اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

اثرات تغییرات مدیران اپل

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • اثرات تغییرات مدیران اپل


    وقتی مدیران ارشد یک شرکت عوض می شوند، استراتژی عوض نمی شود اما روش انجام کارها تغییر می کند. به خصوص در مود شرکت اپل که تمرکز آنها فقط بر محصولاتش است. اپل برای آوردن بهترین تجربه برای کابران مک و iDevice دست به تغییراتی اساسی در نقش ها و پست های مدیریتی زده است که در ادامه به تحلیل آن می پردازیم.

    اول انسان ها

    در سال های اخیر محصولات اپل از لحاظ سخت افزار جاروجنجال بزرگی به راه انداخته که قسمت واسطه ی کاربری هم در آن مشارکت داشته است. اگرچه طراحی صنعتی اپل به سمت عنصر های با سلیقه ای مثل آلومینیم و شیشه رفته است اما واسطه ی کاربری آن همگام و زیبا تغییر نکرده است.
    در تغییرات اخیر، مردی که از سال ۱۹۹۶ مدیر ارشد طراحی سخت افزار است حالا مسئول طراحی واسطه ی انسان ها شده است، یعنی به طور کامل همه ی محصولات اپل را چه سخت افزار و چه نرم افزار طراحی می کند.

    مشخص نیست که دقیقاً کسی که متخصص طراحی صنعتی هست، چگونه به سمت طراحی نرم افزار می رود؟ ام اسنیو جابز گفته است:” طراحی آن چیزی نیست که به نظر می رسد یا احساس می دهد، طراحی کردن یعنی چگونه کار می کند.”

    تجربه ی استفاده از سخت افزار به طور مستقیم به واسطه ی کاربری مربوط نمی شود همچنان که به طراحی سؤال برانگیز سکیومورفیک (واقع گرا) Calendar و find my Friends مربوط نمی شود. پیشبینی می شود که ایو کمتر از سکات از سکیومورفیک استفاده خواهد کرد اما به این معنا نیست که هر چیز کوچکی دوباره طراحی شود. اپل هنوز شرکتی هست که ترسی از انجام کارها به سبک خود ندارد، چه کاربران راضی و یا ناراضی بشوند.

    البته در ذهن داشته باشید که در زمان طراحی زیبای اولین آیمک، جانی موس بسیار زشتی طراحی و عرضه کرد.
    با این حال ایو در این ۱۰ سال توانسته است ارزشش را با ترکیب کردن کار ، شکل و تاکید بر سادگی اثبات کرده است. او همچنین به صورت بسیار تیزبینانه ای، تیغه های فن جدید مکبوک پرو رتینا را طراحی کرده است.

    قدرت اپل همیشه در اشتراک سخت افزار و نرم افزار در یک محصول است، موفقیتی که اپل با iDevice و مک های جدید بدست آورده است و به نظر می رسد کاربران و اپل از نزدیک شدن این دو عنصر سود خواهند برد.

    نظریه اتحاد باشکوه

    با رفتن سکات فرستال، بیشتر وظایفش به کریگ فدِریگی سپرده شده است. کریگ به تازگی مسئولیت مکینتاش را بدست آورده است. اگر چه او سال ها زیر نظر برترند سرلت نقش مهمی در مک داشت اما با جدایی سرلت به این مقام رسید

    اپل در سال های اخیر بسیار پافشاری می کند که مکینتاش و iOS فقط دو طرف سکه هستند. از کنفرانس Back to the Mac سال ۲۰۱۰ اپل در تلاش است تا ویژگی های iOS را به مک بیاورد که در آخرین نسخه یعنی شیر کوهی برنامه هایی مثل iMessage ، Game Center اضافه کرد و انتظار می رود بخش های مربوط به اشتراک گذاشتن پیشرفت بیشتری کند.

    همچنین این به معنای آن است که در آینده این دو سیستم عامل به هم دیگر بیشتر نزدیک خواهند شد. مثلاً ویژگی Mail VIP و اشتراک فیسبوک که در مک ۱۰.۸.۱ اضافه شد و یا iCloud Tabs که فقط در سافاری ۶ فعال است.

