اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

ادعای بی اساس اپل!!!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • ادعای بی اساس اپل!!!

    چند روز پیش در خلال معرفی نسل جدید iPad که همچنان در نحوه نامیدن آن در میان کاربران اتفاق نظر مشترکی وجود ندارد شرکت Apple ضمن نمایش تصاویر تبلیغاتی فاقد آمار و ارقام قابل استناد، قدرت و امکانات این تبلت جدید را در رقابت با دیگر بزرگان این کلاس و به ویژه سامسونگ و Nvidia در زمینه*های متفاوت نرم*افزاری و سخت*افزاری در سطح بسیار بالاتری ارزیابی نمود امری که اینک با گذشت چند روز از این ماجرا بر طبق انتظار منجر به واکنش هر دو شرکت سامسونگ و Nvidia و پاسخ*های نچندان دوستانه** این دو شرکت در این ارتباط شده است. در ادامه به بررسی این واکنش*ها و میزان نزدیکی آنها به واقعیت می*پردازیم. با ما همراه شوید.


    نخستین نکته مهم در مورد نسل جدید iPad توجه به ساختار پردازشی چیپ*ست A5X آن است جائیکه تغییرات مهم صورت گرفته در این چیپ*ست به نسبت نسل قبلی A5 حاضر در iPad 2 و iPhone 4S تنها ظاهرا به بخش گرافیکی آن مرتبط می*شود و هسته*های پردازشی اصلی این چیپ*ست بدون تغییر باقی مانده*اند این بدان معناست که برخلاف تبلیغات صورت پذیرفته در رابطه با New iPad پردازنده این تبلت به هیچ عنوان چهار هسته*ای نیست و همچون چیپ*ست A5 تنها دارای دو هسته پردازشی ست. عنوان چهار هسته*ای در چیپ*ست A5X نیز مرتبط با بخش گرافیکی این پردازشگر است که از چهار بخش مجزا تشکیل شده و عامل اصلی تفاوت آن با A5 به حساب می*آید.

    اما بحث*انگیزترین ادعای اپل در این میان و نکته*ای که در همان زمان معرفی آی*پد جدید نیز با تردیدهای جدی از سوی منتقدان و حضار همراه بود بود ادعای اپل در مورد قدرت چیپ*ست پردازشی A5X بود که بر طبق اعلام این شرکت چهار برابر قدرت بیشتری نسبت به چیپ*ست چهار هسته*ای Nvidia Tegra 3 بعنوان یکی از معدود نمونه*های چهار هسته*ای فعلی بازار ارائه می*دهد اپل حتی پا را از این نیز فراتر گذاشته و قدرت پردازشی نسل قبلی این رده یعنی چیپ*ست A5 را نیز دو برابر Tegra 3 قلمداد نمود موردی که طبیعتا بدلیل چهار هسته پردازشی اصلی و 12 هسته پردازشی گرافیکی مبتنی بر ULP Geforce در Nvidia Tegra 3 در نگاه اول نمی*تواند بدون دلیل و مدرک قاطع مورد تائید منتقدان قرار بگیرد تا این لحظه نیز اپل برای اثبات ادعای خود همچنان هیچ دلیل و مدرکی را ارائه نکرده و تنها با یک چارت ساده همگان را به تائید ادعای خود فرا خوانده است البته قبول این نکته نیز که اپل بعنوان شرکتی بزرگ و برندی معتبر تنها حرفی به گزاف برای جلب توجه کاربران در این زمینه زده باشد امری کاملا ناباورانه و دور از ذهن است ولی مسئله مهم در اینجاست که اپل تحت چه شرایطی و بر طبق چه نوع بنچمارکی ادعای دو برابر و چهار برابر بودن قدرت پردازشی چیپ*ست*های A5 و A5X را در مقابل Tegra 3 می*نماید به بیان دیگر ممکن است در شرایطی خاص با ابزارهای منطبق با چیپ*ست*های اپل و غیر منطبق بر چیپ*ست Tegra 3 به نتایجی حتی شدیدتر از موارد اعلام شده از سوی اپل نیز دست یافت بنابراین در نهایت هیچ*یک از طرفین را تا زمان مشخص شدن احتمالی نوع آزمایش*های مورد استناد اپل نمی*توان متهم به غیر واقعی جلوه دادن این نتایج نمود. Nvidia در اظهار نظر رسمی نتایج اپل را چندان منطبق بر واقعیت ارزیابی نکرده و قرار است خود راسا در تاریخ 16 مارچ یعنی زمان ارائه iPad جدید به بازار تست*های واقعی مقایسه مابین Tegra 3 و A5X را بروی این تبلت انجام داده و نتایج را اعلام نماید.



