اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

با آیفون خود به حفظ گونه وال*ها کمک کنید

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • با آیفون خود به حفظ گونه وال*ها کمک کنید

    سیستم عاملiOS همانطور که برای کاربران خود دارای مزایا و منافع بسیاری است در همین حال می*تواند زندگی وال*ها را هم نجات دهد.

    مقامات مسئول تخمین می*زنند که تنها ۵۳۰ تا ۵۵۰ وال در جهان و در اقیانوس اطلس شمالی باقی مانده است و این حیوانات دوست داشتنی عظیم*الجثه در حال انقراض هستند. آنهایی نیز که باقی مانده*اند در معرض خطر برخورد مرگبار با کشتی*ها هستند.
    بنابر گزارش*ها بین سال*های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۷ بیش از یک سوم از نهنگ*هایی که از میان رفتند بر اثر برخورد با کشتی*های بزرگ مانند کشتی کروز و یا سایر کشتی*های تجاری بزرگ کشته شده*اند. البته کشتی*ها در هنگام مشاهده گله نهنگ*ها می*توانند مسیر خود را کمی تغییر دهند و یا با کم کردن سرعت به آنان اجازه عبور دهند.
    در واقع مشکل اینجاست که نهنگ*ها همیشه از فاصله مناسب و به موقع تشخیص داده نمی*شوند اما خب حالا با استفاده از دستگاه*های مجهز به سیستم عاملiOS می*توان به نجات این گونه از حیات وحش نیز امیدوار بود.



    یک برنامه رایگان به نام Whale Alert که توسط EarthNC توسعه یافته است با استفاده از ره*یاب ********ای و فن*آوری های دیگر و جمع*آوری آخرین اطلاعات در مورد جنبش گله*های وال در اقیانوس اطلس شمالی می*تواند به کشتی*ها و کاربران آنان در مورد رفت*وآمد نهنگ*ها هشدار داده و اطلاع*رسانی کند.
    پاتریک رامپیج مدیر صندوق بین*المللی رفاه حیوانات! در بندر ماساچوست معتقد است که اپل با کمک آی*پدهای مجهز به این نرم*افزار کمک خواهد کرد تا در قرن ۲۱ امیدوار به پیداکردن و حفظ وال*ها باشیم.
    برنامه هشدار وال یک برنامه خوب با کارکرد ساده برای حفظ وال*ها از برخورد مرگبار با کشتی*هاست اما خوب که فکر می*کنم از این می*ترسم که ممکن است این برنامه به وسیله شکارچیان وال نیز در پیدا کردن محل تجمع این حیوانات مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. امان از فناوری!

    منبع فارنت

  • #2
    چه میکنه ایفون

    نظر


    • #3
      اگردلفینم نشون میده برم جزیره هنگام تست کنم

      نظر


      • #4
        نوشته اصلی توسط rapere021 نمایش پست ها
        اگردلفینم نشون میده برم جزیره هنگام تست کنم
        مخصوص والهاست ، دلفين كه نسلش رو به انقراض نيست؛ فقط در معرض خطره

        نظر


        • #5
          از تو خونه هم ميشه كمك كرد يا بايد حتما رو عرشه باشيم ؟

          نظر


          • #6
            نوشته اصلی توسط black66 نمایش پست ها
            از تو خونه هم كار ميشه كمك كرد يا بايد حتما رو عرشه باشيم ؟
            اگرتوخونه دارید واال تست کنید

            نظر


            • #7
              چی که دیگه واسه آی اواس ننوشتند ؟

              نظر

              صبر کنید ..
              X