اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

چه بر سر سهام اپل آمده است ( نظر شما )

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • چه بر سر سهام اپل آمده است ( نظر شما )

    شرکت اپل در دو سال گذشته بعد از معرفی آیپد و آیفون ۴ ٬ رشد زیادی را در ارزش سهام خود شاهد بود٬ این رشد سهام با اینکه گاهی دچار سقوط های جزئی می شد تقریبا تا سپتامبر ۲۰۱۲ تداوم داشت و تقریبا در میانه سپتامبر ۲۰۱۲ ٬ ارزش هر سهم اپل به ۷۵۰ دلار در هر سهم رسیده بود اما از ۱۸ سپتامبر تا به امروز سهام اپل با یک روند رو به نزول تقریبا ۲۰ درصد ارزش خود را از دست داده است
    بصورت دقیق تر
    • آغاز رشد - ارزش هر سهم اپل در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۰ ( ۴ روز بعد از معرفی نسل اول آیپد ) تنها ۱۹۵ دلار در سهم بود.
    • ادامه دادن به رشد با یک روند ثابت - روند رو به رشد با یک منحنی تقریبا ثابت تا ۲۷ نوامبر ۲۰۱۱ ادامه داشت. در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۱ سهام اپل در عدد ۳۸۹ نشسته بود.
    • یک رشد ناگهانی - بین ۲۷ نوامبر ۲۰۱۱ تا ۱ آپریل ۲۰۱۲ سهام اپل یک رشد بسیار سریع را تجربه کرد و در کمتر از شش ماه به میزان ۶۳۳ دلار در هر سهم رسید . ( دلیل این رشد فروش بالای اپل در تعطیلات آخر سال ۲۰۱۱ بود ( فروش بیش از ۳۵ میلیون آیفون و همچنین عرضه موفق نسل سوم آیپد در ماه مارچ )
    • یک سقوط - سهام اپل در بین ۱ آپریل ۲۰۱۲ تا ۱۳ می ۲۰۱۲ یک سقوط را شاهد بود و سهام این شرکت از ۶۳۳ به ۵۳۰ دلار در هر سهم رسید.
    • یک رشد ناگهانی- در بین ۱۳ می تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۲ اپل بالاترین نرخ رشد را به خود دید و سهام اپل به ۷۰۲ دلار در هر سهم رسید ( این رشد به دلیل کنفرانس WWDC و معرفی آیفون ۵ در ۱۲ سپتامبر بود)



      بازه زمانی بین آغاز رشد ( ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ ) تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۲ )


    • آغاز سقوط - از ۱۸ سپتامبر تا روز گذشته ( ۹ نوامبر ) سهام اپل در حال سقوط است. البته در این بین رشد هایی مثل بالا رفتن ۲۰ دلار در هر سهم برای موفقیت فروش آیپد مینی نیز اتفاق افتاده است اما در نهایت در این دوره سهام اپل در حدود ۲۰ درصد ارزشش را از دست داد و در حال حاضر سهام اپل ۵۳۷ دلار در هر سهم است.




    ( آغاز سقوط - ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۲ تا ۹ نوامبر )



    ( روند سقوط در یک ماه گذشته )
    در مقاله پیش رو به بررسی دلایل سقوط ۲۰ درصدی سهام اپل در طی تقریبا دو ماه گذشته می پردازیم.


    تئوری اول :
    تئوری اول که توسط آنالیزور های حرفه ای مطرح شده این است که برخی از سهام داران به دلیل افزایش احتمالی مالیات ها تا ۴۰ درصد در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما تصمیم به فروش سهام های خود گرفته اند و برخی نیز این فروش را آغاز کرده اند به همین دلیل سهام اپل هر روز ارزش خود را بیشتر از دست می دهد .