    اما داستان اپل و سامسونگ و نوع برخورد این دو رقیب دیرینه که هم*اکنون ده*ها دعاوی در دادگاه*های کشورهای مختلف علیه یکدیگر گشوده دارند کاملا متفاوت از Nvidia است؛ اپل در کنفرانس مطبوعاتی معرفی New iPad به صراحت از ناکارآمد بودن تبلت*های Galaxy سامسونگ در اپلیکیشن*های گوناگون و به طور مشخص در برنامه تو**ییتر یاد کرد جائیکه بر طبق گفته اپل برنامه فوق*الذکر به هیچ عنوان برای استفاده در یک تبلت با صفحه*نمایش بزرگ بهینه*سازی نشده و فونت کوچک نوشته*ها و خالی بودن بخش بزرگی از صفحه*نمایش نشان از استفاده مجدد یک برنامه نوشته شده برای اسمارت*فون بدون تغییر در یک تبلت دارد. پاسخ سامسونگ به اپل بسیار سریع*تر از حد انتظار ارائه شد جائیکه این شرکت دست به مقایسه*ای رودرو مابین New iPad و تبلت Galaxy Note 10.1 این شرکت در قالب یک جدول زده است. هفت قسمت جای گرفته در این جدول که در مقابل تمامی آن*ها در Galaxy Note 10.1 عبارت Yes و برای New iPad عبارت No با برخی توضیحات درج شده است به ترتیب شامل مشاهده دو برنامه همزمان در یک لحظه، کار کردن همزمان با دو برنامه در حال اجرا، بهینه*سازی برای دقت در نوشتن و طراحی، نوشتن بروی پنل به همان صورت کلاسیک با مداد یا قلم، ویرایش عکس با دقت بالا، نوشتن یادداشت در یک اپلیکیشن در حین مشاهده محتوای برنامه دیگر و بلاخره بریدن و چسباندن متن (Cut & Paste) بین دو برنامه در حال اجرا می*شود در انتهای این جدول مقایسه*ای نیز از سبک*تر و باریک*تر بودن Galaxy Note 10.1، امکان کنترل سینمای خانگی با پورت IR، امکان اتصال موس با قابلیت USB Host و افزایش حافظه داخلی با اسلات Micro SD تا 32 گیکابایت بعنوان دیگر مزایای این محصول در مقایسه با New iPad اشاره شده است.


    لبته نگفته پیداست که این نوع مقایسه انعطاف ناپذیر تبلت جدید سامسونگ با New iPad تا حدود زیادی ناشی از اقدام غیر حرفه*ای اپل در اشاره به نواقص احتمالی رقبا برای مطرح کردن هر چه بیشتر محصول جدید خود بوده و به طبع آن اغراق بیش از اندازه و مقایسه*های مع*الفارغ متعددی در این جدول به چشم می*خورد حتی در برخی موارد به یک قابلیت مشخص در قالب دو جمله مشابه اما تکراری مثل مشاهده دو برنامه در یک لحظه و کارکرد همزمان با دو برنامه در حال اجرا اشاره شده است که به روشنی میزان عجله و سرعت بیش از اندازه سامسونگ در پاسخگوئی به موارد مطرح شده از سوی اپل را نشان می*دهد. در نهایت و در یک نگاه کلی امتیاز چندانی برای شرکت اپل در عدم احترام به حق انکار ناپذیر کاربران در دانستن واقعیت نمی*توان قائل شد چرا که علیرغم دو هسته*ای بودن پردازشگر A5X و عدم تفاوت آن با A5 در این زمینه هیچ*گاه و در هیچ*یک از تبلیغ*های New iPad به این واقعیت اشاره*ای نشده و تنها گزینه چهار هسته* پردازش گرافیکی که نکته چندان مهمی در دنیای چیپ*ست*ها محسوب نمی*شود در آن کاملا پر رنگ شده است عدم اهمیت اشاره به چهار پردازشگر گرافیکی را با نیم نگاهی به 12 هسته پردازش گرافیکی در Nvidia Tegra 3 و 8 هسته پردازش گرافیکی در نسل قبلی این چیپ*ست یعنی Tegra 2 که اینک در حدود 1.5 سال از ارائه آن به بازار می*گذرد می*توان به راحتی مشاهده کرد.
    محتوای مخفی - انجمن تخصصی آیفون


    نظر خود را با ما در میان بگذارید
    ویرایش توسط moosavi_69 : https://i-phone.ir/forums/member/42496-moosavi_69 در ساعت 13-03-2012, 02:47 AM

  • #2
    کلا اپا بعد رفتن استیو جابز فیقد!!روحش شاد!!! دیگه همون اپل نیس!!!یعنی یکی دوسال دیگه همین سامسونگ ازش میزنه جلو!!شاید هم زودتر!