    با اتخاذ استراتژی نزدیک کردن این دو سیستم عامل در سال های آینده وانجام آن به وسیله ی یک مدیر ارشد، مانند این است که دست چپ می داند که دست راست در حال انجام چه کاری است!

    خدمات



    خدمات اپل تا به حال نتقطه ی قدرتی برای اپل نبوده است. از eWorld online دهه ی ۹۰ تا iTools، MobileMe و… اپل بسیاری از ویژگی ها را به وجود نیاورده است و به همین دلیل در این بخش تغییرات اساسی زیادی انجام داده است.

    بهر حال با یکی کردن آیتنوز ستور با اپ ستور و آی بوک ستور ، خدمات جان تازه ای گرفت. و جای تعجب نیست که مسئولیت سیری و اپل مپز را به ادی کیو – مدیر ارشد اینترنت و خدمات – بدهند. بعد از عرضه ی سیری و اپل مپز مثل MobileMe و iAd ، این دو ویژگی از انتقادهای شدیدی رنج میبرند. سیری دستورات کمی می گیرد و بسیار غیر قابل اعتماد در فهمیدن کلمه ها است. عکس العمل اپل در مورد نقشه های خود نیز بسیار پر سروصدا تر بود.

    کیو بهترین فرد برای این کار است چون بیشترین شکایت ها بیشتر مربوط به بخش سرویس است تا بخش نرم افزار. برنامه ی Maps بسیار زیبا طراحی شدده است اما بیشتر اشکالات در داده هاست. تجربه ی کیو در برخورد با این دو موضوع می تواند این نوید رابه ما بدهد که این دو بخش بسیار پیشرفت خواهند کرد. تیم در آخرین مکالمه ی مالی خود به صراحت گفته است که” تا نقشه ها به استاندارد لازم ما نرسند عقب نمی کشیم.”

    اپل در حال حاضر ۲۰۰ میلیون کاربر iCloud دارد که به دلایل رایگان بودن و یکی شدن خدمات با هم بسیار معروف و پر استفاده است.

    موج و سیم


    “باب منزفیلد گروهی جدیدی از اجماع تمام تیم های وایرلس اپل را مدیریت خواهد کرد که اختراعات در مورد این بخش را به مراحل جدیدی خواهد رساند.”

    به طور مشخص معلوم نیست وسعت چشم انداز این گروه چقدر خواهد بود. بهرحال وایرلس یکی از کلید های اصلی ترکیب کردن محصولات اپل است. این موضوع برای بسیاری از کاربران اپل اتفاق عجیبی نبود چون در هر محصول اپل شما ردپای وایرلس یا بولوتوث را می بینید.با آمدن پورت های ثاندربولت و لایتنیگ مشخص است که اپل در حال کم کردن کابل ها برای دیوایس هاست.

    جای تعجب نیست که اپل بخواهد تمرکز بیشتری در تکنولژی وایرلس داشته باشد چون در iDevice ها نقش بسیار مهمی دارد. گروه تکنولژی قادر خواهد بود وایرلس را در محصولات اپل پیشرفته تر کند و ارتباط محصولات را آسان تر کنید. با این تفاسیر تصور کردن فرا رسیدن روزی که همه کارها بدون سیم انجام شود.

    و بخش دوم وظایف باب را فراموش نکنید:

    ” این سازمان تیم های نیمه هادی را نیز شامل می شود که همت بلندی برای انجام پروژه های آینده دارند. “

    نیمه هادی ها پایه و اساس چیپ های اپل هستند که انجام تمام کارها بر روی دوش آنها ست! در حالی که مک ها از سی پی یو های اینتل استفاده می کنند، اپل از اولین آیپد، چیپ های خودش را بروی iDevice ها قرار داد. این فرایند از خرید شرکت طراحی چیپ های کم مصرف به نام PA Semi در سال ۲۰۰۸ شروع شد.