    تئوری دوم و شاید مهمترین آن:
    اپل در امسال خط تولید تمامی محصولات خود را بروز کرد و هر بروز رسانی خط تولید نیاز مند هزینه زیادی است در کنار هزینه زیاد٬ فاصله کم تولید تا عرضه محصولات باعث شده اپل در اکثر محصولاتش بخصوص آیفون و آیپد از میزان تقاضای بازار عقب بماند و این یکی از اصلی ترین دلایل این سقوط سهام است. اگر بخاطر داشته باشید زمانی این سقوط آغاز شد که میزان فروش آیفون ۵ در سه روز به عدد ۵ میلیون رسید٬ در حالی که تحلیلگران میزان ۶ تا ۸ میلیون را برای آیفون ۵ در نظر گرفته بودند و این نقطه آغازین سقوط سهام بود. البته بنا بر خبر ها درخواست ها برای آيفون ۵ بیش از هفت میلیون عدد بود اما اپل تنها توانست تقاضای ۵ میلیون نفر را پاسخ دهد و این ناتوانی در تقاضا باعث از دست دادن ارزش سهام شده است. رئیس شرگت فاکسون نیز با اظهار اینکه تولید آيفون ۵ بسیار سخت تر از مدل های پیشین است و زمان بیشتری نیاز دارد و ما تاکنون با پاسخ دهی به این درخواست های زیاد ناتوان بوده ایم٬ این سرعت سقوط را بیشتر کرد و بسیار این سخن برای اپل گران تمام شد.
    این سخن رئیس فاکسون یک معنی بزرگ داشت که اپل به اندازه کافی آیفون برای مشتریان خود برای این سه ماهه سال ندارد. قبل از عرضه آیفون ۵ ٬ تحلیل گران فروش غول آسایی را برای اپل در تعطیلات آخر سال ۲۰۱۲ برای اپل پیش بینی کرده بوند٬ فروش بیش از ۵۰ میلیون آیفون ! ( تاکنون بهترین فروش برای پایان سال اپل ۳۷ میلیون عدد بوده است )
    بیش از ۵۰ درصد در آمد اپل از فروش آیفون است٬ در واقع اپل کمپانی آیفون است و به وجود آمدن هر تاثیر منفی ای روی فروش آیفون٬ تاثیر مستقیمی بر روی سهام اپل می گذارد.

    و اما راه حل٬ در ساعات آخر دیروز٬ پس از سقوط دوباره سهام اپل خبر هایی از شرکت فاکسون به گوش رسید که رئیس این شرکت از احیای دوباره خط تولید آیفون ۵ خبر داد و اضافه کرد که خط تولید آیفون ۵ کاملا پیشرفت کرده است و حال امکان فروش بیش از ۴۵ میلیون آیفون برای تعطیلات آخر سال دارد. هر چند که هنوز عدد ۴۵ میلیون با ۵۰ میلیونی که تحلیل گران از اپل انتظار دارند فاصله ۵ میلیونی دارد اما در حال این خبر کمی اوضاع اپل را بهتر می کند




    تئوری سوم:
    تئوری سوم٬ چیزی نیست که بتوان آنرا تنها دلیل دانست و بهتر تئوری سوم را در کنار تئوری دوم قرار دهیم
    تئوری سوم پیرامون آیپد مینی است. این دستگاه تاکنون فروش بسیار خوبی داشته است اما وضعیت فعلی باعث سردگرمی سهام داران شده است. آیپد مینی فروش بسیار خوبی داشته است اما از یک طرف اپل با ارائه آیپد مینی٬ سهم خود را از بازار تبلت ها در مقابل رقبای ۷ اینچی محافظت می کند و از طرف دیگر مقدار فروش آیپد در سه ماهه آخر نسبت به سه ماهه گذشته افت داشته است و درصد سود آیپد در مقابل سود کلی اپل کاهش یافته است. هرچند که این کاهش خرید آیپد به دلیل انتظار مشتریان برای آیپد مینی بود٬ اما در حال این افت فروش از دید سرمایه گذاران پذیرفتی نبود.
    و حتی اگر آیپد مینی فروش بسیار عالی داشته باشد٬ تاثیر آن بر سهم کلی آیپد از درآمد اپل کم و محدود خواهد بود.