    نظر


    • #3
      منظور شما از "زدن جلو " چیه؟ اینکه زودتر یه تکنولوژی رو معرفی میکنه ؟ اگه جوابتنو مثبته باید بگم
      این دلیل برتری کلی اون شرکت به رقبا نمیشه، مثال میزنم : هیوندای جنسیس ، تکنولوژی که استفاده کرده موارد کاملتر و به روز تری رو از حتی بی ام و بنز داره ولی باز هم نهایتا اون هیوندای هست و این یکی بی ام و...


      ... میان خورشیدهای همیشه، زیبایی تو لنگری است ...

      نظر


      • #4
        مقایسه نادرست

        دوست عزیز
        مقاله جالبی است اما متاسفانه این مقایسه صورت گرفته کاملا عجولانه و تا مقدار زیادی به ضرر سامسونگ تمام خواهد شد . تمام موارد ذکر شد ممکن است به کار بعضی افراد بیاد اما نه غالب مردم . اصولا ایپد برای ۸۰ در صد مردم عادی طراحی شده است و لزومی به این امکانات مندرج در جدول فوق وجود ندارد حداقل برای ۸۰ درصد مردم .
        برای مثال نازک بودن و سبک تر بودن به اندازه یک میلیمتر یا ۶۰ گرم شوخی است و بکاری نمیاید و یا اینکه نسبت به فشار قلم حساس است باید پرسید چه میزان حساس است آیا با پن تبلت ها که ۲۴۰۰ سطح حساسیت دارند قابل مقایسه است و اصولا یک دستگاه با سیستم عامل موبایل باید دارای چنین قابلیتهایی باشد . هرگز !
        اصولا انقلاب ایپد خلاص کردن مردم از دست قلم و ابزار های واسطه و بازگردندن اصالت به دستان است که معجزه گرانه وارد میدان شده است . و منجر به خلاقیتهای جدیدی شده است .
        یا در مورد سرویس استفاده از سیستم کنترل ازراه دوری حرف زدن که در مقابل با کارایی اپل تی وی ۹۰ دلاری بازیچه ای بیش نیست . هر کسی که یک اپل تی وی داشته یاشد میفهمد که یکپارچگی سیستمهای صوتی تصویری در حد ایده ال یعنی چه!
        از شعار تا عمل هوشمندانه بسیار فاصله است .
        هنوز صنعت یارانه سالهاتا استفاده کامل از قابلیتهای آیپد فاصله دارد . چیزی که تمام شرکتهای بزرگ و اندیشمندان این صنعت به آن اذعان داشته و منتظر موجهای جدید این سونامی هستند.

        نظر


        • #5
          این مقاله کاملا مشخصا جوری نوشته شده برای محکومیت اپل
          بسیار راحت میشه خیلی بخش های مقاله رو اشتباه دانست یا رد کرد

          بطور مثال خود انویدیا تایید کرده که حتی پردازنده دو هسته ای A5 که در آیپد ۲ هست هم از تگرا ۳ چهار هسته ای قوی تر است . البته انویدیا گفته که ۲ برابر نیست و ۱۵ درصد است
          با هر دیدی بررسی کنید A5x خیلی قوی تر از تگرا ۳ هست

          یا این لیست مسخره ای که ارائه شده بیشتر به مقایسه سیستم عامل هاست تا سخت افزار ها
          i-phone.ir
          The Best or Nothing



          Twitter : Rouzbeh7000

          نظر


          • #6
            اگر بحث، مقایسه سیستم عاملها باشه، مسلما iOS 5.1 هم نسبت به آندروید 4 بسیار بالاتر هست، مثلا اگر در یکی از محصولات سامسونگ مشکل مصرف باتری پیش بیاد، هیچوقت حل نمیشه (اطمینان میدم) ، ولی اپل در یک آپدیت نرم افزاری که خیلی هم عظیم نبود این مشکل رو حل کرد!

            این هنر اپل هست و دیگر هیچ!

            نظر


            • #7
              همه ی اینا به کنار اصلا اون لوگو سیب لعنتی یه چیزِ دیگه س !

              نظر


              • #8
                من گوشیم اندرویدیه
                واقعا مقابل آی او اس که حرفی واسه گفتن نداره
                سخت افزار آیپد جدید هم که میترکونه حتما

                نظر


                • #9
                  آخه این چیه!
                  همش داره میکه سامسونگ app side by side میتونه اجرا کنه!
                  خوب بقیش!
                  تو بنچمارک ها چیکارس؟! چرا اینا رو نمی نویسن!

