندل فایر


    منبع: PCWAR.COM / News and Reviews


    موفق باشید


    .

  • #2
    نسبت به قیمتش خوبه

    نظر


    • #3
      200 دلار؟!! ولي به آيپد كه نميرسه

      نظر


      • #4
        واقعا این میخواد با این امکانات محدودش با آیپد مقبله کنه ...

        نظر


        • #5
          مقابله كرده دوست من
          فقط امكانات كه ملاك نيست. كيندل فاير نشون داد از امكانات مهمتر قيمته

          نظر


          • #6
            همه کارهای آیپد رو می کنه به جز دوربین....همین...به نظر من که عالیه

            نظر

            صبر کنید ..
            X