    برگردیم به بحث آیفون
    اپل معمولا تاکنون محصولات جدیدی که معرفی می کرد٬ قابل تامین توسط تولید کنندگان بودند به همین دلیل بعد از عرضه یک آیفون کاملا متفاوت که تولید آن سخت تر از مدل های دیگر بود٬ اپل باید از پس تامین به اندازه آن بر می آمد٬ سرمایه گذاران فکر می کردند که اپل توانایی تحمل چند خط تولید کاملا جدید را دارد٬ اما به نظر آنها در اشتباه بودند و تیم کوک با محصولات کاملا متفاوتی که در این سال عرضه کرد٬ توانایی پیش بینی وضع تولید کنندگان را نداشت و به همین دلیل نتوانست پاسخگوی درخواست زیاد مشتریان برای خرید آیفون ۵ شود.
    مشکل آنجا نیست که مشتری با کمی تاخیر ایفون خود را دریافت می کند٬ بر طبق نظر آنالیزور با سابقه BTIG آقای Walter Piecyk , مشکل آنجاست که این تاخیر ها باعث می شود که یا کاربران یک گوشی دیگری را خریداری کنند یا منتظر آیفون بعدی بمانند٬ و اگر مشتریان منتظر آیفون بعدی بمانند٬ بنابراین اپل یک سال فروش خود را از دست می دهد و این دلیل محکمی است که سهام اپل روز به روز در حال سقوط است.




    تئوری چهارم
    تئوری چهارم نیز به خودی خود نمی تواند تنها دلیل از دست دادن ارزش سهام اپل باشد٬ اما مطمئنن سرعت آنرا افزایش داده است.
    و آن چیزی نخواهد بود جز تغییرات بزرگی که در تیم مدیریت اپل به وجود آمد. اخراج اسکات فورستال کسی که مدت زیادی را در اپل گذارنده بود و یکی از اصلی ترین عامل های موفقیت ios است٬ چیزی نیست که نگرانی سرمایه گذاران را در پی نداشته باشد. هر چند که اسکات در ارائه آخرین آپدیت ios و سیری نتوانست رضایت مشتریان را کسب کند و همچنین دلیل اصلی انتشار نقشه های ناقص اپل او بوده است٬ اما یک تغییر بزرگ برای هر سرمایه گذاری نگران کننده است. تیم کوک نیز تاکنون کاری جز پخش وظایف اصلی اسکات بین بقیه تیم مدیریت نکرده است٬ و شاید سرمایه گذاران در انتظار ثبات کاری در بخش هایی که قبلا تحت اختیار اسکات بوده است٬ هستند.



    در نهایت باید گفت که اپل با مشکلی به نام تقاضای زیاد و توانایی تولید کم روبرو شده و با همه مشکلات ریز و درشت دیگر در کنار هم باعث سقوط سهام اپل در نزدیک به دو ماه گذشته شده است. هرچند که مدیر عامل فاکسون دیروز خبر های امیدوار کننده ای پیرامون افزایش کارایی کارخانه های تولید آیفون ۵ منتشر کرد و ادعای تولید بیش از ۴۵ میلیون آیفون را برای زمان باقی مانده تا پایان سال داده است٬ اما باید منتظر عکس العمل سهام داران باشیم زیرا هنوز تعداد ۴۵ میلیون٬ با ۵۰ میلیون پیش بینی تحلیل گران فاصله دارد.
    i-phone.ir
    The Best or Nothing



    Twitter : Rouzbeh7000

  • #2
    مدیریت غلط

    نظر


    • #3
      به نظر من یکی از دلایلش درگیر شدن در دادگاههای زیاد و بی خود هست تا رسیدگی بیشتر به محصولات انقلابی