                  نظر


                  • #10
                    نوشته اصلی توسط shomoha نمایش پست ها
                    دوست عزیز
                    مقاله جالبی است اما متاسفانه این مقایسه صورت گرفته کاملا عجولانه و تا مقدار زیادی به ضرر سامسونگ تمام خواهد شد . تمام موارد ذکر شد ممکن است به کار بعضی افراد بیاد اما نه غالب مردم . اصولا ایپد برای ۸۰ در صد مردم عادی طراحی شده است و لزومی به این امکانات مندرج در جدول فوق وجود ندارد حداقل برای ۸۰ درصد مردم .
                    برای مثال نازک بودن و سبک تر بودن به اندازه یک میلیمتر یا ۶۰ گرم شوخی است و بکاری نمیاید و یا اینکه نسبت به فشار قلم حساس است باید پرسید چه میزان حساس است آیا با پن تبلت ها که ۲۴۰۰ سطح حساسیت دارند قابل مقایسه است و اصولا یک دستگاه با سیستم عامل موبایل باید دارای چنین قابلیتهایی باشد . هرگز !
                    اصولا انقلاب ایپد خلاص کردن مردم از دست قلم و ابزار های واسطه و بازگردندن اصالت به دستان است که معجزه گرانه وارد میدان شده است . و منجر به خلاقیتهای جدیدی شده است .
                    یا در مورد سرویس استفاده از سیستم کنترل ازراه دوری حرف زدن که در مقابل با کارایی اپل تی وی ۹۰ دلاری بازیچه ای بیش نیست . هر کسی که یک اپل تی وی داشته یاشد میفهمد که یکپارچگی سیستمهای صوتی تصویری در حد ایده ال یعنی چه!
                    از شعار تا عمل هوشمندانه بسیار فاصله است .
                    هنوز صنعت یارانه سالهاتا استفاده کامل از قابلیتهای آیپد فاصله دارد . چیزی که تمام شرکتهای بزرگ و اندیشمندان این صنعت به آن اذعان داشته و منتظر موجهای جدید این سونامی هستند.
                    به نظر شما اون قابلیتها برای 80% مردم کاربرد داره؟ بی انصافیه
                    قابلیتهای جدید تبلت سامسونگ واقعا ارزشمنده قبول کنید که اپل از این جهات واقعا کمبود داره

                    نظر


                    • #11
                      نوشته اصلی توسط flashpoint نمایش پست ها
                      به نظر شما اون قابلیتها برای 80% مردم کاربرد داره؟ بی انصافیه
                      قابلیتهای جدید تبلت سامسونگ واقعا ارزشمنده قبول کنید که اپل از این جهات واقعا کمبود داره
                      شما میشه بگید اساس حرفتون چیه؟
                      من از نزدیک با این تبلت کار کردم (گلکسی نوت) ، واقعا هیچی اونجوری که باید نبود!

                      نظر


                      • #12
                        نوشته اصلی توسط flashpoint نمایش پست ها
                        به نظر شما اون قابلیتها برای 80% مردم کاربرد داره؟ بی انصافیه
                        قابلیتهای جدید تبلت سامسونگ واقعا ارزشمنده قبول کنید که اپل از این جهات واقعا کمبود داره
                        بنده میگم 100% این قابلیت ها برای مردم کاربرد داره
                        دوست عزیز لطفا منطقی صحبت کنید , میشه چندتا از این قابلیت ها رو که اپل در اون ها کمبود داره نام ببرید ؟
                        Rest in peace Steve
                        Do What You Love
                        Steve Jobs

                        نظر


                        • #13
                          شما ها هم حوصله داریدا کار من رو که یه ایپد 1 16 وای فای راه میندازه چیکار با ایپد3 دارم اصلا کسی میدونه هدف از تولید این محصول چیه ؟؟

                          نظر


                          • #14
                            نوشته اصلی توسط irtci نمایش پست ها
                            شما ها هم حوصله داریدا کار من رو که یه ایپد 1 16 وای فای راه میندازه چیکار با ایپد3 دارم اصلا کسی میدونه هدف از تولید این محصول چیه ؟؟
                            هدف تولید به دهه 80 میلادی بر میگرده، ایده هم از یک تیم دانشجویی فرانسوی بوده، ایده ای به نام تبلت !

                            این ایده در مسابقه ای که اپل برگزار میکنه، برنده میشه و بعد هم توسط اپل خریداری میشه، سپس وسیله ای که قرار بوده با گیگابایت ها حافظه، ایجاد ارتباط بیسیم و ... تولید بشه در سال 2010 تولید میشه.

                            این وقفه 30 ساله هم بیشتر بخاطر این بوده که تا سال 2010 تکنولوژی و ظرفیت لازم جهت تولیدش نبوده

                            نظر

                            صبر کنید ..
                            X