اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

کشف آسیب پذیری امنیتی جدی در iOS و پاسخ اپل در مورد نقص امنیتی در پیام متنی iPhone

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • کشف آسیب پذیری امنیتی جدی در iOS و پاسخ اپل در مورد نقص امنیتی در پیام متنی iPhone

    در یك پژوهش امنیتی كه توسط گروه pod2g مدیریت می شود یك آسیب پذیری امنیتی جدی در مدیریت پیام های كوتاه دستگاه های iOS كشف شد. این آسیب پذیری می تواند بوسیله مجرمان آنلاین مورد سوء استفاده قرار بگیرد.
    به گزارش نت گارد به نفل از مرکزماهر ، این رخنه كه محققان آن را به عنوان رخنه ای "جدی" توصیف می كنند، از زمان آغاز پیاده سازی پیام كوتاه در آیفون وجود داشته است و هنوز هم در iOS نسخه 6 بتای 4 وجود دارد.

    با توجه به یادداشتی در وبلاگ pod2g، فرد حمله کننده می تواند از این رخنه سوء استفاده نماید تا پیام كوتاهی را ارسال نماید كه به نظر می رسد از بانك فرستاده شده و اطلاعات حساس را درخواست می كند یا كاربران را به یك وب سایت مخرب هدایت نماید.
    در سناریوی دیگری، مهاجم می تواند یك پیام جعلی را برای كاربر آیفون ارسال نماید یا پیام های جعلی را به گونه ای دستكاری و ارسال نماید تا كاربران آیفون فكر كنند پیام های دریافتی از فرستنده های معتمد ارسال شده است.
    به دلیل شدت این رخنه، گروه pod2g به اپل توصیه كرده است كه این مساله را قبل از انتشار iOS نسخه 6 ، برطرف نماید.


    و پاسخ اپل در مورد نقص امنیتی در پیام متنی iPhone

    شركت اپل به ادعاهایی مبنی بر وجود یك آسیب پذیری در تلفن­های هوشمند iPhone پاسخ داد. این آسیب پذیری به هكرها اجازه می­دهد پیغام­هایی را كه وانمود می­شود از طرف یك بانك یا یك موسسه اعتباری هستند، جعل نمایند.
    یك محقق امنیتی به نام pod2g اظهار داشت كه این آسیب پذیری از بررسی­های امنیتی اپل در مورد برنامه های متفرقه عبور می­كند.
    از آنجا كه این نقص امنیتی كدی را اجرا نمی­كند، هكر نیاز ندارد از بررسی­های امنیتی مربوط به كدهای خرابكار كه بر روی تمامی برنامه های موبایل موجود در فروشگاه اپل وجود دارند، عبور نماید.
    به گفته این محقق امنیتی، این نقص امنیتی بسیار جدی بوده و تمامی نسخه های فعلی iOS از جمله نسخه اخیر آن یعنی iOS 6 beta 4 را نیز تحت تاثیر قرار می­دهد.
    این محقق امنیتی اظهار داشت كه اطمینان دارد كه سایر محققان امنیتی نیز از این حفره امنیتی آگاه هستند و وی نگران است كه برخی خرابكاران نیز از آن اطلاع داشته باشند.
    این مشكل مربوط به هدر یك پیام متنی است كه هر دو بخش شماره مبداء و شماره «پاسخ به» را مورد سوء استفاده قرار می­دهد. زمانی كه كاربر یك پیام را می­نویسد، این پیام توسط موبایل به PDU تبدیل شده و برای تحویل به مقصد، به baseband ارسال می­گردد.
    در سربار متن، بخشی به نام UDH (هدر داده كاربر) وجود دارد كه اختیاری است، ولی تعداد زیادی ویژگی­های پیشرفته را كه تمامی موبایل­ها با آنها سازگار نیستند، تعریف می­كند. یكی از این گزینه ها كاربر را قادر می­سازد كه آدرس «پاسخ به» متن را تغییر دهد. اگر موبایل مقصد با این ویژگی سازگار باشد، و اگر دریافت كننده سعی كند به این پیام پاسخ دهد، پاسخ وی به ارسال كننده اصلی ارسال نخواهد شد، بلكه برای شماره تغییر یافته ارسال می­گردد.
    به گفته pod2g، اغلب سیستم­های انتقال پیام، این بخش پیام را بررسی نمی­كنند، كه این بدان معناست كه هركسی می­تواند هرچه می­خواهد، از جمله شماره های خاص یا شماره فرد دیگری را در این بخش بنویسد.
    این محقق امنیتی افزود كه در پیاده سازی خوب این ویژگی، گیرنده شماره تلفن اصلی و شماره «پاسخ به» را مشاهده خواهد كرد. در iPhone، زمانی كه شما پیام را می­بینید، به نظر می­رسد كه از شماره درج شده در «پاسخ به» آن را دریافت كرده اید و در نتیجه متوجه شماره اصلی نمی­گردید.
    اپل در یك جمله اظهار داشت كه این شركت امنیت را بسیار جدی می­گیرد.
    به گفته اپل، زمانی كه از iMessage به جای SMS استفاده می­شود، آدرس­ها مورد بررسی قرار می­گیرند كه این كار از این نوع حملات جعل جلوگیری می­نماید.
    به گفته این شركت، یكی از محدودیت­های SMS این است كه به پیام­ها اجازه می­دهد با آدرس­های جعلی به دیگران ارسال گردند، در نتیجه ما به كاربران توصیه اكید می­كنیم كه در مورد انتقال به وب سایت­ها و آدرس­های ناشناخته از طریق اس ام اس، مراقب باشند.

    لینک ترجمه : مركز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای:: كشف رخنه ای جدی در iOS
    لینک ؛ مركز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای:: پاسخ اپل در مورد نقص امنیتی در پیام متنی iPhone


    لینک مرتبط با این قضیه : New SMS spoofing bug uncovered in all versions of iOS – Cell Phones & Mobile Device Technology News & Updates | Geek.com

    " MICROSOFT'S MONSTER OF SOFTWARE, APPLE'S MONSTER OF HARDWARE "
    TECHNOLOGY NEEDS BOTH OF THEM
صبر کنید ..
X