      - - - - - - - - - -

      به نظر من یکی از دلایلش درگیر شدن در دادگاههای زیاد و بی خود هست تا رسیدگی بیشتر به محصولات انقلابی

      نظر


      • #4
        به نظر من دلایل برشمرده در بالا واقعا علل اصلی سقوط سهام شرکت اپل هستند من جمله تولید چندین محصول و ارائه نسل جدید زودتر از موعد مقرر
        همچنین با توجه به انتظارات مشتریان و عدم برآورده کردن آن در محصولات جدیدی چون آیفون و آیپد
        و موضوع دیگر نقصهای ios6 که از شرکت بزرگی چون اپل انتظار نمیرفت و بیشتر این موضوعات برمیگرده به مدیریت جدید

        نظر


        • #5
          نوشته اصلی توسط sarataibi نمایش پست ها
          به نظر من یکی از دلایلش درگیر شدن در دادگاههای زیاد و بی خود هست تا رسیدگی بیشتر به محصولات انقلابی
          اتفاقا تنها چیزی که این وسط دخالت نداره فکر کنم همین باشه
          i-phone.ir
          The Best or Nothing



          Twitter : Rouzbeh7000

          نظر


          • #6
            نوشته اصلی توسط sarataibi نمایش پست ها
            به نظر من یکی از دلایلش درگیر شدن در دادگاههای زیاد و بی خود هست تا رسیدگی بیشتر به محصولات انقلابی

            - - - - - - - - - -

            به نظر من یکی از دلایلش درگیر شدن در دادگاههای زیاد و بی خود هست تا رسیدگی بیشتر به محصولات انقلابی
            مگه تو کل اپل فقط یک نفر کار میکنه؟تیم طراحیشون جدا از بخش قضایی شون هست
            انقلاب یعنی چی؟قرار بود ایفون قابلیت اتو پایلوت داشته باشه؟یا مثلا لباسشویی رو خودش روشن کنه؟(!)

            5 Reasons Why Apple Keeps Falling (AAPL) - Dividend.com
            ویرایش توسط red_dragon : https://i-phone.ir/forums/member/31375-red_dragon در ساعت 09-11-2012, 02:42 PM

            نظر


            • #7
              به نظر من وضعیت سهام یک شرکت به خیلی عوامل بر میگرده....از محصولات اون شرکت تا نقل و انتقالات مدیران درون شرکت و حتی سیاست های مالی اون شرکت

              و به دلایل بی معنی مثل دادگاه هم مربوط نخواهد بود نه سهام نه محصولات اپل و هر کمپانی برای خودش تیم حقوقی داره که به این مسائل رسیدگی میکنند و به بخش مدیریتی و طراحی اپل مربوط نیستند.

              اولین دلیل کاهش سهام ایفون 5 بود هرچند فروش خوبی داشت و رکورد ایفون های قبلی رو زد ولی اپل در عرضه به مشکل بر خورد و همینطور هم ضعف ها و ایراداتی داشت که قبلا سابقه نداشت تا این د به اپل انتقاد بشه....از خط افتادگی روی بدنه نور بنفش در دوربین و نقشه ...ولی مهمتر از اینها این بود که اپل در توضیع نتونست خوب عمل کند.

              دلیل دوم به نظر من ایپد مینی بدلبل قیمت گذاری بالا نسبت به رقبا بود با اینکه به نظر خود من طراحی و کیفیت عالی اون به این قیمت بالاتر می ارزه ولی خوب واکنش کارشناسا این طور نبود

              در هر صورت مسئله مهمی نیست که همه جا به بحث گذاشته بشه....سهامه...کارش همین بالا و پایین رفتناست و چیزی نیست که به اپل اسیب بزنه

              نظر


              • #8
                چه بر سر سهام اپل آمده است ( نظر شما )

                در يك كلام مرگ استيو جابز

                نظر


                • #9
                  چه بر سر سهام اپل آمده است ( نظر شما )