    داشتن تیم طراحی نیمه هادی در شرکت به اپل اجازه می دهد تا کنترل بیشتری نسبت به محصولاتش به خصوص موبایل داشته باشد و اختصاص دادن این تیم فقط به موبایل کار بعیدی از اپل به نظر می آید. مک هنوز یک عنصر مهمی برای اپل است و کارهای اختصاصی که اپل بر روی مک مثل طراحی iMac جدید و یا رتینا کردن مکبوک پرو انجام می دهد، تصور کردن روزی که دوباره اپل از چیپ های خود در دسکتاپ و مکبوک ها استفاده کنید عجیب نیست.

    یکی کردن برای اختراع

    اگر به طور کلی به تغییرات جدید اپل نگاهی بیاندازیم به این نتیجه می رسیم که همه ی این کارها برای یکی شدن و ترکیب (integration)است. یکی کردن یکی از کلیدهای اصلی تکنولژی محصولات اپل است. یکی کردن خدمات آنلاین و یکی کردن سخت افزار و واسطه ی کاربری از استراتژی های اپل است که با تمام جدیت سعی در به سرانجام رساندن آن دارد.همه این یکی کردن ها آن چیزی است که اپل سعی کرده از روز اول تاسیس انجام دهد یعنی چند تکنولوژی ، نرم افزار ، سخت افزار و خدمات مختلف انتخاب کند و همه ی آنها را در یک دستگاه تحویل شما بدهد.

    بعد از فوت استیو همه پیشبینی می کردند کوک می خواهد محصولات قدیمی را آپدیت و تولید کند، اما با انجام این کار نشان داد اپل همیشه رو به جلو حرکت خواهد کرد.
    ” این سازمان تیم های نیمه هادی را نیز شامل می شود که همت بلندی برای انجام پروژه های آینده دارند. “


    http://i-planet.ir/
    ویرایش توسط sadegh008 : https://i-phone.ir/forums/member/5610-sadegh008 در ساعت 03-11-2012, 02:03 PM

  • #2
    دوست عزیز لطفاً منبع رو ذکر کنید

    نظر


    • #3
      نوشته اصلی توسط Mr.ID نمایش پست ها
      دوست عزیز لطفاً منبع رو ذکر کنید
      دوست عزیز منبع سایت خودم هست
      سیاره اپل | سیاره ای از جنس سیب

      نظر


      • #4
        اثرات تغییرات مدیران اپل

        http://i-planet.ir/اثرات-تغییرات-مدیران-اپل/

        Sent from my iPad using Tapatalk HD

        نظر


        • #5
          اثرات اینه که الان بیشترین کاهش ارزش سهام مربوط به اپل هست...
          3.5 درصد ارزش سهام سقوط کرده و شده 577دلار به ازای هر سهم..21 دلار سقوط..
          بعد از رفتن اسکات اپل اونقدر سهامش اومده پایین که زمان مرگ استیو نکرد.

          نظر


          • #6
            اثرات تغییرات مدیران اپل

            به نظرم اپل بهترين اقدام و انجام داد واينو موقعي ميفهميم كه ios7بده بيرون ....
            واقعا تو ios6 چيز خاصي ديده نميشه
            نقشه ي بدتر
            يوتيوب حذف شده
            لود شدن اپ استور به كندي
            نوتيفيكيشن بدون تغيير
            به نظرم حق فورستال بوده!!!!!


            Sent from my iPhone4s using Tapatalk

            نظر


            • #7
              نوشته اصلی توسط isalman نمایش پست ها
              به نظرم اپل بهترين اقدام و انجام داد واينو موقعي ميفهميم كه ios7بده بيرون ....
              واقعا تو ios6 چيز خاصي ديده نميشه
              نقشه ي بدتر
              يوتيوب حذف شده
              لود شدن اپ استور به كندي
              نوتيفيكيشن بدون تغيير
              به نظرم حق فورستال بوده!!!!!


              Sent from my iPhone4s using Tapatalk
              پس تیم کوک اینجا چشماشو بسته بوده ؟؟؟ مدیر، تمام این مدیران تیم کوک هست! قبل از کنفرانس چشماشو باز نکرده بود ؟ iOS 6 را ندیده بود تا لحظه کنفرانس ؟؟
              " MICROSOFT'S MONSTER OF SOFTWARE, APPLE'S MONSTER OF HARDWARE "
              TECHNOLOGY NEEDS BOTH OF THEM

              نظر

              صبر کنید ..
              X