اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

بدنه نوت بوک آلومینیومی چگونه ساخته می شود؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • بدنه نوت بوک آلومینیومی چگونه ساخته می شود؟


    شاید شما هم نوت بوک و یا موبایلی و یا تبلتی داشته باشید که بدنه آن آلومینیومی باشد. امروز قصد داریم با یکی از روشهای ساخت بدنه های آلومینیومی که در محصولاتی مانند مک بوک ایر و مک بوک پرو و همچنین برخی محصولات مانند HP Envy و یا سایر برندها مانند ایسوس و یا دل استفاده شده است آشنا شویم.
    برای ساخت بدنه مرغوب و خوش دست آلومینیومی برای نوت بوک و یا موبایل و تبلت دو روش استفاده میشود یکی قالبگیری پودری است و دیگری تراشکاری. برای محصولاتی که بدنه ساده مانند آیپد دارند از روش قالبگیری پودری استفاده می شود زیرا در عین کیفیت بالا اقتصادی تر است.

    برای محصولاتی هم که بدنه آلومینیومی پیچیده مانند نوت بوکها که جای کیبرد دارند، فقط روش تراشکاری با ماشین CNC و در آخر تمیزکاری با لیزر می تواند کیفیت نهایی را تامین کند.




    ابتدا شمشهای آلومینیوم را تبدیل به ورق می کنند و سپس از این ورقها تکه هایی در اندازه نوت بوک برش می دهند. این قطعات پایه تراشکاری بر پایه مهندسی یک تکه یا همان Unibody Enginneering هستند.



    سپس این قطعه را در ماشین تراش CNC قرار داده و از صفر تراشکاری می کنند. این فرآیند بسیار دقیق و توسط کامپیوتر کنترل می شود. با گذشت زمان به تدریج براده برداری میشود و شکل مورد نظر در می آید.



    منبع
    ویرایش توسط akbarian-m : https://i-phone.ir/forums/member/48448-akbarian-m در ساعت 04-12-2011, 01:20 AM

  • #2
    حالا میفهمم چرا مک بوک ها اینقدر گرونند!!!!!:d

    نظر


    • #3
      خیلی ممنون از مطلب عالیتون
      فقط بهتره بجای استفاده از واژه تراشکاری از واژه ماشینکاری یا حد اقل فرزکاری استفاده کنید (چون تراشکاری یه نوع خاص از ماشینکاریه که بیشتر مخصوص قطعات دوار هست)
      ویرایش توسط Shekarchi : https://i-phone.ir/forums/member/43200-shekarchi در ساعت 05-12-2011, 12:44 AM

      نظر


      • #4
        تو فيلم مك بوك پرو هم به طور كامل گغته

        نظر

        صبر کنید ..
        X