                  استيو جابز مرد رفت
                  هنوز خيال نداريد ولش كنيد؟

                  همونطور كه حدس زديم بخاطر خبر جديدي كه از فاكسون اومده كه توانايي توليد آيفون بالا رفت سهام اپل ١١.٩٦ دلار يا ٢.٢ درصد بالا رفت
                  i-phone.ir
                  The Best or Nothing



                  Twitter : Rouzbeh7000

                  نظر


                  • #10
                    چه بر سر سهام اپل آمده است ( نظر شما )

                    هر سهم گوگل از اپل سود کمتری میده ولی چرا گرونتره ؟
                    و فک نمیکنید دوباره انتخابات شدن اوباما سهام همه ی شرکت ها رو خیلی پایین اورد؟
                    کلاً مسعله ی سهام به چه درد دوستان می خوره ما قراره از محصولات اپل لذت ببریم نه که بریم تو بورس نزدک ببینیم چه خبره !!!

                    نظر


                    • #11
                      داره بالا میره و جبران میکنه ..ضمنا دوستان یادتون نره که ایفون و ایپد ها عرضه عمومی نشدن و بزرگترین بازار اپل که چیم هست هنوز ایفون 5 و آیپد مینی نرسیده بهش ...
                      Apple Inc (AAPL) iPhone Supply Catching up in U.S.: Survey - Insider Monkey

                      نظر


                      • #12
                        نوشته اصلی توسط Matin1369 نمایش پست ها
                        در يك كلام مرگ استيو جابز
                        تازگیا هر کسی ایفون میوفته زمین میشکنه برمیگره میگه اگخ جابز الان زنده بود ایفون الان نشکسته بود!!!
                        تو این یک سالی که گذشته سهام اپل رفت تا نزدیک 675!!!اون موقع چرا کسی نمیگفت تیموتی کوک از استیو موفق تر عمل کرده؟من که محصولاتی رو که امسال عرضه شده رو انقلابی تر میدونم...چون ایفون یکبار اختراع شد و فقط پیشرفت داشت از این به بعد هم پیشرفت خواهد کرد
                        قرار هم نیست اپل یکباره تغییر مدل بده تو گوشیش که در اینصورت اولین کسی که از ایفون فاصله میگیره خود من خواهم بود .. من ایفون رو به همینش دوست دارم ..(طراحی ایفون نسبت به سایر گوشی ها فرقش مثل دو نفر میمونه که یکی کت و شلوار پوشیده و یکی لباس فشنی! کت شلوار سال ها مدل تغییر نکرده و تغییراتش بسیار جزئی هست و لی لباس های فشنی هر ماه مدل جدید میان بیرون و بعد از مدتی طراحیشون کسل کننده میشه !>خداییش بهتر از این مثال برای فرق طراحی ایفون و سایر گوشی ها نمیشه زد!)
                        اپل قرار نیست اینجوری پس بیوفته ! میدونید چرا؟ چون کاربرای اپل هر چقدر هم اپل از رقبا در امکانات عمل کنه ولی باز ازش دست نمیکشن ... چون ایفون (یا سایر دیوایس های اپل) هر کاری رو بهترین وجه انجام مید و کیفیت شون خیلی بالاست (البته مپ جدید ...)

                        اپل مثل خیلی از شرکت ها نیست که تا یک مارکش معروف شد فورا ده تا مدل فیس لیفت ازش بریزه بیرون از کاربرا سوئ استفاده کنه ... اونم به این اسم که ما برای اقشار مختلف گوشی میسازیم و تازه این سوئ استفاده رو منت بذاره سرشون...(مانند سری گالاکسی که تا معروف شدفورا سامسونگ شروع کرد به دادن گالاکسی مینی /جیو/پریمیر/آیس/و ... چند تا مدل دیگه از گالاکسی که یادم رفته ...اپل نمیتونه راحت از این محبوبیتش سوئ استفاده کنه و ده تا تبلت تو یه کنفرانس معرفی کنه و بیریزه بیرون؟
                        همین الان که دارم این مطالب جسته گریخته (که خیلی وقت بود دنبال بهونه بودم تا بزنمشون) مینویسم ...سهام اپل 3 درصد رفته بالا و داره خودشو جمع جور میکنه و مطمئن باشید وقتی مدلهای سلولار هم رسیدند و آیمک ها هم فروششون شروع شد و ایقون هم عرضه عمومی شد ...خواهیم دید که سهام اپل سر به فلک میکشه...
                        معذرت میخوام اگه خیلی از حرفام در واقع حرف دلم بود نه جواب این پست شما...!
                        ویرایش توسط red_dragon : https://i-phone.ir/forums/member/31375-red_dragon در ساعت 10-11-2012, 01:02 PM

                        نظر


                        • #13
                          چه بر سر سهام اپل آمده است ( نظر شما )

                          کلا ما به قهرمان سازی زیاد علاقه مندیم ، خود استیو جابز فکر نمیکنم اونقدر ها بدنبال قهرمان بودن بود ، یا خودش رو یه انسان خارق العادهدمیدونست ، فکر نمیکنم جایی گفته باشه بعد از من اپل نابود میشه یا ..، ، استیو جابز فقط یک مدیر بسیار توانا تو اداره ی شرکت بود و بازار و تبلیغات رو خوب بلد بود .


                          ""سراسر تاریخمان مملو از قهرمان بازی و قهرمان پروری است .و عجیب این است که به محض اینکه قهرمانی را پرورش دادیم و روی سکویش قراردادیم شروع به ستایش از او می کنیم و حتی او را تا سطح خدایی بالا می بریم و خیلی زود به این دلیل که به حق نمی تواند همه خواسته های ما را برآورده کند شروع به ملامتش می کنیم و بنای ناسازگاری با او را می گذاریم . خودمان بالایش می بریم و خودمان هم به مشمئز کننده ترین حالتی او را بر زمین می زنیم.
                          ""
                          مطمننا اگر استیو زنده بود تمام انتقاد هایی همونایی که میگن الان استیو اگر زنده بود فلان اتفاق میافتاد یا نمیافتاد رو به جابز نسبت میدادن .

                          نظر


                          • #14
                            کلاً مسعله ی سهام به چه درد دوستان می خوره ما قراره از محصولات اپل لذت ببریم نه که بریم تو بورس نزدک ببینیم چه خبره !!!
                            اتفاقا این مسئله خیلی مهمی است برای کاربران اپل
                            هرچه سهام اپل بالا بره٬ اپل قدرت مند تر و درن نتیجه محصولات و سرویس های بهتری رو ایجاد می کنه
                            و هرچه سهام پایین تر کیفیت و کارایی و خدمات هم پایین تر میاد
                            i-phone.ir
                            The Best or Nothing



                            Twitter : Rouzbeh7000

                            نظر


                            • #15
                              چه بر سر سهام اپل آمده است ( نظر شما )

                              نوشته اصلی توسط roozbeh7000 نمایش پست ها
                              اتفاقا این مسئله خیلی مهمی است برای کاربران اپل
                              هرچه سهام اپل بالا بره٬ اپل قدرت مند تر و درن نتیجه محصولات و سرویس های بهتری رو ایجاد می کنه
                              و هرچه سهام پایین تر کیفیت و کارایی و خدمات هم پایین تر میاد
                              قبول ندارم حرفت رو
                              چون سهامدارها فقط به سود فکر میکنن میخواد اپل از ۱۱۰۰ سود کنه یا آیفون ۵ به اونا ربطی نداره فقط به دنبال فروش بیشتر اپل هستن
                              برای مثال الان کارایی آیپد مینی خوب نبوده که سهام رو اورد پایین؟
                              نه بدلیل قیمت گذاری بالا از نظر اونها و باعث شدن اون در فروش کمتر آیپد مینی سهام اومد پایین

                              نظر

                              صبر کنید ..
                              X